Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Ni som skickar en massa mindre grejer och enstaka klädesplagg och så; hur packar ni? Jag har inte skickat kläder förut, men den ena jackan fick lagom plats i en påse jag fått när jag köpte kläder. Den andra i en annan papperspåse jag hade. Men det känns som att jag skulle kunna göra bättre 😆 Böckerna jag har skickat har jag hittills huvudsakligen kunnat skicka i gamla Bokus-paket. En fördel med att det kommer in böcker i en jämn fart 😆
Jag sparar inte en massa gamla kartonger från saker jag köpt, så om det inte finns något annat passande hemma att lägga det i så har jag en rulle målarskyddspapp/golvskyddspapp som jag använder för att göra paket (likt presentinslagning, men mycket kraftigare papper och massa pakettejp ;) ).

Pratade med postombudspersonalen igår och skämtade om att de kommer få fortsätta se mig lämna in paket I några år till.

Idag känns den insikten inte alls rolig, jag vill ha det fint, ordningssamt och färre ägodelar betydligt snabbare än så.

Samtidigt vägrar jag att bara hiva iväg allt till soptippen.
Det är bara så mycket jobb det här att göra sig av med saker och just nu tappade jag modet lite tror jag.

Jag funderar på att göra ett litet större ryck, med ett rum i taget så att det blir lite mer visuellt synligt efter en rensning.
Kan du avsätta ett gäng timmar är det väl suveränt att ta en area och göra klart den!

Jag är så imponerad av att du orkar sälja så mycket! Helt suveränt bra jobbat där 😃

Kan du avsätta ett gäng timmar är det väl suveränt att ta en area och göra klart den!

Jag är så imponerad av att du orkar sälja så mycket! Helt suveränt bra jobbat där 😃
Tack ❤️
Jag har inte så mycket ork egentligen (diverse sjukdomstråkigheter), och gör bara lite i taget men det kanske ser ut som jag gör mer än jag gör :)

Men har anammat många bäckar små, pryl för pryl osv, och det gör skillnad, det tar bara väldigt lång tid.

Det är ju superbra! Kul!
Har du tänkt fortsätta under 2025?
Ja det har jag tänkt, ska bara hinna och orka 😂
Just nu är det lite otympliga saker jag vill bli av med, som 3 större sänglådor i plast, 2 stora ljuslyktor från partylite, 1 bordslampa som väger bly och lite finare vinglas, men det är sånt jag vill ut med på typ marketplace, så det tar emot lite 😅

Jag har tyvärr inte samma erfarenhet, många vill ha men det brukar strula mycket innan det blir hämtat. Så i slutändan har jag svarat på så många meddelanden, bokat tid, bokat ny tid, blivit ghostad, fått förfrågningar om jag kan leverera osv att det tagit mer energi än om jag säljer.
Men jag bor någon kilometer utanför stan så det kanske är för mycket jobb för folk att ta sig hit 😊
Samma här. Skänker jag så är det till människor jag känner eller så ställer jag det hos röda korsets loppis som jag passerar till och från jobb.

Du måste vara väldigt duktig på att framhäva dina varor, Hur gör du?
Jag tycker det är viktigt att skriva vettigt. Sett ur försäljning av pussel som jag säljer (och köper) mycket av, så skriver jag typ "Färgglatt roligt pussel från Ravensburger på 1000 bitar. Komplett och i mycket gott skick, lagt 1 gång". Det känns bättre än "bra skick" som jag sett som enda beskrivning ibland.

Ja det har jag tänkt, ska bara hinna och orka 😂
Just nu är det lite otympliga saker jag vill bli av med, som 3 större sänglådor i plast, 2 stora ljuslyktor från partylite, 1 bordslampa som väger bly och lite finare vinglas, men det är sånt jag vill ut med på typ marketplace, så det tar emot lite 😅
Blocket kanske? De har bra priser på frakt 😄

Jaha 😄
Haha nä det skulle jag inte heller göra!

Och Marketplace går ju inte att annonsera på, bara en massa scamsvar :cautious:
Fick faktiskt sålt mina jackor där! Blev totalt bara ett uppenbart scamsvar och ett par som först skrev men sedan aldrig svarade igen, fast de verkade vara faktiska människor.

Jag har lite möbler som jag behöver göra mig av med. Det är ju inte så intressant att skicka så jag tänker testa Marketplace/Facebook först. Men Blocket skulle väl kanske också kunna funka.

Fick faktiskt sålt mina jackor där! Blev totalt bara ett uppenbart scamsvar och ett par som först skrev men sedan aldrig svarade igen, fast de verkade vara faktiska människor.

Jag har lite möbler som jag behöver göra mig av med. Det är ju inte så intressant att skicka så jag tänker testa Marketplace/Facebook först. Men Blocket skulle väl kanske också kunna funka.
Helt galet, när jag annonserade hästgrejer sist fick jag så många scamsvar inom några timmar att jag tog bort annonsen.

Undrar vad som skiljer, varför vissa annonser drar till sig scammers?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 550
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar