Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Ni som skickar en massa mindre grejer och enstaka klädesplagg och så; hur packar ni? Jag har inte skickat kläder förut, men den ena jackan fick lagom plats i en påse jag fått när jag köpte kläder. Den andra i en annan papperspåse jag hade. Men det känns som att jag skulle kunna göra bättre 😆 Böckerna jag har skickat har jag hittills huvudsakligen kunnat skicka i gamla Bokus-paket. En fördel med att det kommer in böcker i en jämn fart 😆

Nu är det tvärdött på vinted igen, fler som upplever det så?
Men håller tummarna hårt att en stor traktormasknin oväntat får byta boende till helgen! Då blir det flera tusen in.
Totalt tvärstopp. Knappt ens favoritmarkeringar
Ni som skickar en massa mindre grejer och enstaka klädesplagg och så; hur packar ni? Jag har inte skickat kläder förut, men den ena jackan fick lagom plats i en påse jag fått när jag köpte kläder. Den andra i en annan papperspåse jag hade. Men det känns som att jag skulle kunna göra bättre 😆 Böckerna jag har skickat har jag hittills huvudsakligen kunnat skicka i gamla Bokus-paket. En fördel med att det kommer in böcker i en jämn fart 😆
Jag brukar skicka i matkartonger och annat (som är rent och torrt och inte luktar) som ändå ska återvinnas

Skickar i påsar jag fått annat i, mailingbag jag köpt. Säljer man på Vinted finns numera alternativet att få en pappåse vid posten att skicka i, men dom är inte så stora och passar främst kläder och mjuka saker skulle jag säga. Annars skickar jag i kartonger, sparar allt jag får hem 😂

Fick lite motivation av försäljningen och la ut fler grejer på annons.
Till och med ett träns jag förut gillade men det senaste året bara hängt till förmån för ett mer favoritiserat träns.

Pratade med postombudspersonalen igår och skämtade om att de kommer få fortsätta se mig lämna in paket I några år till.

Idag känns den insikten inte alls rolig, jag vill ha det fint, ordningssamt och färre ägodelar betydligt snabbare än så.

Samtidigt vägrar jag att bara hiva iväg allt till soptippen.
Det är bara så mycket jobb det här att göra sig av med saker och just nu tappade jag modet lite tror jag.

Jag funderar på att göra ett litet större ryck, med ett rum i taget så att det blir lite mer visuellt synligt efter en rensning.

Pratade med postombudspersonalen igår och skämtade om att de kommer få fortsätta se mig lämna in paket I några år till.

Idag känns den insikten inte alls rolig, jag vill ha det fint, ordningssamt och färre ägodelar betydligt snabbare än så.

Det är bara så mycket jobb det här att göra sig av med saker och just nu tappade jag modet lite tror jag.

Jag funderar på att göra ett litet större ryck, med ett rum i taget så att det blir lite mer visuellt synligt efter en rensning.
Önskar jag fått lära mig göra mig av med saker när jag växte upp. Nä, allt skulle sparas.
Och till slut blir det så mycket att göra av sig med när man samlat i 40 år... Och bara det att lära sig hur man gör när saker väljas bort

Men jag bryter åtminstone det släktarvet nu. Mina barn är betydligt bättre på att rensa än vad jag är 😊

Gjort lite smårensning

Den kaotiska kökslådan blev nu halverad pch massa pennor och annat slängt.
Rensat utrymmet under trappen och ställt in en hylla. = 2 sopsäckar fulla med smått och gott till tippen
Lagt ut mitt hundtäcke på försäljning igen Verkar helt omöjligt att sälja. trots kvalitet och lågt pris. Inte redo att släppa det helt
Rensat i badrumsskåp och gett bort nya produkter som stått i flera år.
Ska idag rensa i min medecin-byrå som står på övervåningen

D har fått tummen ur och lagt ut 3 saker av 4 miljoner på facebook och fått sålt 2.

Bävar för att tömma deras sommarstuga. De vill ha med sig allt hem och gå igenom en kartong i taget precis som de gjorde med hans lägenhet. Problemet är att det mesta av hans lägenhet är kvar och de saker som är borta tog hans mamma med ner till sommarstugan :rofl:

Ja ja alla bäckar små

Jag sympatiserar! Följer den här tråden i tysthet och är väldigt imponerad av allt fix som du och andra har för er. Jag rensar också, men orkar inte sälja. Skänker istället massor, bland annat via Facebook Marketplace. Det brukar försvinna väldigt snabbt så fort prislappen är noll. Har man utrymme för det ekonomiskt så kan jag verkligen rekommendera det!

Gjort lite smårensning

Den kaotiska kökslådan blev nu halverad pch massa pennor och annat slängt.
Rensat utrymmet under trappen och ställt in en hylla. = 2 sopsäckar fulla med smått och gott till tippen
Lagt ut mitt hundtäcke på försäljning igen Verkar helt omöjligt att sälja. trots kvalitet och lågt pris. Inte redo att släppa det helt
Rensat i badrumsskåp och gett bort nya produkter som stått i flera år.
Ska idag rensa i min medecin-byrå som står på övervåningen

D har fått tummen ur och lagt ut 3 saker av 4 miljoner på facebook och fått sålt 2.

Bävar för att tömma deras sommarstuga. De vill ha med sig allt hem och gå igenom en kartong i taget precis som de gjorde med hans lägenhet. Problemet är att det mesta av hans lägenhet är kvar och de saker som är borta tog hans mamma med ner till sommarstugan :rofl:

Ja ja alla bäckar små
Förresten är det ju ingen smårensning du gjort utan värsta storrensning! :up:

Jag är också så trött på allt som ska bort, men som jag är för snål för att skänka och slänga. Samtidigt så ger det ju inga pengar där det ligger och tar plats heller 🙄

Jag sympatiserar! Följer den här tråden i tysthet och är väldigt imponerad av allt fix som du och andra har för er. Jag rensar också, men orkar inte sälja. Skänker istället massor, bland annat via Facebook Marketplace. Det brukar försvinna väldigt snabbt så fort prislappen är noll. Har man utrymme för det ekonomiskt så kan jag verkligen rekommendera det!
Jag har tyvärr inte samma erfarenhet, många vill ha men det brukar strula mycket innan det blir hämtat. Så i slutändan har jag svarat på så många meddelanden, bokat tid, bokat ny tid, blivit ghostad, fått förfrågningar om jag kan leverera osv att det tagit mer energi än om jag säljer.
Men jag bor någon kilometer utanför stan så det kanske är för mycket jobb för folk att ta sig hit 😊

Jag har iallafall varit duktig med köpstoppet! Bara ett par smågrejer och en beställning tyg sedan början av december! Jag fastnade på aliexpress innan idag, men jag klickade bort allt utom två saker jag behöver, en sak som jag kommer att ha nytta av och en lila mascara med glitter som jag inte behöver just nu, men min lila mascara är snart slut så då kommer jag att behöva en ny

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 550
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar