Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 63 241
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit uttråkad så jag har rensat ett gäng lådor, slängt både papper och gammalt smink, gått igenom alla "bra att ha" lådor i köket osv. Det är verkligen bättre ordning och har fått slänga en hel del ändå! Hoppas mina två Sellpy -påsar dyker upp snart, tror jag kan fylla båda faktiskt.

Man skulle haft någon som skötte pryl-avvecklingen åt en.

Jag kan samla ihop det som ska väck, och den andra personen kan ta alla besluten om HUR grejen bäst försvinner från huset,
skänkes, säljes, slängas ?

Och så sköter den såklart allt kring bortforsling, sortering och försäljning. Jag får pengarna.

...Jo jag är lite seg på att sälja nu igen 😅
Men jag har massor jag vill bli av med.
Får hoppas motivationen kickar igång snart igen.

Nästa vecka öppnar återvinningsrummet för året, så jag tänkte börja plocka ihop saker att lämna där. På inte ens femton minuter har jag plockat ihop en servetthållare, 8 penslar, en värmeljushållare, en mugg och ett glasögonfodral. Har mer i en låda som jag plockat ihop för (alldeles) för länge sedan som också ska med ner.

Har kikat länge på vitrinskåpet men dragit mig för rensning, det finns så mycket av affektionsvärde där.

Men bestämde mig för att börja plocka bort några rörstrandkoppar som bara stått där som dekoration.

Sen har jag massor av figuriner i glas och keramik från uppväxten. De står huller om buller, ingen ordning alls och inte alls vackert. En del vill jag ha kvar, men hur ordnar man dem på ett fint vis? Jag vill ju att de som får vara kvar blir fint visade.

Dekorering är icke en stark sida. .

Två stora sellpypåsar är överfulla! Blir en påse kläder som bara skänks till lokala röda korset också, samt en påse till återvinningen. Nu ska vi se om jag lyckas vara mer noga när jag köper kläder, fem klänningar och tre par byxor har jag inte ens använt.. slöseri!

Jag tror jag struntar i att sälja bebiskläderna. Det har varit helt dött i flera månader, trots stora paket till låga priser. Nu vill jag bara bli av med det. Får bli antingen "bytingen" på öppna förskolan eller den lokala secondhanden.
Det har varit samma här. Helt dött på bebis-sidan.. och grannen fick massa saker i helgen 😒 alltså kul för henne såklart men då behöver hon inte få samma saker av mig 😅

Jag har bestämt mig för att göra mig av med mina vinylskivor samt mina ärvda stenkakor.
Jag kommer inte att använda mig av dem mera, så bättre att någon/några andra får glädje av dem.
Ställde dem i en flyttkartong och oj, så tung den blev. Antalet.....kanske omkring 80 st totalt.
Det blev mycket bättre plats i skåpet och där kommer jag att plocka bort fler saker framöver.
De sakerna skulle jag ha lagt ut till salu för länge sedan om jag hade vetat vad jag skulle begära för dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 906
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 956
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka