Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Det där lär man behöva skatta för också väl..? Låter helt galet!

Det beror på. Vid försäljning av privat lösöre får en dra av antingen inköpspriset (om en har kvitto) eller 25% av försäljningspriset (schablonavdrag), därefter får en göra totalt 50tkr i vinst. Därefter ska en skatta. Så säljer en grejer är det en bra idé att ha sina papper i ordning, så att en kan visa underlag på varför en deklarerat/inte deklarerat vid en granskning.

Fick sålt en jacka idag! Måste ta mig samman och packa den så jag kan skicka iväg den också. Borde ha sålt den för länge sedan men har inte kommit mig för. Hoppas att jag även kan bli av med mina två Uhip-regnjackor. Ska sänka priset och se om det händer något. Men det är ju det där med att det är lite surt att sälja dyra, nästan oanvända, saker för rätt lite pengar...

Fick sålt en jacka idag! Måste ta mig samman och packa den så jag kan skicka iväg den också. Borde ha sålt den för länge sedan men har inte kommit mig för. Hoppas att jag även kan bli av med mina två Uhip-regnjackor. Ska sänka priset och se om det händer något. Men det är ju det där med att det är lite surt att sälja dyra, nästan oanvända, saker för rätt lite pengar...
Jag fick uhipvinterjackor sålda snabbt på blocket, dock var det barnstorlek.

... Men det är ju det där med att det är lite surt att sälja dyra, nästan oanvända, saker för rätt lite pengar...

Det är supertrist.
Jag kommer ofta ihåg vad jag köpt saker för och grämer mig lätt att jag "förlorar" pengar vid försäljning.

Men jag håller på och vänjer mig nu när jag oftare ser värdet i fria ytor och mer plats :)

Det är supertrist.
Jag kommer ofta ihåg vad jag köpt saker för och grämer mig lätt att jag "förlorar" pengar vid försäljning.

Men jag håller på och vänjer mig nu när jag oftare ser värdet i fria ytor och mer plats :)
Precis så tänker jag också. Samtidigt som jag försöker få mig själv att förstå att jag inte förlorar mindre på att inte sälja dem alls 😆

Jag fäster mig ju vid saker också. Irriterande. Och tror att jag ska få användning för gammal kurslitteratur. Jag hade en bok nu från när jag pluggade historia som jag egentligen tänkte att jag kanske skulle vilja läsa i igen. Men så bestämde jag mig för att lägga ut den fastän den skulle ge rätt lite inkomst. Den blev såld rätt omgående och det kändes faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att skicka iväg den, så jag kanske faktiskt börjar vänja mig! Känns bra!

Precis så tänker jag också. Samtidigt som jag försöker få mig själv att förstå att jag inte förlorar mindre på att inte sälja dem alls 😆

Jag fäster mig ju vid saker också. Irriterande. Och tror att jag ska få användning för gammal kurslitteratur. Jag hade en bok nu från när jag pluggade historia som jag egentligen tänkte att jag kanske skulle vilja läsa i igen. Men så bestämde jag mig för att lägga ut den fastän den skulle ge rätt lite inkomst. Den blev såld rätt omgående och det kändes faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att skicka iväg den, så jag kanske faktiskt börjar vänja mig! Känns bra!
Exakt! Himla svårt att förstå det där 😄

Jag har också några böcker jag såhär efteråt kan ha ångrat att jag sålde. Men det är ju fritt att köpa dem igen om jag ångrar mig tillräckligt mycket, och än så länge har det inte hänt 😄

Det största som hände idag när det gäller rensning var att min ena soffa fick byta hem. Den kommer ändå inte kunna följa med till nästa boende, och min syster behövde en annan eftersom hennes börjat gå sönder, så vi bar ner min soffa till henne. Varje grej jag inte behöver hantera när det väl är dags att flytta på riktigt är en vinst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 673
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar