Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Mitt Vinted är plötsligt på polska O_o
Konstigt.

Jag funderar på att strunta i att sälja kläderna och skänka dem istället. Kanske till öppna förskolan? De har en "byting" där man kan ta och ge kläder.
Det har hänt förr att det blivit fel språk, brukar rätta till sig under dagen 🤣

Jag har äntligen petat in allt mitt hantverk på "lagret" aka kattvinden. Sista marknaden var 1 december, och sen dess har alla lådor och grejer befunnit sig överallt i huset 🙈 nämnda kattvind är dessutom svinkallt och ligger vägg i vägg med mitt sovrum (och jag fryser alltid på övervåningen där dessa rum är), så nu tog jag tag i och häftade fast otäcka ull tyger mot det lilla fönstret i kattvinden samt mot väggen till sovrummet. Röjde rent allmänt, möblerade om lite, dammsög och fick in betydligt mer saker än innan plus att det ser välstädat ut! La ut mattor på golvet samt häftade fast ytterligare ett ulltyg vid dörröppningen.

Jag tog dessutom ut 3 st "hänga på saker grejer" som är mammas (typ smyckesställ), en ljuslykta och en stor partylite ljuslykta som jag ska försöka sälja, samt 2 tavlor och en stor tung bordslampa jag inte har plats för.
En baslåda med tillhörande datorhögtalare åkte ut, jag vill kasta (den fungerar men har nog 15 år på nacken) men mamma tyckte jag kunde skänka den eller nått. Plockade även ut ett helt gäng gardinstänger som är kvar sen brorsan hade huset, aka se om bror nr 2 behöver dom annars hovar jag dom.
Sakerna som var mammas + en tavla som avbildar mitt hus skickade jag med henne när hon kom över och lämnade mat, så det var skönt att bli av med det på en gång 😅

Bjuder på en halvdan efter bild :)
Messenger_creation_389D0AEA-9587-41E2-AE9B-3AAFDBD14E09.webp

Vinted går segt, men blev av med två par av barnens urväxta skidor med tillhörande pjäxor vid besök till staden i förra veckan.

"Tyvärr" gjorde ett plötsligt (och kortvarigt) överflöd på lönekontot före jul att det beställdes både två par boots till hästarna (men de behövs!), en jacka till mig (behövs också då jag rev sönder dunjackan på något vasst så jag ruggade som en överhettad höna på solsemester) och även några (typ 5) pussel...

Jag har fått sålt en tröja och ett halsband. Har samlat ihop en liten hög till som ska läggas ut när jag orkar, men just nu funderar jag på att skänka bort iallafall en del av det så jag vill också gärna veta vad vintedgruppen heter.

Och än så länge har jag hållit mitt nyårslöfte om att inte köpa in en massa nytt (men det är ju mycket år kvar 😅). Jag har redan sedan tidigare en regel att jag får bara handla för mitt saldo på vinted så nu har jag bestämt att plocka ut pengarna därifrån så fort det går över 200kr för att hindra impulshandlandet så mycket som möjligt

Tog mig samman och fotograferade ett par Uhip-kappor, en svindyr anorak jag köpte och aldrig använde och ett träns och la ut på Marketplace. Ändå grejer som förhoppningsvis kan inbringa lite pengar. La även ut katternas oanvända (orimligt dyra) sängar de fick att ligga på framför kaminen. De har vägrat att ens gå i närheten av dem och har därför fått kartonger istället...

Lagt ur lite skänkes annonser i lokala facebookgrupper. Hoppas någon nappar.
Annars måste jag hyra släp och köra till secondhand, och det vill jag inte.

Nu måste jag bara lära mig att identifiera trams på Marketplace också. "Människor" som inte orkar skriva ett eget meddelande tror jag att jag bara struntar i att ens bemöta 😆

Känna så 🙈 men mamma har hjälpt mig städa och rensa leksaker idag :)
Så störigt bara med pussel som saknar några bitar, play doh som nästan är komplett osv osv i all evighet amen.

Jag slarvade aldrig, eller iaf väldigt sällan, bort delar på det sättet som barn så stör mig tyvärr en hel del.
Känner med dig, jag är likadan 🫤

Många inkompletta spel fungerar dock att sälja bara man har mycket låga priser. Har sålt flera spel på vinted som inte varit helt kompletta, om än fungerande :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 035
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 543
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 074
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar