Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 63 235
Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet om det går att sälja pussel för vuxna?
Går väldigt bra så länge det är kompletta pussel (ej komplett skänks eller säljs för mycket liten summa, typ 11-25 kr på Vinted) med kul motiv brukar det gå fort.
Beroende på märke/motiv runt 100 kr skulle jag säga.
Märket King = dålig kvalité och behöver ofta ett lägre pris för att säljas.
Frakt är dyrt på pussel, ett 1000 bitars ligger på lite under 1 kg oftast, vilket gör att avhämtning eller sälja via Vinted/Tradera är att föredra.

Av impulsköpet med hästgrejer har jag sålt iväg två, bara en sak kvar.
Samt en pad jag tänker behålla.

Så det blir en del att skicka i helgen.

Har fyllt påsen till katthemsloppisen också när jag rensade barnens låda med utklädningskläder. Så skulle vilja åka och lämna in den och en klädbetjänt. Får se 😊

Passa på sälj pussel nu ska säga, 1 av 11-12pussel är osålt resten rök på mindre än 24h på Vinted. Det sa bara woop när jag la ut några annonser på nytt och några nya. :D

Det som är osålt är ett King pussel (inte förvånad, inget jag köpt själv ska tilläggas).

Edit: kunde nog tat mer för mina, men la mig lite på vad andra på Vinted hade sålt för.

Har en intresserad på soffbordet. Byrån kom vi fram till att vi behåller ändå, så den bor i källaren. Hoppas soffbordet åker till ny ägare!
Funderar på att skänka alla bebiskläder och grejer till secondhand. Svårt att sälja själv verkar det som, trots låga priser och paket. Kanske ska plocka ut det jag tror går att sälja för lite mer pengar (typ finare märkeskläder, vi fick en hel kasse med sånt av makens kollega). Får se om jag orkar ta tag i det.

Har gett mig in på ena vitrinskåpet.
En massa barnbestick och några vaser urplockade, samt en mindre servis.
Nu är det bättre ordning, mera luftigt och fint.

Laddar för nästa. Den med alla figuriner...:arghh:
Figuriner, foton, och minnessaker :crazy: hur svårt som helst att rensa.

Det slutade med att figurerna fick flytta till en egen låda tills jag är mer redo för dem.
Istället för en hög med ramar och foton valde jag två att stå framme.
De andra läggs undan tills jag är bättre på att rensa minnesgrejer.

En massa småkrafs att slänga, hade önskat jag kunnat göra mig av med mer men det var visst inte läge för det ännu.
Det blev fint i skåpet iallafall 😊

Sista vitrin/bokhylla rensad.
En halv kasse böcker utrensande, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dem. Det brukar inte vara av intresse hos loppisar och jag vet inte om jag orkar sälja på Vinted till det låga värde de innebär.
Men det känns himla tråkigt att kasta.
Får grunna vidare på det.

Nu är det bara spelhyllorna kvar av helgens vardagsrumsuppdrag 😃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 882
Senast: Avalbane
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 951
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka