Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 63 235
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista vitrin/bokhylla rensad.
En halv kasse böcker utrensande, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dem. Det brukar inte vara av intresse hos loppisar och jag vet inte om jag orkar sälja på Vinted till det låga värde de innebär.
Men det känns himla tråkigt att kasta.
Får grunna vidare på det.

Nu är det bara spelhyllorna kvar av helgens vardagsrumsuppdrag 😃
Gerillalämna böckerna nånstans kanske.

Och jag vill matcha örngott och påslakan :o men då äger jag bara tre uppsättningar påslakan
Men vi använder inga 50×60 kuddar. Jag har 80×80 och sambon och dottern har 50×90.

Borde kunna finnas bara påslakan att köpa. Ikea hade förr. Matcha har jag aldrig gjort ens när vi hade 50×60 kuddar. Jag och sambon har inte ens matchade lakan. Vi tar de som är överst i skåpet.

Men vi använder inga 50×60 kuddar. Jag har 80×80 och sambon och dottern har 50×90.

Borde kunna finnas bara påslakan att köpa. Ikea hade förr. Matcha har jag aldrig gjort ens när vi hade 50×60 kuddar. Jag och sambon har inte ens matchade lakan. Vi tar de som är överst i skåpet.
Numera gäller det verkligen att läsa på innehållsförteckningen när man köper påslakansförpackningar.

Alltså, inte kan jag väl behöva stryka kläder jag vill lämna till återbruket? Jag tvättar dem och viker dem hyggligt, det borde väl räcka?

Nu har jag gjort Vinted-premiär! Har lagt upp 7 klänningar. En är redan favoritmarkerad, men det säger ju inte så mycket, egentligen. Valde kanske lite höga priser, men jag tänker mig att jag lär mig med tiden. Känns i alla fall skönt att ha börjat komma igång med att annonsera i alla fall! Har tvättat lite mer av det som ska till återbruket också. Måste fixa lite lådor att lägga grejerna i också. Behöver ju ändå ha flyttlådor, så det är lika bra att åka och köpa ett gäng.

Jag fick en tyskkudde när jag var där som ca 4åring. Sen fick jag sy örngott till den i några år innan jag insåg att Kungsängen faktiskt har i sortimentet.
Hade kudden i över 30år men nu har den tyvärr givit upp.
80x80 och riktig kvalitet är ju grejen!
Där får man dem tydligen som bebis och har den först som täcke

Woho!
Idag blev det ett helt billass till tippen med saker jag rensat ut men som inte kommit iväg.
Samt rensat ut handdukarna så blev en halv kasse med handdukar till stallet. Perfekt idag när vi tvättade av fröken Michas ben och svans :D

I stallet har jag rensat en del också gamla fodersäckar, handskar och lite annat smått och gott som fick följa med till tippen. Även satt upp en ampa till ovanför foderhäcken så det blir lättare att fylla på hö på morgon/kväll när et är mörkt.

Känns som en produktiv dag ändå

Såg en vinterjacka jag inte använt denna vinter, det måste ju betyda att jag inte gillar den så mycket som jag trodde när jag sparade den vid förra jackrensningen, så den åkte ut på annons.

Och hämtat en kasse barnböcker jag ska lägga ut på annons ikväll 😊

Jag åkte och köpte en hög med mellanstora flyttkartonger idag. Så nu har jag packat ner alla mina pocketungdomsböcker och alla Novellixer i en låda och ska ta med till jobbet (är svensklärare) och sätta upp ett eget litet bibliotek i klassrummet. Förhoppningsvis får böckerna vara kvar i alla fall... Har också vikt och packat lite kläder som ska till återbruket och lagt ut tio kursböcker till på annons. Baby steps, och så vidare. Känner mig ändå väldigt nöjd med mig själv! Jag har ju aldrig lyckats skiljas från några prylar tidigare, så det är ändå stora framsteg. Och det är roligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 883
Senast: Avalbane
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 951
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin