Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Sista vitrin/bokhylla rensad.
En halv kasse böcker utrensande, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dem. Det brukar inte vara av intresse hos loppisar och jag vet inte om jag orkar sälja på Vinted till det låga värde de innebär.
Men det känns himla tråkigt att kasta.
Får grunna vidare på det.

Nu är det bara spelhyllorna kvar av helgens vardagsrumsuppdrag 😃
Gerillalämna böckerna nånstans kanske.

Och jag vill matcha örngott och påslakan :o men då äger jag bara tre uppsättningar påslakan
Men vi använder inga 50×60 kuddar. Jag har 80×80 och sambon och dottern har 50×90.

Borde kunna finnas bara påslakan att köpa. Ikea hade förr. Matcha har jag aldrig gjort ens när vi hade 50×60 kuddar. Jag och sambon har inte ens matchade lakan. Vi tar de som är överst i skåpet.

Men vi använder inga 50×60 kuddar. Jag har 80×80 och sambon och dottern har 50×90.

Borde kunna finnas bara påslakan att köpa. Ikea hade förr. Matcha har jag aldrig gjort ens när vi hade 50×60 kuddar. Jag och sambon har inte ens matchade lakan. Vi tar de som är överst i skåpet.
Numera gäller det verkligen att läsa på innehållsförteckningen när man köper påslakansförpackningar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 558
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 723
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈