Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilken krånglig kväll/ natt vi har haft! Började igår kväll med att vi skulle se film och äta tacos, vi var så hungriga så började innan W somnat. Inga problem än så länge men sedan var det dags för honom att gå och lägga sig och det var nog här vi skulle hållt oss till våra vanliga rutiner som är att han somnar själv i sin säng. Istället tänkte vi att han kunde somna i knät medans vi kollade på filmen. När han somnat lade vi in honom i hans säng men sen tog det bara 10 minuter så vaknade han igen, vilket aldrig brukar hända annars. Sen vaknar han typ varje kvart. Vet inte om han liksom inte förstod att han skulle sova för natten när vi inte gjorde som vi brukar :banghead: Sen vid 23 tiden går jag och lägger mig, märker att han störs i sömnen av att jag kommer in. Får ge honom nappen några gånger, då det känns som han är påväg att bli hungrig. Efter ett tag börjar ungen gallskrika och jag går för att göra mat. Tappar ut halva ersättningen på golvet :banghead: Under tiden jag torkar upp blandar jag ny som råkar bli lite i varmaste laget, inte så man bränner sig så tänker att han kan få den. Sen spottar han bara ut de så min första tanke är men shit nu var det för varmt ändå :o Så ber sambon blanda ny, men sen bara spottar han ut all ersättning över pyjamasen som blir pisseblöt, så den får bytas. Bestämmer mig här att nä nu får han somna utan mat, orkar inte hålla på och krångla. Han somnar och sover 2 timmar till innan han faktiskt vill äta på riktigt. Slutade att vi somnade runt 2 tiden och sen tyckte W det var lagom att gå upp vid 5, ville inte ha någon mat. Lyckades till slut få honom att halvslumra till med en del grymtande till kl.7 iaf :up:

Åh vilken krånglig kväll/ natt vi har haft! Började igår kväll med att vi skulle se film och äta tacos, vi var så hungriga så började innan W somnat. Inga problem än så länge men sedan var det dags för honom att gå och lägga sig och det var nog här vi skulle hållt oss till våra vanliga rutiner som är att han somnar själv i sin säng. Istället tänkte vi att han kunde somna i knät medans vi kollade på filmen. När han somnat lade vi in honom i hans säng men sen tog det bara 10 minuter så vaknade han igen, vilket aldrig brukar hända annars. Sen vaknar han typ varje kvart. Vet inte om han liksom inte förstod att han skulle sova för natten när vi inte gjorde som vi brukar :banghead: Sen vid 23 tiden går jag och lägger mig, märker att han störs i sömnen av att jag kommer in. Får ge honom nappen några gånger, då det känns som han är påväg att bli hungrig. Efter ett tag börjar ungen gallskrika och jag går för att göra mat. Tappar ut halva ersättningen på golvet :banghead: Under tiden jag torkar upp blandar jag ny som råkar bli lite i varmaste laget, inte så man bränner sig så tänker att han kan få den. Sen spottar han bara ut de så min första tanke är men shit nu var det för varmt ändå :o Så ber sambon blanda ny, men sen bara spottar han ut all ersättning över pyjamasen som blir pisseblöt, så den får bytas. Bestämmer mig här att nä nu får han somna utan mat, orkar inte hålla på och krångla. Han somnar och sover 2 timmar till innan han faktiskt vill äta på riktigt. Slutade att vi somnade runt 2 tiden och sen tyckte W det var lagom att gå upp vid 5, ville inte ha någon mat. Lyckades till slut få honom att halvslumra till med en del grymtande till kl.7 iaf :up:

Ajdå. Det jobbiga med rutiner är att de snabbt blir heliga, samtidigt vet jag inte hur man skulle klara sig utan rutiner. Hoppas ni får vila lite idag då när natten blev så kort.

Måste fixa dregglisar, han dreglar något kopiöst. Fattade aldrig vitsen med dreglisar med storasyster, men nu förstår jag. Tror vi bytte body fyra gånger igår för att han var blöt ner till naveln. Misstänker tänder för han är väldigt munfixerad och biter och sliter i bröstet (AJ!), men ser ännu inget i munnen.
E beter sig på liknande sätt. Hoppas att tänderna dröjer lite till.

Igår träffade vi min farmor och farfar, första gången för E. Känns kul. Spenderade resten av dagen med massa barn, tror E var lite överstimulerad och kinkade en del innan hon kom till ro.

E beter sig på liknande sätt. Hoppas att tänderna dröjer lite till.

Igår träffade vi min farmor och farfar, första gången för E. Känns kul. Spenderade resten av dagen med massa barn, tror E var lite överstimulerad och kinkade en del innan hon kom till ro.

Ja de kan som jag förstått det få besvär ett bra tag innan tanden väl dyker upp. Känsligt och ett förtvivlat gnagande här idag, återstår att se om det är på gång eller dröjer ett tag till.

Ja de kan som jag förstått det få besvär ett bra tag innan tanden väl dyker upp. Känsligt och ett förtvivlat gnagande här idag, återstår att se om det är på gång eller dröjer ett tag till.
Här dreglas det också helt otroligt mycket och har gjort ett tag. Vi har såna där dreglisar men ibland blir de ändå så blöta så bodyn under blir blöt :o Får kanske byta tidigare men man glömmer ju liksom av det om man är iväg eller så!

Ikväll höll vid oss till vanliga läggningsrutinerna, och inget uppvaknande från och till som igår :up:

Ah har varit ute och cyklat nu ikväll. Förra gången (snart 2 veckor sen...) Gick det ju inte så bra för sambon/Elvira så idag åkte jag när hon sov. Verkar inte ha vaknat heller att döma av flaskan i kylen. Svårare att pumpa idag men lär väl vara tillfälligt.

Nästa vecka ska min mamma vara barnvakt för första gången som det ser ut. Bara nån timme så vi får cykla ihop. Hon "passade" henne igår en halvtimme när jag försökte lägga sonen i rummet bredvid och det gick iaf bra.

Åh, jag är så klantig!

Var ute och promenerade förut. 17 grader och mest sol. Inne i vagnen blir det ändå rätt varmt på grund av svart vagn så har skippade mössa.
Dock är det öppet högst upp på sufletten, som ett handtag. Nu undrar jag om inte sol kom in där för när vi kom hem var bebis röd i pannan :( Fan fan fan!
Hade en gardin för så jag såg inte hela tiden, så kanske kom solen in där ibland.
Förvisso håller vi på att behandla med Borsgokräm eftersom hon har skorv och då ska huden bli röd när skorven försvinner. Men där tror jag inte vi smörjt för där fanns ingen skorv. Tänker att det runnit ner olja så hon fått en brännskada.
Känner mig sämst!

(Känner för övrigt att jag bara skriver som att allt negativt här. Så är det ju inte, men jag tvivlar så mycket på min föräldraroll)

Inatt sov W i eget rum :D Gick alldeles utmärkt, tog kanske 15 minuter längre att lägga honom på kvällen men hade nästan räknat med mycket mer så tyckte ändå det gick fort. Han verkar ha sovit gott men jag sov lite sämre för jag var lite nervös över att de skulle ta för lång tid för oss att ta oss till honom om han blev ledsen och sen får jag ju ibland panik att han ska sluta andas när han sover med huvudet rätt ner i madrassen :nailbiting:
Men känns just nu som de kan bli bättre för oss alla om det fortsätter funka så bra som det gjorde inatt :)

Inatt sov W i eget rum :D Gick alldeles utmärkt, tog kanske 15 minuter längre att lägga honom på kvällen men hade nästan räknat med mycket mer så tyckte ändå det gick fort. Han verkar ha sovit gott men jag sov lite sämre för jag var lite nervös över att de skulle ta för lång tid för oss att ta oss till honom om han blev ledsen och sen får jag ju ibland panik att han ska sluta andas när han sover med huvudet rätt ner i madrassen :nailbiting:
Men känns just nu som de kan bli bättre för oss alla om det fortsätter funka så bra som det gjorde inatt :)

Skönt att det fungerade bra:) Äter han inget på natten eller går du över dit o ger mat?

Idag är en kass dag!
Har mått lite bättre några dagar men nu kom en känga.
Men det reder väl sig.

Nästa vecka är det dags för 3-månadersvaccination. Läskigt! Men bra också :)
Vad är bra att tänka på innan? Är det bra att ge Alvedon i förebyggande syfte?

Skönt att det fungerade bra:) Äter han inget på natten eller går du över dit o ger mat?
Jo, han äter fortfarande. Så går dit och ger honom, han äter ersättning så går ju ändå upp på natten så kan lika gärna gå in till hans rum . Varför vi testar att ha honom i eget rum är för att vi märkt att han påverkas mycket av oss och vaknar lätt av att vi lägger oss/går upp. Och att han gärna vill kunna rulla runt till mage,så då börjar bedsidecribet bli i minsta laget.

Idag är en kass dag!
Har mått lite bättre några dagar men nu kom en känga.
Men det reder väl sig.

Nästa vecka är det dags för 3-månadersvaccination. Läskigt! Men bra också :)
Vad är bra att tänka på innan? Är det bra att ge Alvedon i förebyggande syfte?

Här kommer säkert alla säga olika men jag skulle inte ge alvedon i förebyggande syfte. W reagerade inte mer än att han sov mycket mer än vanligt samma dag så det behöver ju inte bli så mycket "problem".

En av de tuffare dagarna som förälder.
Bebis har nån period där hon är missnöjd och gallskriker, hungrig men inte alls vill äta. Storebror är sjuk, tungt att andas osv vilket gav en kass natt och jättetrött mamma...

Jag tror inte på att ge alvedon förebyggande @Linn-Nora. Eventuell reaktion på vaccinationen är ju en immunologisk reaktion som oftast kommer ett tag efter själva vaccinationen. Ge alvedon om du märker av besvär, det brukar lindra snabbt.

Här kommer säkert alla säga olika men jag skulle inte ge alvedon i förebyggande syfte. W reagerade inte mer än att han sov mycket mer än vanligt samma dag så det behöver ju inte bli så mycket "problem".
Jag tror inte på att ge alvedon förebyggande @Linn-Nora. Eventuell reaktion på vaccinationen är ju en immunologisk reaktion som oftast kommer ett tag efter själva vaccinationen. Ge alvedon om du märker av besvär, det brukar lindra snabbt.

Tack för svar! :) Då köper jag hem Alvedon men avvaktar att ge :)

Hur har era som blivit vaccinerade reagerat?

Bebis har nån period där hon är missnöjd och gallskriker, hungrig men inte alls vill äta. Storebror är sjuk, tungt att andas osv vilket gav en kass natt och jättetrött mamma...
Usch det låter tufft! :( Extra jobbigt när både barnen är dåliga, kanske bebis är påväg att bli sjuk också och därför är lite extra gnällig?

Idag har vi vart på babysim, lunch och föräldragruppsträff där vi pratade om bilbarnstolar :) Det var en trött kille som precis somnade, 5 minuter tog det från att jag lade honom i sängen tills han sov :o

Tack för svar! :) Då köper jag hem Alvedon men avvaktar att ge :)

Hur har era som blivit vaccinerade reagerat?

Bebis fick feber på natten efter tremånadersvaccinet, men behövde bara en dos alvedon så inget långvarigt. Minns inte hur stora tjejen reagerat på vaccinationer, men aldrig så starkt för då hade jag kommit ihåg det. På själva sticket har de reagerat, men varit lätta att trösta och alltså snabbt övergående.

Usch vad jobbigt det låter! Hoppas natten och morgondagen blir bättre!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 664
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 592
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica