Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån mer som använder icas nappar? Jag har problem med att det fastnar hår och damm i dem! Nån som vet om esskas egna är bättre och ser likadana ut? Hon ratar/kväljs av mam så är inte jättesugen på att byta.
Tyvärr ingen erfarenhet av Icas nappar. Så kul hur olika barnen kan vara, här är det bara Mam:s nappar som funkar för herrn :p

Nån mer som använder icas nappar? Jag har problem med att det fastnar hår och damm i dem! Nån som vet om esskas egna är bättre och ser likadana ut? Hon ratar/kväljs av mam så är inte jättesugen på att byta.

Menar du de med latex? Isf har vi samma tror jag, köpte dem dock igår så har inte testat jättemkt. Är nöjd hittills men jag jämför med heveas i naturgummi som precis allt fastnar i :p Vi har någon silikonvariant från nuk som dock håller sig betydligt mer dammfri. Den har blivit för liten i skölden nu, annars är den bra med ett inte alltför långt sugstycke.

Menar du de med latex? Isf har vi samma tror jag, köpte dem dock igår så har inte testat jättemkt. Är nöjd hittills men jag jämför med heveas i naturgummi som precis allt fastnar i :p Vi har någon silikonvariant från nuk som dock håller sig betydligt mer dammfri. Den har blivit för liten i skölden nu, annars är den bra med ett inte alltför långt sugstycke.
Nej, har i silikon. Det fastnar inte på sugdelen utan i fästet nästan "innanför" skölden.

@Whirlie krya på lillan! Hoppas ni snart kan åka hem.

@Pengy ja det är nog mest vad de är vana vid. Sonen har alltid kunnat ha alla möjliga, mest använt mam. Till E började vid med icas och då ska det tydligen fortsätta vara så.

Är det bara min som inte tar napp? Vet inte hur många hundralappar vi lagt på nappar till våra barn, men båda har totaldissat alla sorters nappar. Snuttig är han i alla fall. Ibland åker tummen in, men annars snuttar han på halsringningen eller ärmslutet på kläderna. Förstår inte hur det kan vara bättre än napp. :p

Är det bara min som inte tar napp? Vet inte hur många hundralappar vi lagt på nappar till våra barn, men båda har totaldissat alla sorters nappar. Snuttig är han i alla fall. Ibland åker tummen in, men annars snuttar han på halsringningen eller ärmslutet på kläderna. Förstår inte hur det kan vara bättre än napp. :p
Även här ratas napp till förmån för antingen the real deal, egna handen, filt, vad som helst han får tag i.

Ingen av mina tre barn har använt namn. Verkar inte vara nåt för min familj då varken jag eller mina systrar använde napp och ingen av deras barn heller 😊

Min tar inte heller napp, han gör precis som din, snuttar på allting annat istället.

Även här ratas napp till förmån för antingen the real deal, egna handen, filt, vad som helst han får tag i.

Ingen av mina tre barn har använt namn. Verkar inte vara nåt för min familj då varken jag eller mina systrar använde napp och ingen av deras barn heller 😊

Min tar inte heller napp, han gör precis som din, snuttar på allting annat istället.

Då är han ju långt ifrån ensam! Ibland känns det så. Det är ett himla tjat om napp från vissa och vi har fått flera napphållare i present. :p

Tar de flaskan? Min gör nämligen inte det heller, tror att han inte riktigt förstår sig på sugtekniken för napp och flaska. Samma med storasyster, hon tog flaskan först efter att jag slutat amma.

Då är han ju långt ifrån ensam! Ibland känns det så. Det är ett himla tjat om napp från vissa och vi har fått flera napphållare i present. :p

Tar de flaskan? Min gör nämligen inte det, tror att han inte riktigt förstår sig på sugtekniken för napp och flaska. Samma

med storasyster, hon tog flaskan först efter att jag slutat amma.

Jag ammar inte alls och inte gjort med nån av dom så tänkte att de kanske behövde napp pga det men de tyckte nåt annat 😄

Tar de flaskan? Min gör nämligen inte det heller, tror att han inte riktigt förstår sig på sugtekniken för napp och flaska. Samma med storasyster, hon tog flaskan först efter att jag slutat amma.
Jag har faktiskt aldrig provat flaska, han helammas ju fortfarande så har inte haft någon anledning.

Jag har inte provat än. Som nyfödd var han lite bökig att amma så jag ville inte utmana ödet (och orkade inte pumpa utöver alla långa stunder han ammade). Nu klarar han sig utan mat 2-3 timmar så jag hinner med det jag vill göra ändå. Det dröjer nog inte så jättelänge tills jag börjar jobba dock så då lär vi få testa hur flaska fungerar.

Ingen av mina har gillat napp. Även om tvåan ändå gav det ett ärligt försök. Själv fattar jag inte riktigt hur det används eller vad de är bra för. Så kanske finns ett samband där.

Ingen av mina har gillat napp. Även om tvåan ändå gav det ett ärligt försök. Själv fattar jag inte riktigt hur det används eller vad de är bra för. Så kanske finns ett samband där.

Nu när min är nästan maniskt snuttig på allt känns det som att en napp hade fyllt ett behov. Tänker även att det kanske kunde ha förenklat insomningen i vissa lägen och kanske hjälpa på natten. Ibland vill han bara snutta väldigt kort på bröstet, utdrivningen hinner inte ens komma igång. Då känner jag mig som en napp om inte annat. Men har ingen praktisk erfarenhet. Gissar att man ändå blir väckt på natten för att leta nappar.

Är ju otroligt skönt att inte ha napp när man är förbi bebistiden. Med stora känner jag en stor befrielse varje gång vi blivit av med en rutin eller ovana, så alla vanor man aldrig haft blir som en dubbel vinst. :p

Gissar att man ändå blir väckt på natten för att leta nappar.
Nej, man laddar upp med ungefär 4 stycken på nattduksbordet så man bara kan ta en ny varje gång ;) Men någon gång under dagen får man ju leta upp alla :p
Påminner mig om en manlig vän som berättade att efter han nattat deras 1,5-åring så "ramar" han in henne med nappar. Så att det alltid ska finnas någon för henne att få tag på ;) Han tyckte också att det var en bra idé att få en spann med nappar som doppresent för det är i alla fall något man använder ;)

Nu när min är nästan maniskt snuttig på allt känns det som att en napp hade fyllt ett behov. Tänker även att det kanske kunde ha förenklat insomningen i vissa lägen och kanske hjälpa på natten. Ibland vill han bara snutta väldigt kort på bröstet, utdrivningen hinner inte ens komma igång. Då känner jag mig som en napp om inte annat. Men har ingen praktisk erfarenhet. Gissar att man ändå blir väckt på natten för att leta nappar.

Är ju otroligt skönt att inte ha napp när man är förbi bebistiden. Med stora känner jag en stor befrielse varje gång vi blivit av med en rutin eller ovana, så alla vanor man aldrig haft blir som en dubbel vinst. :p

Ja. Tror det bara är utifrån mina två barn. Barn nr ett låg vid bröstet typ hela tiden, men hade ändå en skral viktuppgång. Barn nr två går inte att lugna med bröstet, och ännu mindre med napp. Hon kan tugga och suga lite när hon är lugn, men då känns ju nappen onödig. När hon blir upprörd spottar hon ut den och skriker.

Och ja - det är jätteskönt nu när stora är över två. I och för sig ammar han fortfarande ibland istället. Men det är inte så ofta.

Nej, man laddar upp med ungefär 4 stycken på nattduksbordet så man bara kan ta en ny varje gång ;) Men någon gång under dagen får man ju leta upp alla :p
Påminner mig om en manlig vän som berättade att efter han nattat deras 1,5-åring så "ramar" han in henne med nappar. Så att det alltid ska finnas någon för henne att få tag på ;) Han tyckte också att det var en bra idé att få en spann med nappar som doppresent för det är i alla fall något man använder ;)

Haha! Det är ju suveränt så länge barnet inte hittat EN oersättlig ”snutte”. :D:p

Första vaccinationssprutorna idag och V reagerade precis som storasyster när hon fick sina och var helt otröstlig nu på kvällen. Efter en supp ligger han nu vid bröstet och förhoppningsvis somnar han strax. Lilla hjärtat.

Måste fixa dregglisar, han dreglar något kopiöst. Fattade aldrig vitsen med dreglisar med storasyster, men nu förstår jag. Tror vi bytte body fyra gånger igår för att han var blöt ner till naveln. Misstänker tänder för han är väldigt munfixerad och biter och sliter i bröstet (AJ!), men ser ännu inget i munnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 665
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama