Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sålde huset idag! :banana: Hipp hurra! Så fantastiskt att få det gjort innan vi åker till Mallorca!

S verkar gilla sitt babysim! Nu har vi varit iväg två gånger och han har sovit jättelänge efter båda gångerna! Fantastiskt för den här mamman som aldrig varit med om att han sovit tre timmar i sträck mitt på dagen sen han föddes! :cautious:

Byter inte längre på natten men var inte länge sedan vi fortfarande behövde byta. Men han vaknar ca kl 07 nu istället för 09, det är nog förklaringen. :p

Hur länge sov han när ni fortfarande behövde byta?

Verkar som att de flesta klarar en blöja per natt. Vi har plötsligt börjat behöva byta mitt i natten och jag börjar fundera på om det är någon fas eller om det är normalt. Hon har iofs börjat äta på natten igen.

Hur länge sov han när ni fortfarande behövde byta?

Verkar som att de flesta klarar en blöja per natt. Vi har plötsligt börjat behöva byta mitt i natten och jag börjar fundera på om det är någon fas eller om det är normalt. Hon har iofs börjat äta på natten igen.

Då hade han en blöja ca 21-04 och den andra från 04-09. Bytte jag inte så var det på morgonen det blev läckage. Nu är det en blöja ca 21-07.

Kan det vara så att det är dags att byta blöjstorlek? Men låter ju troligt att det helt enkelt beror på att hon äter.

Kan det vara så att det är dags att byta blöjstorlek? Men låter ju troligt att det helt enkelt beror på att hon äter.

Funderar på samma som Sedna med storleken, vi hade nått läckage på morgonen nån gång när vi var lite för sena med att byta från storlek 2 till 3.

Då hade han en blöja ca 21-04 och den andra från 04-09. Bytte jag inte så var det på morgonen det blev läckage. Nu är det en blöja ca 21-07.

Funderar på samma som Sedna med storleken, vi hade nått läckage på morgonen nån gång när vi var lite för sena med att byta från storlek 2 till 3.

Jag vet inte, tycker strl 3 borde hålla ett tag till, de ska ju funka till 8-9kg har jag för mig. Hon har nog precis kommit upp i 7kg. Men om hon börjar sova bättre igen är det nog värt att prova ändå för det är väldigt drygt att bebis ska behöva vakna pga blöjbyte.

Jag vet inte, tycker strl 3 borde hålla ett tag till, de ska ju funka till 8-9kg har jag för mig. Hon har nog precis kommit upp i 7kg. Men om hon börjar sova bättre igen är det nog värt att prova ändå för det är väldigt drygt att bebis ska behöva vakna pga blöjbyte.
När dottern var liten så bytte vi upp en storlek på natten innan vi bytte på dagtid. Just för att det inte skulle läcka eller att hon skulle behöva vakna pga blöjbyte.

Vi gick precis upp till storlek 3, Libero touch.
Blöjorna började läcka varje gång hon bajsade och efter ett tag insåg jag att blöjan kanske behövde bli större.
Körde Newborn i somras då hon bara hade blöja då jag tyckte Touch luddade. Men nu kör vi touch igen då den känns mjukare :)

Vi använder libero touch och bytte till 4 när han precis passerat 7 kg. Vi har alltid bytt när de legat precis i nederkant på viktgränsen, det är det som fungerat bäst för oss. Men kan säkert bero på vilka blöjor man använder också.

Byter inte på natten men har också haft problem med läckande Libero 3or. Vi har bytt märke, verkar funka bättre men vet inte om det beror på passform och/eller storlek. Storebror är tvärtom, där har alltid Libero funkat bäst men har också bytt storlek tidigt på båda.

Tycker Libero Comfort håller mkt mera kiss än andra blöjor i samma storlek. Nästan så jag upplevde att lillan började kissa mindre och blev orolig. Kör stl 3 på dem. Hon är lite under 7 kg.

Tycker Libero Comfort håller mkt mera kiss än andra blöjor i samma storlek. Nästan så jag upplevde att lillan började kissa mindre och blev orolig. Kör stl 3 på dem. Hon är lite under 7 kg.

Ja det håller jag med om. Provade ett paket comfort i somras och blev orolig att ungen hade vätskebrist, men kom fram till att det måste varit blöjorna. Fast jag föredrar ändå touch. Gillar inte hur bajset blir i comfort. Men skulle kunna tänka mig comfort som nattblöja, det kan va ett tips.

Hur mycket sover era bebisar? Hur gamla är dom nu? Hur sover som, själva eller på er?

Min 3-månaders bebis sover ofta 20-06/07 (med två matstunder där hon äter i sömnen). Sen ska hon helst sova 2-3 h FM och EM för att vara nöjd. Ibland funkar det inte dock och hon blir övertrött.

På natten sover hon i nest mellan min och pappas huvudkuddar.

På dagen på oss eller i vagnen på promenad. I sin säng sover hon max en timme, om hon somnar. Så egentid finns inte.
Hur har ni det?
Frågan kanske varit uppe förut, men frågar ändå :)

Här sovs det 21:30-07. Vi samsover med 1-2 amningar. På dagens sover han 3-4 gånger 30-90 min åt gången. Oftast i vagnen eller om vi är hemma att jag liggammar honom till sömns i sängen. Ibland sover han i sele eller babyskydd, det beror helt på vad vi gör.

Men egentid? Det närmaste jag kommer det när jag är själv med bebis är väl när han sover i vagnen och jag sitter med en kopp kaffe i ena handen och mobilen i den andra och rullar vagnen fram och tillbaka med foten.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 662
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 588
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama