Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den fick jag med. Jag har länge vetat att jag är rh neg, jag donerar blod regelbundet. Men den dära nålen hade man kunnat sticka rätt igenom en krokodil.

Jag är också RH-negativ men jag minns ingen monsternål? :D fast jag var som en vandrande nåldyna efter förra förlossningen så jag kanske inte tänkte på det ens O_o

Jag är också RH-negativ men jag minns ingen monsternål? :D fast jag var som en vandrande nåldyna efter förra förlossningen så jag kanske inte tänkte på det ens O_o
Det va samma för min del, vet inte hur många sprutor jag fick och jag va totalt neddrogad när jag fick denna. Kommer bara ihåg att den var monstruös. Och i det stora hela så är ett nålstick en baggis.

Den fick jag med. Jag har länge vetat att jag är rh neg, jag donerar blod regelbundet. Men den dära nålen hade man kunnat sticka rätt igenom en krokodil.
Grotesk!! Tur att man inte är i stånd att bry sej när man får denO_o
Undrar om man ska ha den efter varje förlossning? I så fall får dom passa på medan ryggbedövningen sitter i;)

Det va samma för min del, vet inte hur många sprutor jag fick och jag va totalt neddrogad när jag fick denna. Kommer bara ihåg att den var monstruös. Och i det stora hela så är ett nålstick en baggis.

Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??:nailbiting:

Grotesk!! Tur att man inte är i stånd att bry sej när man får denO_o
Undrar om man ska ha den efter varje förlossning? I så fall får dom passa på medan ryggbedövningen sitter i;)
Du kommer få en i v 29 tyckte jag bm sa och sen en till efter förlossningen. Det har att göra med att barnet kan ha annan blodgrupp så man inte stöter bort det.

Jag är också rh-negativ, fick en spruta (modell elefantnål:cautious:) efter förlossningen i våras.

Fy jag är inte rädd för vanliga sprutor men elefantsprutor vettefan om jag uppskattar!! Väldigt nervös bara för ryggmärgsbedövningen! Får man nån bedövning innan bedövningen?

Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??:nailbiting:
Eftersom Filippa inte levde när hon skulle födas så fick jag all tänkbar smärtlindring man kan få, dom vill inte att mamman ska ha mer ont än nödvändigt i ett sånt läge då en sådan förlossning går fruktansvärt tungt då bebisen inte hjälper till ett dugg. Filippa roterade inte heller och då går det ännu tyngre.
Jag fick mängder med morfinsprutor, ryggbedövning, bäckenbottenbedövning och jag vet inte allt.

Umm jaa, halvkomplicerad förlossning med mycket blodförlust och sånt så jag fick blodtransfusioner och diverse andra roliga stick. Tur man inte är spruträdd för den här gången är jag lovad ryggbedövning och diverse annat roligt :D

Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan :p
Jag kände bara att det sved lite av den vanliga bedövningen sen knäppte det till och sen va slangen ditsatt.
Så det va inte nåt att vara rädd för:up:

Umm jaa, halvkomplicerad förlossning med mycket blodförlust och sånt så jag fick blodtransfusioner och diverse andra roliga stick. Tur man inte är spruträdd för den här gången är jag lovad ryggbedövning och diverse annat roligt :D
Jag va stickrädd före allt som hände, nu är jag totalt botad ifrån det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?