Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart till BM nu, magen låg i mittenkurvan, barnets hjärtljud normalt men jag är tydligen RH negativ, så fick ta ett extra blodprov för det! Hon tyckte inte jag skulle vara orolig för det dock! Kan inte riktigt förklara vad det är men hittade en länk!
http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
Ja, jag kan ju inte göra så mkt åt det själv men skönt att dom håller kollDet viktiga är ju att man är medveten om det
Jag är också rh-negativ, fick en spruta (modell elefantnål) efter förlossningen i våras.Vart till BM nu, magen låg i mittenkurvan, barnets hjärtljud normalt men jag är tydligen RH negativ, så fick ta ett extra blodprov för det! Hon tyckte inte jag skulle vara orolig för det dock! Kan inte riktigt förklara vad det är men hittade en länk!
http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
Den fick jag med. Jag har länge vetat att jag är rh neg, jag donerar blod regelbundet. Men den dära nålen hade man kunnat sticka rätt igenom en krokodil.Jag är också rh-negativ, fick en spruta (modell elefantnål) efter förlossningen i våras.
Den fick jag med. Jag har länge vetat att jag är rh neg, jag donerar blod regelbundet. Men den dära nålen hade man kunnat sticka rätt igenom en krokodil.
Det va samma för min del, vet inte hur många sprutor jag fick och jag va totalt neddrogad när jag fick denna. Kommer bara ihåg att den var monstruös. Och i det stora hela så är ett nålstick en baggis.Jag är också RH-negativ men jag minns ingen monsternål? fast jag var som en vandrande nåldyna efter förra förlossningen så jag kanske inte tänkte på det ens
Grotesk!! Tur att man inte är i stånd att bry sej när man får denDen fick jag med. Jag har länge vetat att jag är rh neg, jag donerar blod regelbundet. Men den dära nålen hade man kunnat sticka rätt igenom en krokodil.
Jag är också RH-negativ men jag minns ingen monsternål? fast jag var som en vandrande nåldyna efter förra förlossningen så jag kanske inte tänkte på det ens
Det va samma för min del, vet inte hur många sprutor jag fick och jag va totalt neddrogad när jag fick denna. Kommer bara ihåg att den var monstruös. Och i det stora hela så är ett nålstick en baggis.
Du kommer få en i v 29 tyckte jag bm sa och sen en till efter förlossningen. Det har att göra med att barnet kan ha annan blodgrupp så man inte stöter bort det.Grotesk!! Tur att man inte är i stånd att bry sej när man får den
Undrar om man ska ha den efter varje förlossning? I så fall får dom passa på medan ryggbedövningen sitter i
Jag är också rh-negativ, fick en spruta (modell elefantnål) efter förlossningen i våras.
Jag fick detFy jag är inte rädd för vanliga sprutor men elefantsprutor vettefan om jag uppskattar!! Väldigt nervös bara för ryggmärgsbedövningen! Får man nån bedövning innan bedövningen?
Eftersom Filippa inte levde när hon skulle födas så fick jag all tänkbar smärtlindring man kan få, dom vill inte att mamman ska ha mer ont än nödvändigt i ett sånt läge då en sådan förlossning går fruktansvärt tungt då bebisen inte hjälper till ett dugg. Filippa roterade inte heller och då går det ännu tyngre.Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??
Ok? Det har inte min BM informerat om Får ringa och fråga.Du kommer få en i v 29 tyckte jag bm sa och sen en till efter förlossningen. Det har att göra med att barnet kan ha annan blodgrupp så man inte stöter bort det.
Jag fick det
Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??
Jag kände bara att det sved lite av den vanliga bedövningen sen knäppte det till och sen va slangen ditsatt.Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan
Jag va stickrädd före allt som hände, nu är jag totalt botad ifrån det.Umm jaa, halvkomplicerad förlossning med mycket blodförlust och sånt så jag fick blodtransfusioner och diverse andra roliga stick. Tur man inte är spruträdd för den här gången är jag lovad ryggbedövning och diverse annat roligt