Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??
Inget dropp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta var det enda nålstick jag fick under hela.min vistelse. Varför blev ni stuckna så mycket??
Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan
Jag tyckte inte att ryggbedövningen kändes något alls vid första förlossningen, den satte sig perfekt och jag hade inte alls ont efter att jag hade fått den heller. I regel har man ju ganska ont när man ber om den så det är ganska befriande att få den (för min del iaf, det kan ju variera).
Om det är någon mer än jag som gärna skippar epiduralen så var jag verkligen jättenöjd med kvaddlar sist. Efter jag fick dom var det inga problem att klara resten med lustgas och då var det ändå en rätt utdragen historia och vill man testa kvaddlar först så är det ju inga problem att få epiduralen efteråt om man ändå skulle behöva mer smärtlindring
Fast pratar vi om samma spruta?? Den borde ju inte ha med vändningsförsök att göra då det har med fostret att göra. Och jag bor i Skåne och det har aldrig varit snack om något annat än att alla med rh neg som har en partner med annan blodgrupp ska få.Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.
Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning () o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid Tur det kommer världens bästa grej ut av det
Fast pratar vi om samma spruta?? Den borde ju inte ha med vändningsförsök att göra då det har med fostret att göra. Och jag bor i Skåne och det har aldrig varit snack om något annat än att alla med rh neg som har en partner med annan blodgrupp ska få.
Hmm, nu blev jag förvirrad. Men stämmer säkertHar aldrig fått profylax mer än när de mixtrat med bebisen (vändningsförsök) och efter förlossningen. Något annat har aldrig varit aktuellt.... Men denna graviditet har de tagit något prov för o redan nu se bebisens rh- faktor
Kanske som med Gbs, föder man i Kristianstad får man antibiotika två timmar innan och när jag kom till Helsingborg (fullt i Kristianstad) och bad som antibiotikadropp hade de inte hört talas om den rutinen
Var i Skåne tillhör du?
Fy kvaddlar är det enda jag sagt att jag absolut inte tänker testa,jag ryser av bara tanken men jag har ju inte testat så jag ska inte säga något om det.Om det är någon mer än jag som gärna skippar epiduralen så var jag verkligen jättenöjd med kvaddlar sist. Efter jag fick dom var det inga problem att klara resten med lustgas och då var det ändå en rätt utdragen historia och vill man testa kvaddlar först så är det ju inga problem att få epiduralen efteråt om man ändå skulle behöva mer smärtlindring
Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan
Jag fick också lokalbedövning först. På mig satte de infarten i ryggen ganska långt i förväg så jag hade inga jobbiga värkar att hantera, eller bli distraherad av. Lokalbedövningen kändes som ett pyttelitet stick, kände absolut ingenting när de satte infarten (och jag h-a-t-a-r nålar, vilket ju inte brukar göra smärtupplevelsen bättre direkt).
Skönt antar att du födde i örebro? Jag föder där och lär ju vara samma rutin för mig
Skönt antar att du födde i örebro? Jag föder där och lär ju vara samma rutin för mig
Jag födde i Stockholm, kom in med värkar och de satte epidural mitt i en värk. Kändes ingenting, sen mådde jag ofantligt mycket bättre.