Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses vad tandköttet blöder :eek: Började blöda häromdagen när jag åt ett alldeles moget päron (!) och och när jag lydigt grejar runt med mina plackers twins varje dag är det typ blodbad :crazy: Ska till tandhygienisten 1/12, det lär ju bli skojigt...

Magen är ibland obekväm. Eller "övre buk". Det är liksom svårt att sitta bekvämt.

Redan :meh:

@Lazy Lady @lil-sis @Karolajna kanske missade någon.

Nej jag fick ingenting, jag hann inte då krystvärkarna redan startade i hallen utanför förlossningen. Sen hade jag så mycket fostervatten så hon spolades typ ut :D
från värkstart till bebis var ute gick det fyra och en halv timme.

@Lazy Lady jag kan inte svära på att det var v 29, men i tisdags när jag var hos bm då sa hon att jag ska få en innan förlossningen och en efter.

Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan :p

Jag tyckte inte att ryggbedövningen kändes något alls vid första förlossningen, den satte sig perfekt och jag hade inte alls ont efter att jag hade fått den heller. I regel har man ju ganska ont när man ber om den så det är ganska befriande att få den (för min del iaf, det kan ju variera).

Jag tyckte inte att ryggbedövningen kändes något alls vid första förlossningen, den satte sig perfekt och jag hade inte alls ont efter att jag hade fått den heller. I regel har man ju ganska ont när man ber om den så det är ganska befriande att få den (för min del iaf, det kan ju variera).

Min BM pratade om att skriva in tidig bedövning i journalen. Då kan man ha tur och få innan det blir outhärdligt. Om man vill och hinner förstås.

Om det är någon mer än jag som gärna skippar epiduralen så var jag verkligen jättenöjd med kvaddlar sist. Efter jag fick dom var det inga problem att klara resten med lustgas och då var det ändå en rätt utdragen historia :up: och vill man testa kvaddlar först så är det ju inga problem att få epiduralen efteråt om man ändå skulle behöva mer smärtlindring

Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.

Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning (:crazy:) o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid :p Tur det kommer världens bästa grej ut av det :):love:

Om det är någon mer än jag som gärna skippar epiduralen så var jag verkligen jättenöjd med kvaddlar sist. Efter jag fick dom var det inga problem att klara resten med lustgas och då var det ändå en rätt utdragen historia :up: och vill man testa kvaddlar först så är det ju inga problem att få epiduralen efteråt om man ändå skulle behöva mer smärtlindring

Nej, fy fick hemsk biverkning av epiduralen första gången. Andra gången hann vi bara lustgas och tens apparat tror jag... Fast jag tror jag provat kvaddlar vid någon av förlossningarna... hmmm..

Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.

Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning (:crazy:) o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid :p Tur det kommer världens bästa grej ut av det :):love:
Fast pratar vi om samma spruta?? Den borde ju inte ha med vändningsförsök att göra då det har med fostret att göra. Och jag bor i Skåne och det har aldrig varit snack om något annat än att alla med rh neg som har en partner med annan blodgrupp ska få.

Fast pratar vi om samma spruta?? Den borde ju inte ha med vändningsförsök att göra då det har med fostret att göra. Och jag bor i Skåne och det har aldrig varit snack om något annat än att alla med rh neg som har en partner med annan blodgrupp ska få.

Har aldrig fått profylax mer än när de mixtrat med bebisen (vändningsförsök) och efter förlossningen. Något annat har aldrig varit aktuellt.... Men denna graviditet har de tagit något prov för o redan nu se bebisens rh- faktor :up:

Kanske som med Gbs, föder man i Kristianstad får man antibiotika två timmar innan och när jag kom till Helsingborg (fullt i Kristianstad) och bad som antibiotikadropp hade de inte hört talas om den rutinen :banghead:
Var i Skåne tillhör du?

Har aldrig fått profylax mer än när de mixtrat med bebisen (vändningsförsök) och efter förlossningen. Något annat har aldrig varit aktuellt.... Men denna graviditet har de tagit något prov för o redan nu se bebisens rh- faktor :up:

Kanske som med Gbs, föder man i Kristianstad får man antibiotika två timmar innan och när jag kom till Helsingborg (fullt i Kristianstad) och bad som antibiotikadropp hade de inte hört talas om den rutinen :banghead:
Var i Skåne tillhör du?
Hmm, nu blev jag förvirrad. :confused: Men stämmer säkert ;)

Jag tillhör Åstorps kommun så Helsingborg.

Denna jäkla huvudvärk :banghead:
Jag har den med några dagars mellanrum, och ibland två dagar i rad :cautious:
Bebis växer och bökar och jag är så trött att jag sover mitt på dagen nästan varje dag. Hungrig är jag också, det ska bli så skönt när den här bebisen är ute.

Fy kvaddlar är det enda jag sagt att jag absolut inte tänker testa,jag ryser av bara tanken :nailbiting: men jag har ju inte testat så jag ska inte säga något om det.

Hoppas jag också får det! Aldrig sprutat i ryggen, svimmade typ när ja tatuerade övre delen av ryggen, men alla säger att det gör så ont så vill helst slippa känna den känslan :p

Jag fick också lokalbedövning först. På mig satte de infarten i ryggen ganska långt i förväg så jag hade inga jobbiga värkar att hantera, eller bli distraherad av. Lokalbedövningen kändes som ett pyttelitet stick, kände absolut ingenting när de satte infarten (och jag h-a-t-a-r nålar, vilket ju inte brukar göra smärtupplevelsen bättre direkt).

Jag fick också lokalbedövning först. På mig satte de infarten i ryggen ganska långt i förväg så jag hade inga jobbiga värkar att hantera, eller bli distraherad av. Lokalbedövningen kändes som ett pyttelitet stick, kände absolut ingenting när de satte infarten (och jag h-a-t-a-r nålar, vilket ju inte brukar göra smärtupplevelsen bättre direkt).

Skönt antar att du födde i örebro? Jag föder där och lär ju vara samma rutin för mig :)

Skönt antar att du födde i örebro? Jag föder där och lär ju vara samma rutin för mig :)

Ja, jag födde i Örebro. Vet dock inte om det är rutin att göra så, skrev inte riktigt allt jag hade tänkt skriva, ser jag nu. :p Det var en del diskussioner om hur man skulle göra med mig eftersom jag stod på blodförtunnande, det var nog en bidragande orsak till varför de ville sätta infarten tidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 258
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård