Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skumt det här med TSH förresten, förra provet visade ett värde på 1.58 och igår (sex veckor senare) 0.52.
På samma dosering.

Mina värden (TSH, TRAK och T4) ändrades brutalt mycket under graviditeten. Utan medicinering (slutade ta tabletter när jag plussade). Gick från sjuk till frisk på 30 veckor.

Varför slutade du med tabletterna?

Vi höjde levaxinet 30% så fort jag gjort tidigt VUL.

Jag har ju hypertyreos så tog även mediciner som hämmade sköldkörteln för att sedan kunna tillsätta levaxin istället. Och dom medicinerna kunde ge missbildningar på foster, så fick egentligen inte ens bli gravid medans jag tog dem. Så därför slutade jag ta tabletter så fort jag plussade.

Jag har ju hypertyreos så tog även mediciner som hämmade sköldkörteln för att sedan kunna tillsätta levaxin istället. Och dom medicinerna kunde ge missbildningar på foster, så fick egentligen inte ens bli gravid medans jag tog dem. Så därför slutade jag ta tabletter så fort jag plussade.

Då förstår jag :)

Min mamma har också hypoteryos men äter bara levaxin, varför vill man hämma sköldkörteln?

Min mamma har också hypoteryos men äter bara levaxin, varför vill man hämma sköldkörteln?

Jag har HYPERtyreos. Så min sköldkörtel är överaktiv och behövde lugnas ner. Så därför fick jag ta mediciner för att blockera mitt egna sköldkörtelhormon. Så det är alltså motsatsen till det din mamma har :) .

Var ute och röjde i garaget någon timme igår och sen var vi på julbord på kvällen. Idag protesterar både magen och fogarna högljutt. Jag har så ont så det rinner tårar längs kinderna, bad sambon hämta lite smärtstillande. Försöker undvika det i vanliga fall men idag pallar jag inte. :cry:

Är det någon som använder eller tänker använda tygblöjor?

Ja, parveln kommer att få ta över storasysters retropi och vi har ett set om 20 blöjor som har känts lagom. Vi kommer att kombinera tygblöjor med EC som vi gjorde med henne och jag tycker det har varit positivt för alla parter. Ingen i familjen har varit aviga mot dem heller och använt dem utan bekymmer.

Det krävdes tydligen en ny graviditet för att jag skulle få tummarna ur och färdigställa rummet till lilltjejen som är 19 månader nu :p Hon lägger sig ofta och gosar i storasysters säng så tror hon kommer uppskatta att få ett eget krypin. Ikväll har vi förhoppningsvis lyckats färdigställa det mesta. Ballar alltid ur lite och jag får för mig att bygga egna saker O_o jag är usel på sånt egentligen men nu har det målats och tapetserats byrå mm så hon kan få en mysig koja över sängen. Vi har bara 3 sovrum än så länge så Douglas lär få vänta på sitt rum :D måste bygga om lite först :nailbiting:

Vi har kört på engångs båda tidigare ungarna men är sugen på o prova tygblöjor nu. Men det verkar finnas en uppsjö av modeller o märken :confused: Använder menskopp, tygbindor o tygtrosskydd själv så jag tror nog tygblöjor skulle fungera...

Har ridet en runda idag, gjorde gott i ländryggen men fy fan på ren svenska vad ont det gör i framfogen :crazy: kan knappt gå :cry::nailbiting: Hoppas det släppt i morgon. Tror det var galoppen som pajade det hela.

Måndag i morgon o det kommer ingen resursperson till jobbet. Hen sa upp sig innan hen han börja :( :banghead: Så ont om personal till skolan. Blir ännu några skittuffa dagar till de lyckas hitta någon annan :(

Bebis lever full rulle i magen nu i alla fall o sammandragningarna haf lagt sig fint efter påbörjad antibiotika kur :up::)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 256
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård