Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
4 månader kvar till BF.

Läser förlossningsberättelser och tycker han kan komma ut nu så vi har det gjort. Vänta är liksom inte min grej. Gå över tiden vill jag absolut inte, så just idag känns ett planerat snitt som en bra idé. Kommer hinna ändra mig 1245332 gånger :meh:

Bankade på rejält efter 22 och så vid 5. Anar någon form av dygnsrytm...

Russelln sover, så jag gör honom sällskap. Tuff vecka för bäckenet på G.

Igår blev en lång jäkla dag igår med besök på julmässa, hem till vänner för mat och fika, väl hemma vid 17.30 så kom svärisarna 17.35 åkte vid 20, sen kom en långväga kompis och stannade till 23.. MITT BÄCKEN!!!! Aje... Bara sitta på pinnstol och gå en hel dag va inte min grej..
Men mysigt hade vi! Kompisen/släktingen vi va hos är så bra att prata med om allt som hänt oss och hon har så kloka tankar om livet och nya chanser att det blir nästan hisnande:love:

Vi ska göra om bebisrummet när liten kommit ut. Både jag och maken vill att det ska vara gjort till den, visst det är jättefint så som vi gjorde till Filippa men det va till henne. Så det känns mer rätt att göra om det. Samma med barnvagnen, köpte en ny som står i rummet och jag blir lipig bara jag ser den så vi kommer beställa en ny på väg hem ifrån BB. Vill vill ha en "nystart" så det får bli så. Sen om vi behåller mountainbuggyn eller inte det får vi se.

Längtar till rulet nu, känns som en evighet till 15dec.. är i vecka 19+3 när vi ska göra det och det känns jättesent.

Aja, dags för jobbet!

Hundra dagar kvar till BF, har precis parkerat i Norberg, där jag gör min praktik. Åkte hemifrån fem imorse, va värt att sova en natt extra hemma. Nästan så att det skulle gå att dagpendla, visserligen närmre 5 timmar i bil men bara 32 mil tur o retur!

Aldrig livet att jag står med tygblöjor... vi körde Pampers förra vändan och funkar de gör vi det igen.
BARNET var blöjfri dygnet runt vid 2,5 år, känns helt ok. Vi har tvättstuga och ingen egen maskin, det finns gränser känner jag. Älskade våtservetter också, tycker de är smidiga och effektiva.

Vi hade Pampers till sonen från och med storlek 3 (innan dess Pampers och Libero). Kommer köra på samma denna gång. Varvade med rutinpottning och efter en månad var vi nere på drygt 2 blöjor/ dag. Tycker det är helt OK faktiskt.
Sedan i somras har han bara nattblöja och det går som regel 2 i veckan.

Kan någon säga åt huliganen att man sover mellan 20-06, inte rumlar runt hela (det kändes som hela) natten som den värsta partymänniskan. :cautious:
Det är en nattaktiv krumelur till skillnad från mamman...
Ettan skämde bort oss rejält efter någon månad med sin sömn. Jag är väldigt inställd på att denne inte kommer vara lika harmonisk ;)

Aldrig livet att jag står med tygblöjor... vi körde Pampers förra vändan och funkar de gör vi det igen.
BARNET var blöjfri dygnet runt vid 2,5 år, känns helt ok. Vi har tvättstuga och ingen egen maskin, det finns gränser känner jag. Älskade våtservetter också, tycker de är smidiga och effektiva.

Har ju hus och egen maskin. Med tvättstuga och lägenhet skulle jag inte ens fundera på tyg :crazy:

Rul och allt med bebisen såg bra ut, och till 99 % så kommer det komma ut en tjej :heart
Moderkakan hade en tillväxt på sig, så jag ska tillbaka och göra ett till ultraljud om några veckor och kanske fler efter det beroende på hur det ser ut nästa gång. Men det var inget att oroa sig för.

Tycker det verkar otroligt meckigt.. Stå och torka av bajs ifrån blöjan och sen tvätta i maskin. Ok om man kör tvättmaskinen varje dag men det gör vi definitivt inte, snarare 3maskiner i veckan. Vi har stor maskin och vill inte köra halvfulla maskiner heller, känns mer miljöovänlig än att ha engångsblöjor. Maken hade garanterat protesterat högljutt vid förslaget dessutom då han är otroligt äckelmagad.

Tycker det verkar otroligt meckigt.. Stå och torka av bajs ifrån blöjan och sen tvätta i maskin. Ok om man kör tvättmaskinen varje dag men det gör vi definitivt inte, snarare 3maskiner i veckan. Vi har stor maskin och vill inte köra halvfulla maskiner heller, känns mer miljöovänlig än att ha engångsblöjor. Maken hade garanterat protesterat högljutt vid förslaget dessutom då han är otroligt äckelmagad.

Nä, det är inte min grej. Jag tror på att göra det enkelt för sig. Jag mådde apa förra gången och tänker köra rakt av på enklast möjliga lösning.
Jag personligen tycker det är jobbigt nog med småbarn utan att ge mig själv extratid med tvätt och sånt. Jag dricker hellre kaffe och promenerar eller läser en bok:D

Tänkte släppa hundarna i skogen en halvtimme för att rasta sig och mig själv. Gick lite vilse :angel: och var ute i nästan en och en halv timme istället. Mina fogar älskar mig inte jättemycket just nu kan jag säga :arghh:

Vi kommer också fortsätta köra på engångs som vi gjort till de andra två. Tycker mest det verkar meckigt och äckligt med tygblöjor men smaken är ju som baken.

Idag bankas det i magen "som vanligt". Jag undrar om jag inte känner när jag är mer aktiv eller vad det beror på? Det dröjer ju även längre innan han bankar när vi gjort mycket saker under dagen.

Tänk om man kunde fråga...

Nu har Viktor ägnat tio minuter åt att testa hur mycket man kan stretcha livmodern. Åt alla håll (men inte samtidigt). Och nu slår han kullerbyttor.

Kommer vara en stark krabat som tar sig ut sen. Kanske inte ska äta så mycket proteiner? :p

Är det någon som använder eller tänker använda tygblöjor?

Vi ska testa i alla fall ☺️ Efter den första tiden när man hittat lite rutin och vardag igen. Tänker att man kan ju köpa nått litet paket begagnat och se om man trivs med det. Blir nog" allt-i-två"-varianten som vi testar.. Verkar smidigast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 255
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 161
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård