Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som fått för mig att jag ska dö under förlossningen? :( Är inte särskilt rädd för att föda egentligen, även om jag rädd för att få ont såklart. På något vis har jag bara fått för mig att jag ska dö vilket känns jättehemskt. Det är väldigt ovanligt i Sverige men det händer ju, vet dock inte riktigt vad de få dödsfallen beror på.
För mig leder tankarna iaf till mycket ångest kring sambon och allt om jag dör, det är jobbigt. Är för övrigt frisk (vad jag vet) men överviktig, enligt bmi fetma men skulle inte kalla mig att ha fetma, bara tjock. väger kring 90 nu i vecka 23. någon som har råd?

Är det bara jag som fått för mig att jag ska dö under förlossningen? :( Är inte särskilt rädd för att föda egentligen, även om jag rädd för att få ont såklart. På något vis har jag bara fått för mig att jag ska dö vilket känns jättehemskt. Det är väldigt ovanligt i Sverige men det händer ju, vet dock inte riktigt vad de få dödsfallen beror på.
För mig leder tankarna iaf till mycket ångest kring sambon och allt om jag dör, det är jobbigt. Är för övrigt frisk (vad jag vet) men överviktig, enligt bmi fetma men skulle inte kalla mig att ha fetma, bara tjock. väger kring 90 nu i vecka 23. någon som har råd?

Ta upp det med din BM.

Jag oroar mest för Viktor.

Gällande rädslan skulle jag nog prata med BM och be om råd. BM kan säkert rekommendera ngn att prata med också om det blir aktuellt. För sådär förstår jag ju att det är jättejobbigt att känna :down:.

Jag kan ibland känna viss rädsla för förlossningen, men inte så att jag känner att det är ett stort problem i nuläget.

Hoppas det känns bättre snart :heart

D

Det gör jag nästa gång men det hjälper inte riktigt heller att prata om det på det viset känns det som. Det är som att jag känner på mig att det ska hända på något vis
Jag vet ju inte hur det känns för dig. Men jag kan tänka mig att det är så många som behöver prata om känner (dvs att det inte ska hjälpa att prata om det). Men testa! Kanske går över förväntan att få prata med ngn som vet vad de ska ge för redskap att arbeta med rädslan?

Jag vet ju inte hur det känns för dig. Men jag kan tänka mig att det är så många som behöver prata om känner (dvs att det inte ska hjälpa att prata om det). Men testa! Kanske går över förväntan att få prata med ngn som vet vad de ska ge för redskap att arbeta med rädslan?
Jag ska prova. Hoppas ju att det finns tydliga anledningar till att de få dödsfallen skett, att det inte drabbar vem som helst. Men det ska ju drabba någon. :/

@Petronella jag hade åkpåse till ettan, väldigt smidigt tyckte jag. det blev lite mindre att böka med när man skulle ut. Hen har dessutom ogillat filtar o dyl sedan födseln så de åkte ofta av i vagnen.

Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.

Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning (:crazy:) o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid :p Tur det kommer världens bästa grej ut av det :):love:

Är man rh negativ och får ett rh-positivt barn får man spruta efter förlossningen. Jag fick vid hemgång med första barnet. De två senare har jag sluppit eftersom de liksom jag är rh-positiva.
Det är för att skydda nästkommande barn om man skaffar fler så det bör gälla oavsett var ni bor.

Åkpåse? Ni som har barn sen innan, bra o ha eller ej? :)
Till sittdelen absolut. :)
Till liggdelen helt onödigt om man bor i Skåne. Här kan upplevt väder skifta något enormt under en dag. Jag hade fårskinn i botten sedan en tunn bomullsfilt, en yllefilt och en stickad filt. Använde dem i olika kombinationer dock behövdes den stickade bara två gånger och då är sonen född i december.

Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.

Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning (:crazy:) o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid :p Tur det kommer världens bästa grej ut av det :):love:
Vad märkligt! Jag fick både under grav och efter förlossning och tillhör Reg skåne. Låter konstigt om de skulle ge vid vändningsförsök eftersom det bara får betydelse vid nästa grav. Så du har kanske missuppfattat?

Klämde en nerv i ryggen inatt, så två timmars rumstrerande för att hitta en sov ställning där det inte gjorde så ont. Värmeflaska och en kudde i soffan så gick det hyfsat. Och nu har jag ont i magen, riktigt, riktigt ont. Och jag vet inte varför.

Dessutom ringde bm igår, dem hade hittat något i urinen som inte ska vara där, inte gbs dock, så det var ju skönt. Men nu måste jag in och lämna ett nytt urinprov när jag lämnat barnet på dagis strax, så just nu är jag så sjukt kissnödig :laugh:

95858A3C-15B6-4DBB-A684-3940CFEA3AD7_zpsbji97bmp.jpg

25+5! Och ja, jag har svankrygg och stor stjärt:rofl:

Vad märkligt! Jag fick både under grav och efter förlossning och tillhör Reg skåne. Låter konstigt om de skulle ge vid vändningsförsök eftersom det bara får betydelse vid nästa grav. Så du har kanske missuppfattat?

Hoppar in från Hösttråden, jag har fått samma förklaring, fick en spruta efter sonen som var positiv och även en nu efter dottern som jag födde i lördags som var positiv. Ingen spruta under graviditeten med någon av dem, gjordes även ett vändningsförsök med dottern men inget prat om spruta så rutinerna verkar onekligen olika, som du säger så är det bra märkligt O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 250
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈