Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det bara jag som fått för mig att jag ska dö under förlossningen? Är inte särskilt rädd för att föda egentligen, även om jag rädd för att få ont såklart. På något vis har jag bara fått för mig att jag ska dö vilket känns jättehemskt. Det är väldigt ovanligt i Sverige men det händer ju, vet dock inte riktigt vad de få dödsfallen beror på.
För mig leder tankarna iaf till mycket ångest kring sambon och allt om jag dör, det är jobbigt. Är för övrigt frisk (vad jag vet) men överviktig, enligt bmi fetma men skulle inte kalla mig att ha fetma, bara tjock. väger kring 90 nu i vecka 23. någon som har råd?
Är det bara jag som fått för mig att jag ska dö under förlossningen? Är inte särskilt rädd för att föda egentligen, även om jag rädd för att få ont såklart. På något vis har jag bara fått för mig att jag ska dö vilket känns jättehemskt. Det är väldigt ovanligt i Sverige men det händer ju, vet dock inte riktigt vad de få dödsfallen beror på.
För mig leder tankarna iaf till mycket ångest kring sambon och allt om jag dör, det är jobbigt. Är för övrigt frisk (vad jag vet) men överviktig, enligt bmi fetma men skulle inte kalla mig att ha fetma, bara tjock. väger kring 90 nu i vecka 23. någon som har råd?
Det gör jag nästa gång men det hjälper inte riktigt heller att prata om det på det viset känns det som. Det är som att jag känner på mig att det ska hända på något visTa upp det med din BM.
Jag oroar mest för Viktor.
Jag vet ju inte hur det känns för dig. Men jag kan tänka mig att det är så många som behöver prata om känner (dvs att det inte ska hjälpa att prata om det). Men testa! Kanske går över förväntan att få prata med ngn som vet vad de ska ge för redskap att arbeta med rädslan?D
Det gör jag nästa gång men det hjälper inte riktigt heller att prata om det på det viset känns det som. Det är som att jag känner på mig att det ska hända på något vis
Jag ska prova. Hoppas ju att det finns tydliga anledningar till att de få dödsfallen skett, att det inte drabbar vem som helst. Men det ska ju drabba någon. :/Jag vet ju inte hur det känns för dig. Men jag kan tänka mig att det är så många som behöver prata om känner (dvs att det inte ska hjälpa att prata om det). Men testa! Kanske går över förväntan att få prata med ngn som vet vad de ska ge för redskap att arbeta med rädslan?
Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.
Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning () o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid Tur det kommer världens bästa grej ut av det
Till sittdelen absolut.Åkpåse? Ni som har barn sen innan, bra o ha eller ej?
Vad märkligt! Jag fick både under grav och efter förlossning och tillhör Reg skåne. Låter konstigt om de skulle ge vid vändningsförsök eftersom det bara får betydelse vid nästa grav. Så du har kanske missuppfattat?Jag är rh negativ men får ingen spruta. Beror helt enkelt på vilket landsting man tillhör och Skåne ger inte på rutin. Bara vid typ vändningsförsök o dyl.
Har skitont i magen men högt upp o suger som bara den. Tror det är elak magkatarr i kombination med förstoppning () o provar omeprazol o vila över helgen, ringa o lämna nytt urinprov för odling på måndag om det är ny uvi på gång. Så glamoröst o vara gravid Tur det kommer världens bästa grej ut av det
Åkpåse? Ni som har barn sen innan, bra o ha eller ej?
Vad märkligt! Jag fick både under grav och efter förlossning och tillhör Reg skåne. Låter konstigt om de skulle ge vid vändningsförsök eftersom det bara får betydelse vid nästa grav. Så du har kanske missuppfattat?
Jag är väldigt svankryggig med stor rumpa sen innan, kan ju påstå att ryggen blir rakare av graviditet25+5! Och ja, jag har svankrygg och stor stjärt