Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy kvaddlar är det enda jag sagt att jag absolut inte tänker testa,jag ryser av bara tanken :nailbiting: men jag har ju inte testat så jag ska inte säga något om det.

Går snabbt och ger direkt smärtlindring. Svider lite precis när dom sprutar in men det tar ju typ 5 sek och dom ger under en värk så det blir ju liksom knappt märkbart för man är ju rätt upptagen :p jag gillar idén med att ta ickemedicinsk smärtlindring i första hand. Förutom lustgasen, den har ju inga direkta biverkningar som påverkar över tid.

Spontant säger jag ge mig all bedövning jag kan få. Sedan när jag funderar tänker jag att det kanske vore häftigt att försöka utan? Men bestämmer jag mig för det blir det garanterat planerat snitt och det tänker jag inte göra utan bedövning :angel:

Skumt det här med TSH förresten, förra provet visade ett värde på 1.58 och igår (sex veckor senare) 0.52.
På samma dosering.

Gnisslar tänder....
Sitter på förlossningen (o tar upp tid för behövande) pga (snabb läkarträff) ny urinvägsinfektion. Tog bara 30 minuter knappt. Fått antibiotika som jag ska hämta ut och kommer det tillbaka blir det ev. lågdos behandling till förlossningen... Bebis hjärtljud lät fina o tappen var fin (38mm).

Men maken som är på simskola ringer fem minuter innan jag går in på sjukhuset o gormar om att hans badbyxor inte är i simväskan. Eller sonens. Suck. Är det mitt jobb o se till att simväskan är packad? :devil::banghead: Undrar hur det har gått.... Är normalt jag som simmar men eftersom uvi bråkar känner jag inte det var någon bra idé idag, känner mig så ruggig :meh:

Spontant säger jag ge mig all bedövning jag kan få. Sedan när jag funderar tänker jag att det kanske vore häftigt att försöka utan? Men bestämmer jag mig för det blir det garanterat planerat snitt och det tänker jag inte göra utan bedövning :angel:

Jag tänker lite att jag vet ju inte hur det känns att föda barn, så behövs bedövning tar jag bedövning. Behövs det inte så skiter jag i det! Men känner inte att jag "måste" föda utan bedövning :)

Just, BM var "nöjd" över min viktuppgång, 5,7 kg på 25+1.
Tror sambon kan känna fotbollsspelarn nu, bara det att så fort sambon lägger handen på slutar fotbollsspelan att spela fotboll...

Just, BM var "nöjd" över min viktuppgång, 5,7 kg på 25+1.
Tror sambon kan känna fotbollsspelarn nu, bara det att så fort sambon lägger handen på slutar fotbollsspelan att spela fotboll...

Vi låg halva kvällen mage mot mage igår (avlastar bäckenet så himla fint), inget sex utan bara hud-hud, då kände sambo karatesparkarna :D

Min BM frågade inte om vikten igår men det kommer väl sen den 5e eftersom det är (nästan) v25+ (24+6).

Jävla nästäppa!!!!:banghead::banghead: Det är nog det jävligaste jag vet:mad:
Va likadant förra graviditeten, så fort jag har sovit en timme eller 2 så är näsan bomtät trots nässpray. Och det killar frenetiskt i näsan av sprayen (trots att jag använder barnspray, vuxenspray går näsan sönder av) så jag nyser som en idiot.

I övrigt så har vi möss i pannrummet och det är det vidrigaste jag vet. Så nu är frun i huset på krigsstigen.

Va likadant förra graviditeten, så fort jag har sovit en timme eller 2 så är näsan bomtät trots nässpray. Och det killar frenetiskt i näsan av sprayen (trots att jag använder barnspray, vuxenspray går näsan sönder av) så jag nyser som en idiot.

I övrigt så har vi möss i pannrummet och det är det vidrigaste jag vet. Så nu är frun i huset på krigsstigen.

Jag var täppt med ettan. Jag hoppas jag slipper det denna gång för det är verkligen jobbigt.

Jag hittade ett tillhåll för möss när vi tog bort de tomma spånpallarna i stallet och skulle ställa in nya. Frågan är bara var de huserar lite mer exakt, spånet hade de nog bara hämtat för bomaterial. Risken är väl att de bor i väggen mellan det oisolerade och isolerade...
Äckeldjur!!! (men ändå mer "ok" att ha i stallet istället för inne)

Min Jack Russell tog en liiiiten mus i köket igår. Han är duktig. Men sen fick jag bära ut musen :meh:

Dödar snyggt, skakar ihjäl eller krossar skallen, aldrig något blodbad eller leker med dem.

Min Jack Russell tog en liiiiten mus i köket igår. Han är duktig. Men sen fick jag bära ut musen :meh:

Dödar snyggt, skakar ihjäl eller krossar skallen, aldrig något blodbad eller leker med dem.

Jag har en "töntig" (lite feg och fin i kanten) bordercollie, möjligen att han kanske försöker valla in eländena även om det förmodligen är under hans värdighet att befatta sig med något dylikt.

Jag var täppt med ettan. Jag hoppas jag slipper det denna gång för det är verkligen jobbigt.

Jag hittade ett tillhåll för möss när vi tog bort de tomma spånpallarna i stallet och skulle ställa in nya. Frågan är bara var de huserar lite mer exakt, spånet hade de nog bara hämtat för bomaterial. Risken är väl att de bor i väggen mellan det oisolerade och isolerade...
Äckeldjur!!! (men ändå mer "ok" att ha i stallet istället för inne)
Nästäppan slog till med full kraft förra veckan, skitstörigt! Tur det släpper efteråt.

Möss inomhus är big nono... Ute i stallet bryr jag mej inte så mycket, inne blir det vidrigt äckligt!

Det har jag gjort, kan intyga att snittet gjorde väldigt ont innan de fick paniksöva ;)

Handlat på Biltema och på ICA. Är ynklig. Köpte mest nyttigt iaf :D Böjde mig en gång på slutet efter en flaska, knivar genom skinkorna :crazy:

Det viktigaste för mig var att vara påläst om alternativen för smärtlindring
Så när inte akupunkturen funkade bad jag om ryggbedövning.
Men det var inte värkarna som orsakade det utan min brutna svanskota :)

Har du provat nozoil eller vad det heter? Sån där olja som man sprayar i näsan.

Jag var också helt täppt och körde med nässpray från jul till slutet av april men använde oljan varje gång jag tog nässprayen, tror det räddade näsan från att torka ut totalt

Har du provat nozoil eller vad det heter? Sån där olja som man sprayar i näsan.

Jag var också helt täppt och körde med nässpray från jul till slutet av april men använde oljan varje gång jag tog nässprayen, tror det räddade näsan från att torka ut totalt

Jag har bara testat lite kokosolja på en tops, kanske skulle testa nozoil också:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård