Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp
Sonen har fått vinterkräksjuka så här har det inte blivit någon sömn :(
Själv har jag ont i magen men vet inte om det är vinterkräksjukan eller ångest över vad som ska ske idag. :cry:

Självklart har jag glömt (förträngt) att leta upp Danne pass också. Något ska man göra efter frukost. :banghead:

Men nej vad jobbigt ❤️ Det är min mardröm, visserligen spyr jag ändå ibland men magsjuka är så hemskt. Det är f ö omöjligt att kräkas mitt i en sammandragning vilket jag fick erfara i tisdags. Hoppas du slipper bli smittad ❤️

Jahapp
Sonen har fått vinterkräksjuka så här har det inte blivit någon sömn :(
Själv har jag ont i magen men vet inte om det är vinterkräksjukan eller ångest över vad som ska ske idag. :cry:

Självklart har jag glömt (förträngt) att leta upp Danne pass också. Något ska man göra efter frukost. :banghead:

❤️

Jag har haft vinterkräksjukan nu i veckan. :yuck: Jag kräktes bara tisdag kväll och natten till onsdag så det var inte så farligt här. På onsdagen åt jag ingenting förrän jag fick i mig lite smoothie på kvällen. Jag var helt slut hela dagen, hade stickningar i armarna och det kändes som jag skulle svimma så fort jag reste mig upp. Var nog ganska uttorkad så på eftermiddagen gjorde jag lite vätskeersättning som jag drack sen.

Ringde förskassan nu, dom kunde inte svara på min fråga på fejjan. Jag får testa söka gravpenning, får jag avslag så får jag. Då får ja gå tillbaka till jobbet en dag, alt se till tex bli sjukskriven en två dagar efter att min tjänstledighet gått ut, för att sedan söka på nytt... men när man söker visst fyller man i två veckor före BF?

Har som tur är aldrig varit i kontakt med försäkringskassan innan men nu är jag påväg att bli knäpp, ska fylla i min första blankett och blir tokig snart... Dessutom pluggar jag till 15/1-17, BF 1/3 o därimellan tänkte jag ansöka om gravpenning då jag inte kan gå tillbaka till mitt fasta jobb så pass gravid. Men läste nu på förskassans hemsida att jag måste tillbaka för att jobba efter tjänstledighet för att kunna ansöka om gravpenning. Hur fan går det ihop sig när jag inte bör jobba??

Jag, det är knasigt det där.. Å sen tar det väll rätt lång handläggningstid innan man får sitt beslut... Tycker man borde kunna ansöka om det ändå. Man vet ju vilka arbetsuppgifterna är liksom.

Jag har blivit uppsagd nu över vintern men ska bli anställd igen till våren. Men vi får vänta längre än tänkt med anställningen så jag blir anställd igen i typ maj (BF 28/4) och gå direkt på föräldraledigt, istället för att bli anställd i början på mars eftersom jag inte kan söka gravpeng och jag kommer omöjligt kunna arbeta sista månaderna då även det lättaste jobbet innebär stå, gå, lyfta och bära hela dagarna (plåtslagare)..

Ringde förskassan nu, dom kunde inte svara på min fråga på fejjan. Jag får testa söka gravpenning, får jag avslag så får jag. Då får ja gå tillbaka till jobbet en dag, alt se till tex bli sjukskriven en två dagar efter att min tjänstledighet gått ut, för att sedan söka på nytt... men när man söker visst fyller man i två veckor före BF?

Tom dag 11 före BF.

Jag, det är knasigt det där.. Å sen tar det väll rätt lång handläggningstid innan man får sitt beslut... Tycker man borde kunna ansöka om det ändå. Man vet ju vilka arbetsuppgifterna är liksom.

Jag har blivit uppsagd nu över vintern men ska bli anställd igen till våren. Men vi får vänta längre än tänkt med anställningen så jag blir anställd igen i typ maj (BF 28/4) och gå direkt på föräldraledigt, istället för att bli anställd i början på mars eftersom jag inte kan söka gravpeng och jag kommer omöjligt kunna arbeta sista månaderna då även det lättaste jobbet innebär stå, gå, lyfta och bära hela dagarna (plåtslagare)..

Njae jag hade alla mina beslut inkl graviditetspenning inom typ 14 dagar. Det som tog längst tid var för min arbetsgivare att lämna inkomstuppgifter :angel:

Jag är, tack och lov, immun mot calici-viruset. Magsjuka är vindrigt. Kräkas med konstant tom magsäck är liksom ännu värre. :wtf::yuck::turd:

åh vilken dröm! Se jag träffade sambon som har en dotter sen innan som gick på dagis då så har jag haft vinterkräksjukan minst en gång/ år ofta fler. I år har vi redan hunnit med en vända tidigt i höstas :( Förra året var jag sjuk natten till julafton. Hoppas verkligen vi klarar oss från mer nu. Nu har vi iaf inget dagisbarn utan stora går i skolan och lilla är vi ännu hemma med.

Ingen SF-mätning idag, tar det 5/12 istället. Viktor for runt så det var svårt att höra hjärtat men 155 bpm till slut. BM frågade om jag känt rörelser. Typ ja :p

BT 110/70, förra gången 115/65, så rätt stabilt.

Ändrade även min tid hos läkaren nästa vecka till en administrativ tid så jag slipper åka dit.

Avslutade med att jag ska ringa förlossningen om jag vurpar på isen :cool:

Ingen SF-mätning idag, tar det 5/12 istället. Viktor for runt så det var svårt att höra hjärtat men 155 bpm till slut. BM frågade om jag känt rörelser. Typ ja :p

BT 110/70, förra gången 115/65, så rätt stabilt.

Ändrade även min tid hos läkaren nästa vecka till en administrativ tid så jag slipper åka dit.

Avslutade med att jag ska ringa förlossningen om jag vurpar på isen :cool:

Men två mosade blodkärl.

AJ!

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 Bobberiboo, 25 år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 258
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård