Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar bli rätt säker på att jag känner av krabaten i magen nu :d Det kan liksom "ploppa" och buffa upprepade gånger under en stund på samma ställe i magen. Vissa gånger till höger och vissa till vänster.. Har känt det vid ett par tillfällen per dag de senaste dagarna.. Det måste vara bebis, känns inte som något annat jag normalt känner i magen och det är väll troligt att man kan känna rörelser i v. 17 även om det är första graviditeten, eller? :cool:

Börjar bli rätt säker på att jag känner av krabaten i magen nu :d Det kan liksom "ploppa" och buffa upprepade gånger under en stund på samma ställe i magen. Vissa gånger till höger och vissa till vänster.. Har känt det vid ett par tillfällen per dag de senaste dagarna.. Det måste vara bebis, känns inte som något annat jag normalt känner i magen och det är väll troligt att man kan känna rörelser i v. 17 även om det är första graviditeten, eller? :cool:

Jag tror att jag började känna runt v15-16, dock inte ofta eller mkt men kändes inte som "tarmrörelser" :) så v17 tror jag inte är omöjligt!

Runt V 21 förra gången, lite tidigare denna men det är nån gång om dagen max. Lägger dock ingen tid på att känna efter, utan det är möjligen kvällstid när man tar det lugnare.

Jag tror att jag började känna runt v15-16, dock inte ofta eller mkt men kändes inte som "tarmrörelser" :) så v17 tror jag inte är omöjligt!

Tror jag kände lite redan i början på v15, som en fjäder som drogs på insidan av magen, men då hände det bara en gång och ganska hastigt så jag är inte säkert.. Sen var det lite misstänkt aktivitet i magen ibland efter det men svårt att säga om det var luft eller annat.. :p

Runt V 21 förra gången, lite tidigare denna men det är nån gång om dagen max. Lägger dock ingen tid på att känna efter, utan det är möjligen kvällstid när man tar det lugnare.

Jag har känt det, utan att känna efter, när jag sitter ner en stund på jobbet vid rast eller så eller på morgonen och kvällen när man ligger stilla i sängen :)

Jag kände första gångerna resan runt v11-12 men då var det typ två gånger på hela den tiden.

Sedan har det ökat stadigt sedan v17-18 och (22+2) är det både morgon, middag, kväll och kan även känna när jag själv är i rörelse.

Det var svårt i början att särskilja från tarmarna men sista veckorna väldigt uppenbart :D Det är en karate-kid i magen!

Kan absolut vara bebis, är ju så individuellt när och hur det känns. För mig har det varit uppenbart när det varit bebis och inte tarmar för det känns verkligen som att nån petar på mig fast inifrån.

Min mage har kommit in i en tillväxtspurt vilket märks på tröjor och känns i magen/huden.
Det känns som att mina kilon upp har hamnat på höfterna och magen. Pyttelite på brösten men ingen annanstans vad jag kan se/märka på kläder.

Tycker det drar o spänner i hela magen.... vet inte om det är magkatarr, förstoppning, livmodern eller växtvärk. Urinvägsinfektion igen kanske. Så länge jag ligger still känns inget i alla fall. Magen har vuxit en hel del veckan typ, kan snart inte ha mina vanliga bastoppar, de kasar upp...

Jag nojjade lite inför viktuppgången denna grav eftersom jag är lite mer.. ehh.. fodrad denna vändan. Men fortsätter det som nu så lär jag inte gå upp ett dyft. Jag äter typ inget längre för det får inte plats :D Och vi är onbokade på två julbord iår varav det ena är nu på lördag. Haha dem kommer ju lätt gå plus på mig :rofl:

Har som tur är aldrig varit i kontakt med försäkringskassan innan men nu är jag påväg att bli knäpp, ska fylla i min första blankett och blir tokig snart... Dessutom pluggar jag till 15/1-17, BF 1/3 o därimellan tänkte jag ansöka om gravpenning då jag inte kan gå tillbaka till mitt fasta jobb så pass gravid. Men läste nu på förskassans hemsida att jag måste tillbaka för att jobba efter tjänstledighet för att kunna ansöka om gravpenning. Hur fan går det ihop sig när jag inte bör jobba??

Har som tur är aldrig varit i kontakt med försäkringskassan innan men nu är jag påväg att bli knäpp, ska fylla i min första blankett och blir tokig snart... Dessutom pluggar jag till 15/1-17, BF 1/3 o därimellan tänkte jag ansöka om gravpenning då jag inte kan gå tillbaka till mitt fasta jobb så pass gravid. Men läste nu på förskassans hemsida att jag måste tillbaka för att jobba efter tjänstledighet för att kunna ansöka om gravpenning. Hur fan går det ihop sig när jag inte bör jobba??

Tycker FK:s facebooksida är jättebra! Där kan man skriva allmänna frågor och dom svarar snabbt. Har fått mycket hjälp av handläggarna där.

Jahapp
Sonen har fått vinterkräksjuka så här har det inte blivit någon sömn :(
Själv har jag ont i magen men vet inte om det är vinterkräksjukan eller ångest över vad som ska ske idag. :cry:

Självklart har jag glömt (förträngt) att leta upp Danne pass också. Något ska man göra efter frukost. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård