Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja ibland får man välja sina utgifter :p väntar vi lite kan manma o pappa hjälpa till o betala en del, så det blir ju i alla fall billigare för oss då!

Jag funderade på att önska mig det i julklapp men vi får se. Kan ju dyka upp erbjudanden efter jul också även om det inte är så vanligt.

Jag har senaste dagarna haft (svagt) blodblandade flytningar. Google säger mig att det i regel är ofarligt men är det någon av er som har erfarenhet och/eller har rådfrågat barnmorska? Jag har till och från liknande mensvärk också.
Jag hade blodblandade flytningar och lite lite rent blod i v8. Åkte in till gyn och kollade och det va troligen pga min svampinfektion jag hade då plus att jag har sköra slemhinnor så dom hade helt enkelt börjat blöda lite. Men det va skönt att få en koll och se att allt va bra med bebis.
Ring din BM och gyn.

Men crap! Har typ inte gjort något idag. Ändå strålar det smärta från höger skinka ner i benet. Det är ju typ patetiskt att få ont bara av att tänka på städning :mad:

Men crap! Har typ inte gjort något idag. Ändå strålar det smärta från höger skinka ner i benet. Det är ju typ patetiskt att få ont bara av att tänka på städning :mad:
kag vet vad du menar. jag klämde en nerv i ryggen i natt :arghh: jag rumstrerade runt i både säng och på golvet i två timmar innan jag hittade en ställning där jag kunde sova utan att det skrek av smärta i ryggen. resten av dagen har hela ryggen och höften värkt som jag vet inte vad... Jag börjar få svårt att köra bil då det typ konstant gör ont när jag rör benet.

Så fort jag inte kan köra bil längre så måste jag bli sjukskriven. kan inte ta till och från jobb utan. Denna grav suger än så länge:meh: :wtf:

Livmodern känns trång idag, gissar att den växer. Känns annorlunda ovanför busken också.

Men utveckling är ju bra gissar jag :angel:

Klickat hem ett paket från Apotea, behöver mer linsvätska och nya plackers. Köpte lite bebisgrejer också får jag hade en rabattkod. Så i slutet av veckan ligger det 78 blöjor under vagnen så vi klarar ett par dagar iaf :rofl: Tänkte försöka med tygblöjor och pottning men avser vara "bekväm" tills jag orkar röra mig som folk igen.
Imorgon har det gått 140 av 280 beräknade dagar :eek:

Klickat hem ett paket från Apotea, behöver mer linsvätska och nya plackers. Köpte lite bebisgrejer också får jag hade en rabattkod. Så i slutet av veckan ligger det 78 blöjor under vagnen så vi klarar ett par dagar iaf :rofl: Tänkte försöka med tygblöjor och pottning men avser vara "bekväm" tills jag orkar röra mig som folk igen.
Imorgon har det gått 140 av 280 beräknade dagar :eek:

Min kompis har klickat hem grejer från apotea åt mig, hon hade 20 eller 25% rabatt! Dock vet jag inte vad hon klickat hem det får tydligen bli en överraskning haha! Men hon vet att jag är inne på eko och så mkt plastfritt som möjligt så hoppas på sånna grejer ;)

Min kompis har klickat hem grejer från apotea åt mig, hon hade 20 eller 25% rabatt! Dock vet jag inte vad hon klickat hem det får tydligen bli en överraskning haha! Men hon vet att jag är inne på eko och så mkt plastfritt som möjligt så hoppas på sånna grejer ;)

Har bara köpt Naty :)

Det går bra, men fortfarande mycket svaga blödningar. Pratade just med min barnmorskemottagning och de sa inget annat än det jag läst mig till tyvärr. Är det missfall finns inget att göra men att blödningar är vanliga. Bara att avvakta och hoppas på det bästa. Tack för omtanken @Lazy Lady :)
Vilken vecka är du i?
Håller alla tummar jag kan:heart

Vi kan inte riktigt bestämma oss för naty eller libero touch! Men vi får nog testa oss fram tror jag :) libero är dyrare men naty fått sämre betyg om man googlar lite! Men vi gillar ju konceptet med naty! :)

Mitt tips är att inte köpa massa blöjor i förväg. Det är så himla olika vissa märken sitter bäst på vissa bebisar och vissa på andra. Sen får man (eller vi fick iaf) massa prover och rabattkuponger så prova lite i av varje i början och se vad som funkar bäst :)

Mitt tips är att inte köpa massa blöjor i förväg. Det är så himla olika vissa märken sitter bäst på vissa bebisar och vissa på andra. Sen får man (eller vi fick iaf) massa prover och rabattkuponger så prova lite i av varje i början och se vad som funkar bäst :)

Har lagt typ 100kr på blöjorna så ingen ekonomisk ruin om de inte skulle passa :D

Tror jag känt av T-Rexen. Men eftersom jag fortfarande är inne i nån det-har-säkert-gått-åt-skogen-fas tror jag lika mycket det är magen som bråkar. Svårt detta. Jag är så benägen att tänka katastrof istället för att slappna av.

Gravid, foglossning, illamående, treåring utan öron och åtta timmars tågresa med två byten varav ett ska ske på mindre än åtta minuter.
Hur tänkte jag där ? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 658
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 011
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar