Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja man kunde ju tro att han fattat förra gången men han tycker ff det känns olustigt. Med förra fick jag nästintill våldta honom när det blev för uppdämt hos mig :laugh: Får hoppas han är lite mer lätt flörtad denna vändan :o:D

För oss är det tvärtom haha! Jag har jättedålig sexlust så min sambo får ibland vänta upp till två veckor mellan tillfällena :p

Min sambo vill alltid oftare än mig. Lite bökigt men sånt är livet. Fick ett skrattanfall idag för han stötte upp G/V i naveln hela tiden :rofl:
Det är mycket sånt nu, får ont i bäckenet, vinkeln måste vara exakt rätt osv och det är olika från dag till dag.

Säkert nyttigt :p

Jag äter som vanligt. minskar ner lite på mögelostarna men annars är det ingen skillnad på min kost.

Idag har jag haft en braa dag. Har kunnat köra ärenden och hämtat in ved utan några större smärtor i fogarna.
Jag och sambon diskuterade om det berodde på det underbara vädret igår eller på att jag fick ligga igår :D (han är en såndär man som tror han stöter till bebis om man ligger under graviditeten :meh: )

Tja min stöter ju till G/V men jag tror hen överlever, jag står ju inte ut med det någon längre stund :p

Haha jag kommer definitivt inte nämna det där @lil-sis då kommer det bli tvärstopp tills ungen är ute :rofl: och jag vägrar vänta till slutet av maj plus läknings tiden på att få ligga nästa gång :D

Jag har idag sett ett mycket litet hjärta picka på vul. 7+1 idag. Svårt o förstå att det finns i min kropp.

Kliniken önskade få tillgång till journaler under hela grav och sedan om barnet för att använda i forskning om eventuella skillnader mellan ivfbarn och vanliga. Jag gköme fråga om de upptäckt några såna skillnader. Någon som vet hur det ligger till?

Hoppas det snart dykker uppp fler nygravida som ska ha i sommar!

Jag har idag sett ett mycket litet hjärta picka på vul. 7+1 idag. Svårt o förstå att det finns i min kropp.

Kliniken önskade få tillgång till journaler under hela grav och sedan om barnet för att använda i forskning om eventuella skillnader mellan ivfbarn och vanliga. Jag gköme fråga om de upptäckt några såna skillnader. Någon som vet hur det ligger till?

Hoppas det snart dykker uppp fler nygravida som ska ha i sommar!

Tycker det verkar som några fler är nygravida, eller nån i alla fall om man kollar väntar barn tråden :) testa starta en sommargrupp och se om det dyker upp folk, är det skralt så är det ju bara att hänga vidare här ett tag :)

Hormonerna krävde lingongrova, Bregott, port salut och en kopp te. Tur att jag kunde lyda. Nu sova bredvid snarkfabriken och hoppas att det är tillräckligt med plus imorgon för att inte bli halt... Ska skadebesiktiga Skodan kl 07 och sedan vara hos tandis 09 och hinner inte åka kollektivt :nailbiting:

(Inga vinterdäck på, de måste köpas och pengarna finns på onsdag eftermiddag.)

Jag överlevde tågresan men språngmarschen på ena stationen var inte nådig med packning och treåring. Åtta minuter blev bara fem och sammandragningen som kom när jag satte mig var inte dålig.

Hur länge får man flyga? Tittade på årets sista konferens i huvudstaden och jag måste flyga eller komma dryga timmen sent. Jag är väl i v 25 då tror jag eftersom jag ska till bm i samma veva.

Hur länge får man flyga? Tittade på årets sista konferens i huvudstaden och jag måste flyga eller komma dryga timmen sent. Jag är väl i v 25 då tror jag eftersom jag ska till bm i samma veva.

Hoppar in från annan tråd. Vid normal graviditet brukar man kunna flyga till v.36 eller till v.38 om det är en kortare resa och med läkarintyg. Efter v.38 måste man stanna på marken. :)

Jag överlevde tågresan men språngmarschen på ena stationen var inte nådig med packning och treåring. Åtta minuter blev bara fem och sammandragningen som kom när jag satte mig var inte dålig.

Olika för olika bolag (och hur lång resan är) men v25 är inga problem :) Det handlar ju om risken att föda på planet.

Jag är glad, tudelat glad. Fick igår reda på att jag tillhör den skara lärare som får löneökning. En märkbar sådan. Med husrenovering o stundande föräldraledighet känns det underbart :) Innebär att vi kan dryga ut min dagar längre. Samtidigt tycker jag det är ett jävla system på ren svenska att man säger åt vissa lärare att de är extra bra o till de andra att de inte är så bra så de blir utan?!? :mad: Jag utgår ju från att alla gör så gott de kan och kriterierna var väldigt godtyckliga. Sedan känns det bra med creed o känslan att få bekräftelse på att jag gör ett bra jobb, men med väggen i färskt minne retar det mig att man indirekt uppmanar duktiga flickor o pojkar att springa ännu fortare med moroten pengar :meh:

Nu har jag i alla fall berättat för många på jobbet, de flesta har tyckt det varit roligt och misstänkt det, kan inte förstå det... ser ut som jag har en fotboll mitt på magen :p :heart

Alltså det här kissandet tar typ knäcken på mig!! Kissade massor i v 12, sen va det uppehåll, sen började det om, uppehåll och nu sen en två veckor tillbaka är det tillbaka igen... kissade igår vid halv tio, tio, halv tolv, halv två inatt och nu. Inatt har jag varit kissnödig på riktigt, men ofta går ja på toa och så är ja inte kissnödig, då har väl bäbis legat o sparkat på blåsan så det känns som att jag måste upp! Irriterande vilket som eftersom nattsömnen inte blir speciellt bra...
Drömde inatt att mitt barn typ var ett halvår gammal redan när hen kom ut och att jag inte kunde amma... Tvingade barnet att suga för att få igång amningen men hjälpte inte det heller! Mardröm för mig som vill amma!!

Jag är glad, tudelat glad. Fick igår reda på att jag tillhör den skara lärare som får löneökning. En märkbar sådan. Med husrenovering o stundande föräldraledighet känns det underbart :) Innebär att vi kan dryga ut min dagar längre. Samtidigt tycker jag det är ett jävla system på ren svenska att man säger åt vissa lärare att de är extra bra o till de andra att de inte är så bra så de blir utan?!? :mad: Jag utgår ju från att alla gör så gott de kan och kriterierna var väldigt godtyckliga. Sedan känns det bra med creed o känslan att få bekräftelse på att jag gör ett bra jobb, men med väggen i färskt minne retar det mig att man indirekt uppmanar duktiga flickor o pojkar att springa ännu fortare med moroten pengar :meh:

Nu har jag i alla fall berättat för många på jobbet, de flesta har tyckt det varit roligt och misstänkt det, kan inte förstå det... ser ut som jag har en fotboll mitt på magen :p :heart

Jag förstår helt hur du tänker, speciellt om man jobbar på samma skola borde ju alla lärarna få liknande ökning och att man istället har nån form av lagkänsla där man tillsammans jobbar för en bättre skola!

Tror jag känt av T-Rexen. Men eftersom jag fortfarande är inne i nån det-har-säkert-gått-åt-skogen-fas tror jag lika mycket det är magen som bråkar. Svårt detta. Jag är så benägen att tänka katastrof istället för att slappna av.

Förlåt för världens OT men jag fullkomligt älskar t-rexar :love:
Är man lite nere piggar en t-rex alltid upp. Bara att googla lite bilder så blir man på bättre humör. Lilltjejen här hemma har massa t-rexar. Grymt att ha en t-rex i magen :D

Förlåt för världens OT men jag fullkomligt älskar t-rexar :love:
Är man lite nere piggar en t-rex alltid upp. Bara att googla lite bilder så blir man på bättre humör. Lilltjejen här hemma har massa t-rexar. Grymt att ha en t-rex i magen :D

Samma här:D de där larviga små armarna är bästa grejen! Och jag tycker det finns likheter...:o

Stort huvud
Tunna små armar
Massa tänder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 022
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar