Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lo_ Jag hoppas att det är något normalt och ofarligt :heart

@*Gotlandsrusset* Jag bor i en riktig liten håla där alla "utsocknes" och inflyttade är potentiella älskarinnor till bygdens män och ska behandlas därefter ;) . Skämt åsido, det är en liten ort och väldigt svårt att lära känna folk. De bekanta jag har har äldre barn och heltidsjobb, min bm pratar jag inte mer än nödvändigt med och fb grupp har jag tänkt på men gör det inte förrän den lille är utedå jag inte vill skriva om min graviditet på fb. :)
I dag känns det inte som ett lika stort bekymmer som det gjorde häromdagen.

Sugen på saffransgifflar.
Minns inte om jag åt några igår.
Jag tror inte det.

Men kan ändå inte klämma ett par påsar i veckan utan att det snart kommer märkas rejält. Bah. Varför börjar man så tidigt med julprodukter? :crazy:

@Lo_ Jag hoppas att det är något normalt och ofarligt :heart

@*Gotlandsrusset* Jag bor i en riktig liten håla där alla "utsocknes" och inflyttade är potentiella älskarinnor till bygdens män och ska behandlas därefter ;) . Skämt åsido, det är en liten ort och väldigt svårt att lära känna folk. De bekanta jag har har äldre barn och heltidsjobb, min bm pratar jag inte mer än nödvändigt med och fb grupp har jag tänkt på men gör det inte förrän den lille är utedå jag inte vill skriva om min graviditet på fb. :)
I dag känns det inte som ett lika stort bekymmer som det gjorde häromdagen.

Oftast känns det lite bättre efter en stund eller när man får lite distans från det. Men Fb kan jag rekommendera om känslan kommer tillbaka. Har 5 mammor med barn i samma ålder som jag hänger ihop med än och inte kände innan sonen föddes för 3 år sedan:love:

Hur noga är ni med kosten? Åt nyss en smörgås(köpt på ett cafe) med veg pesto och lite groddar ( kom i efterhand på att man kanske inte ska äta groddar) , det blev ju ingen mängd groddar direkt.. Å först tänkte jag inte alls på det. Men nu har jag börjat känna mig nojig.... Det borde väl inte vara ngn fara?

Hur noga är ni med kosten? Åt nyss en smörgås(köpt på ett cafe) med veg pesto och lite groddar ( kom i efterhand på att man kanske inte ska äta groddar) , det blev ju ingen mängd groddar direkt.. Å först tänkte jag inte alls på det. Men nu har jag börjat känna mig nojig.... Det borde väl inte vara ngn fara?

Varför ska man inte äta groddar? O_o hade jag ingen aning om :o

Tror absolut inte det är någon fara och man ska väl ha maximal otur om det händer något. Har själv smakat något liten bit brieost tex men skulle inte äta mängder.

Varför ska man inte äta groddar? O_o hade jag ingen aning om :o

Tror absolut inte det är någon fara och man ska väl ha maximal otur om det händer något. Har själv smakat något liten bit brieost tex men skulle inte äta mängder.

Groddar har tydligen visat sig innehålla listeria några ggr (tror jag det var). Man rekommenderar inte att äta sådant från restauranger osv. Men jag vet inte hur noga det är? Jag trodde inte att jag var så nojig som jag tydligen är...

Jag slarvar. Äter inte råbiff, men annars rätt som vanligt bara jag har aptit. Undviker mögelostar i stora mängder...

Groddar har tydligen visat sig innehålla listeria några ggr (tror jag det var). Man rekommenderar inte att äta sådant från restauranger osv. Men jag vet inte hur noga det är? Jag trodde inte att jag var så nojig som jag tydligen är...

Det va som sjutton, hade jag ingen aning om. Men försök att inte tänka på det, risken är som sagt väldigt liten ❤️

Jag är både noga och inte noga, har undvikit insjö/östersjöfisk, mögelosrar o salami men ätit kanske något för mkt socker istället.. men skulle inte vara rädd över en liteb mängd groddar :)

Har slutat äta skinka och sånt på mackan, äter inte sushi längre och håller mig till säkra fiskar. Mögelost äter jag inte annars heller.

Sushin är lite kluven eftersom det är ok men det tar emot. Åt i början.

Räknar inte tekopparna och äter inte bara nyttigt (uppenbarligen).

Jag är rätt petig, men det är jag annars också. Det enda är väl att jag äter för mycket socker som det är nu.

Jag äter som vanligt. minskar ner lite på mögelostarna men annars är det ingen skillnad på min kost.

Idag har jag haft en braa dag. Har kunnat köra ärenden och hämtat in ved utan några större smärtor i fogarna.
Jag och sambon diskuterade om det berodde på det underbara vädret igår eller på att jag fick ligga igår :D (han är en såndär man som tror han stöter till bebis om man ligger under graviditeten :meh: )

@BobberiBoo
Haha så larvig var min man också i början av min första graviditet :D -Tänk om jag skadar bebisen :nailbiting:
Tack och lov släppte det efter ett tag!
Nu under den här graviditeten så har varken jag eller min man någon stor lust. Två barn, jobb och ett nytt hus dödar det mesta ;)

@BobberiBoo
Haha så larvig var min man också i början av min första graviditet :D -Tänk om jag skadar bebisen :nailbiting:
Tack och lov släppte det efter ett tag!
Nu under den här graviditeten så har varken jag eller min man någon stor lust. Två barn, jobb och ett nytt hus dödar det mesta ;)
Ja man kunde ju tro att han fattat förra gången men han tycker ff det känns olustigt. Med förra fick jag nästintill våldta honom när det blev för uppdämt hos mig :laugh: Får hoppas han är lite mer lätt flörtad denna vändan :o:D

Det går bra, men fortfarande mycket svaga blödningar. Pratade just med min barnmorskemottagning och de sa inget annat än det jag läst mig till tyvärr. Är det missfall finns inget att göra men att blödningar är vanliga. Bara att avvakta och hoppas på det bästa. Tack för omtanken @Lazy Lady :)

Åh hoppas det inte är nåt allvarligt :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 658
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 012
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset