Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hann med ett snabbbesök hos min BM nu före jobbet för att lämna urinprov, lite förhöjt värde på vita blodkroppar så det ska vidare till labb.
Sen frågade hon om jag ville höra bebisen, det tackade jag ju inte nej till:love: Snabba små hjärtslag som gick i 160slag/min:love:
Livmodern når redan halvvägs upp till naveln, inte konstigt att jag börjar bli rund:D

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag fick en nysattack nyss, och då spänner sig hela jag. Jag fick så förbannat ont i fogarna så jag kollapsade på golvet. Hunden trodde jag hittat på en ny lek och började busa med mig där jag låg på golvet och stöna :meh:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag fick en nysattack nyss, och då spänner sig hela jag. Jag fick så förbannat ont i fogarna så jag kollapsade på golvet. Hunden trodde jag hittat på en ny lek och började busa med mig där jag låg på golvet och stöna :meh:
Nä fy.. Det är ju i klass med när jag hängde och kräktes som bäst och valpen hängde ryggsäck på mej:crazy::laugh:

Blev först stressad på bilverkstan, sen började det dala blötsnö och vinterdäcken ska på när jag kör hem, de bor tydligen på däckverkstaden numer. Så nu är magen galet obekväm, den gör inte ont men stramar, blä.

Tandis om 5 minuter, hann tom gå på toa. Yay.

Sjukskriven några dagar...

Ont i ländryggen och i höfterna så jag har svårt att sova. Strålar ner i benen och känns som krypningar (restless legs typ) Inget verkar lindra smärtan och Alvedon hjälper inte.. Ren pina att sitta o köra buss en längre stund. foglossning eller bara min rygg som spökar ändå tro? Har ju haft problem med rygg o höfter till och från men nu är det värre än det brukar vara och det är bara v.14 än...

Snöat in på att jag vill ha kinamat med... friterat.. nomnom! Men har än så länge låtit bli. Gått ner två kg pga illamående och kan inte riktigt äta ordentlig middag längre, är som att det tar stopp.

Possitivt är iallafall att jag pratat med Chefen och ordnat en plan för jobbet framöver. Får se om den går att hålla eller om det blir sjukskrivning en längre period. Ska inte träffa barnmorskan förrän i Januari igen men kanske måste ringa henne innan.

Fick tider för föräldrakurs på brevlådan nu :eek: Tre onsdagar på raken, får se om jag tjatar med sambon. Han har ju gjort det förr...

(Och jag ser det nog mest som en social grej.)

Sjukskriven några dagar...

Ont i ländryggen och i höfterna så jag har svårt att sova. Strålar ner i benen och känns som krypningar (restless legs typ) Inget verkar lindra smärtan och Alvedon hjälper inte.. Ren pina att sitta o köra buss en längre stund. foglossning eller bara min rygg som spökar ändå tro? Har ju haft problem med rygg o höfter till och från men nu är det värre än det brukar vara och det är bara v.14 än...

Snöat in på att jag vill ha kinamat med... friterat.. nomnom! Men har än så länge låtit bli. Gått ner två kg pga illamående och kan inte riktigt äta ordentlig middag längre, är som att det tar stopp.

Possitivt är iallafall att jag pratat med Chefen och ordnat en plan för jobbet framöver. Får se om den går att hålla eller om det blir sjukskrivning en längre period. Ska inte träffa barnmorskan förrän i Januari igen men kanske måste ringa henne innan.

Har man problem eller tidigare skador i rygg och bäcken är det relativt vanligt att foglossning blir besvärligt tidigare än "vanligt".

Har man problem eller tidigare skador i rygg och bäcken är det relativt vanligt att foglossning blir besvärligt tidigare än "vanligt".

Ja det är vad jag misstänker. Men den här smärtan känns annorlunda mot vad jag brukar känna så jag misstänker att det är foglossning.

Fick tid hos vårdcentral senare i dag och hoppas att de tar mig på allvar. Att jobba just nu känns inte helt stabilt... urk... men jag vill jobba

Jag har gått upp 3.5 kilo hittills och känner mig som jag gått upp 35 O_o . badboll de lux ungefär ;)

Jag har gått ner två kg.. men gissar att det är för att jag mått så illa o inte kunnat äta ordentligt. Har fortfarande svårt för att äta middag.

6.8kg förra veckan, får se vad det blir imorgon... Men men. Det är tur att hen kommer på våren = lätt att promenera med och utan barnvagn. Hoppas kunna gå med G/V i sjal och Xanadu på släp i skogen :)

Mitt Apoteapaket är redan på ICA. Snabbt marscherat.

Är helt mentalt slut. Skulle skriva uppgifter till samhällskunskapen men jag orkar inte.

Sover vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 661
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 020
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar