Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt Apoteapaket är redan på ICA. Snabbt marscherat.

Är helt mentalt slut. Skulle skriva uppgifter till samhällskunskapen men jag orkar inte.

Sover vidare.

Känner igen det där med mentalt slut... Ska lämna in en uppgift på tors och har tenta fre, jag kollar på unga föräldrar istället:o:bump:

Det här med maten och hur noga man är som ni pratade om tidigare. Jag saknar goda ostar, rökta korvar, gravad lax och vin. Jag steker igenom köttet istället för att äta det lite rött (sådant kött som är lämpligt för det), är försiktigare med färdigmat (tex skinksallad) som äts kall men visst, det har slunkit med någon bit brieost när jag har blivit bjuden...

Det här med maten och hur noga man är som ni pratade om tidigare. Jag saknar goda ostar, rökta korvar, gravad lax och vin. Jag steker igenom köttet istället för att äta det lite rött (sådant kött som är lämpligt för det), är försiktigare med färdigmat (tex skinksallad) som äts kall men visst, det har slunkit med någon bit brieost när jag har blivit bjuden...

Jag tror man måste "leva" lite också! Rekomendationerna ändras ju med åren antar jag och vi lever ju fast våra föräldrar säkert hade andra rekomendationer. Sen ska man kanske inte gå tillbaka till 1900-talets början för att jämföra för då dog nog barnen i större utsträckning än vad som skett senaste 30 åren typ! Min synd är godis... Jag vet att det inte är bra men kan inte låta bli tyvärr... Blir ju inte flera kg om dagen men nåt sött slinker ner varje dag tyvärr :(

@Fille det är min stora fördel när jag är gravid, choklad och dyl smakar inte så bra. Det var samma sak med ettan. Citron, saltlakrits och popcorn däremot :o

@Fille det är min stora fördel när jag är gravid, choklad och dyl smakar inte så bra. Det var samma sak med ettan. Citron, saltlakrits och popcorn däremot :o

Jag har inte heller varit jättesugen på choklad, men laktrits eller bara typ lösgodis, eller glass eller coca cola typ, vad som bara det är socker... Men melon och clementin är också väldigt gott haha!

Jag har inte heller varit jättesugen på choklad, men laktrits eller bara typ lösgodis, eller glass eller coca cola typ, vad som bara det är socker... Men melon och clementin är också väldigt gott haha!
Undrar varför så mga blir extra sugna på lakrids under grav när det är skadligt i större mängder? Jag hade riktigt svårt att hålla mig till tillåten mängd under vissa perioder.

Undrar varför så mga blir extra sugna på lakrids under grav när det är skadligt i större mängder? Jag hade riktigt svårt att hålla mig till tillåten mängd under vissa perioder.

Ja det är jättemärkligt faktiskt! Jag håller mig nog precis inom rekomenderad gräns! Jag är väldigt sugen men ändå inte sådär "måste ha nu"!

Foglossning konstaterad... foglossningsbälte inhandlat.. v.14... långt kvar till maj.. *deppig*

Sjukskriven eller ska du testa med bälte "bara" först?

När jag slutade köra bil varje dag så blev livet lättare. Men det kan ju vara lite drygt att gå hemma länge också.

Jag ska vara hemma veckan ut o sen höra av mig på måndag för att se om bältet hjälpt. Om det inte hjälpt ska vi diskutera sjukskrivning. Att sitta o köra i 2.5 h i sträck känns just nu som helt omöjligt...

Jag ska vara hemma veckan ut o sen höra av mig på måndag för att se om bältet hjälpt. Om det inte hjälpt ska vi diskutera sjukskrivning. Att sitta o köra i 2.5 h i sträck känns just nu som helt omöjligt...

Köra är verkligen rena döden!

Skodan kan jag ha hantera hyfsat men golfen som är lite tyngre i pedaler etc skapar smärta på mindre än 30min.

Buss fick jag ont av alla gånger redan i v 5 :crazy:

Läkaren undrade om jag inte kunde få andra arbetsuppgifter... O.o
Och hur fasen ska man kunna jobba halvtid.. det lär ju inte hjälpa mig direkt..

Varit lite stillsamt i magen men kom på att jag känner av G/V även när jag står upp ibland. Alltid på samma ställe men jag gissar att livmodern liksom hamnar ytligast när den är uppe till höger och då känns det lättast där.

Knuffades när jag var hos bilverkstaden :D :love:

(Hade för övrigt lätt kunnat dölja magen fortfarande.)

Läkaren undrade om jag inte kunde få andra arbetsuppgifter... O.o
Och hur fasen ska man kunna jobba halvtid.. det lär ju inte hjälpa mig direkt..

:rofl: Du får vara noggrann med att säga att du har ont redan från början när du kör och att det blir värre och det finns ingen möjlighet att ta paus när du behöver eller ändra ställning etc.

Sitter och kollar på så mkt bättre,tårarna sprutar när de spelar upp freddies version av weeping willows trots att ja inte ens visste vem freddie var...

Sitter och kollar på så mkt bättre,tårarna sprutar när de spelar upp freddies version av weeping willows trots att ja inte ens visste vem freddie var...
Vi satt och kollade "undervover boss US" och lipade både jag och maken:o 2 lipsillar under samma tak..

Har grisigt ont av foglossningen nu.. Kan inte ens stå upp med ett ben framför det andra (bena i kors stående? Jäkligt bra förklaring:laugh:) Sitta med ett ben över det andra gör brutalt ont, så jag sitter och skruvar mej på jobbet. Jäkla tur att jag bara jobbar deltid, ledig resten av veckan:up:

Det här med namn, jag kan inte komma på ett enda killnamn som känns "rätt". Flicknamn har jag två favoriter som sambon också gillar.
Tur det är några veckor kvar.

Det här med namn, jag kan inte komma på ett enda killnamn som känns "rätt". Flicknamn har jag två favoriter som sambon också gillar.
Tur det är några veckor kvar.

Ibland tycker jag man kan hitta mkt fint om man googlar, tex "fornordiska namn" eller liknande, för att få insperation! Eller göra om namn, en kompis dotter är döpt efter medicinen sinova, dock bytte dom ut s:et till en annan bokstav tillexempel :) tror det finns namngenerator på nätet också, där man skriver föräldrarnas namn! Kan ju vara kul att leka med för att få nya tankar och ideer :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 667
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 035
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar