Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man sover rätt ruttet som gravid överlag, vaknar så fort man ska vända sej. Sista veckorna känner man sej som en strandad val:D Så fort man ska vända sej så får man hugga tag i madrassen och dra sej runt.

Haha ja längtar inte efter den där valkänslan! Jag är redan osmidig utan att vara gravid, sambon lär nog sova lika dåligt han för han lär väl få putta runt/upp mig i/ur sängen :rofl: Dock är jag impad, folk pratar om att partnern blir sympatigravid och går upp i vikt, han har kört stenhårt med 5:2 och gått ner 12 kg sen jag blev gravid! Tur att jag inte fått alla de 12kg i alla fall!!

Haha ja längtar inte efter den där valkänslan! Jag är redan osmidig utan att vara gravid, sambon lär nog sova lika dåligt han för han lär väl få putta runt/upp mig i/ur sängen :rofl: Dock är jag impad, folk pratar om att partnern blir sympatigravid och går upp i vikt, han har kört stenhårt med 5:2 och gått ner 12 kg sen jag blev gravid! Tur att jag inte fått alla de 12kg i alla fall!!
Jag hade dessutom gräslig gravidtäppa (börjar komma tillbaks:meh:) Så jag snarkade som en skogshuggare i 4månader:D Som tur är så har vi en säng med höj och sänkbar huvud/fotände, helt ljuvligt när man är otymplig, snarkig och öm överallt.

Bra jobbat av sambon! Min käre make gick upp 2-3kg när vi väntade Filippa, denna gången inget än så länge.

Jag hade dessutom gräslig gravidtäppa (börjar komma tillbaks:meh:) Så jag snarkade som en skogshuggare i 4månader:D Som tur är så har vi en säng med höj och sänkbar huvud/fotände, helt ljuvligt när man är otymplig, snarkig och öm överallt.

Bra jobbat av sambon! Min käre make gick upp 2-3kg när vi väntade Filippa, denna gången inget än så länge.

Lyx med sån säng! Jag är lite täppt men inte så det stör mig, men tydligen snarkar jag också! Eller typ drar en jättedjup snark o blir rädd för mig själv har sambon berättat, dock inget ja minns själv haha!

Lyx med sån säng! Jag är lite täppt men inte så det stör mig, men tydligen snarkar jag också! Eller typ drar en jättedjup snark o blir rädd för mig själv har sambon berättat, dock inget ja minns själv haha!

Så gjorde jag också i början!! Efter hand som veckorna gick så ökade det bara:grin:

Fick hem vinterjackan jag beställ ifrån bon prix.. Big no no! Märklig passform och klent tyg. Såg ut som svamp Bob fyrkant i den:cautious:
Den åker tillbaks!

Fick hem vinterjackan jag beställ ifrån bon prix.. Big no no! Märklig passform och klent tyg. Såg ut som svamp Bob fyrkant i den:cautious:
Den åker tillbaks!

Tråkigt! Min sitter bra förutom ngt kort i armarna, men jag o sambon konstaterade att det nog är svårt att hitta bättre alternativ till tjock, lång, gravid kvinna, eftersom den sitter bra i övrigt...

Tråkigt! Min sitter bra förutom ngt kort i armarna, men jag o sambon konstaterade att det nog är svårt att hitta bättre alternativ till tjock, lång, gravid kvinna, eftersom den sitter bra i övrigt...
Jag är också lång (176) fast strl 36/38 och det är skitsvårt med jackor och tröjor överlag. Har lång överkropp. Beställde en på zalando också som såg jäkligt fin ut på bild, hoppas den sitter bättre (dubbelt så dyr:mad:)

Jag är också lång (176) fast strl 36/38 och det är skitsvårt med jackor och tröjor överlag. Har lång överkropp. Beställde en på zalando också som såg jäkligt fin ut på bild, hoppas den sitter bättre (dubbelt så dyr:mad:)

Jag är 184 och behöver typ storlek 50 på jacka... Armarna är värst både tjocklek o lägd, har ganska "smal" mage o midja i förhållande till resten av kroppen! Håller tummarna flr att det ska passa :)

Jag sover antingen jättebra eller inte alls :D

Måste börja fundera på det här med giftemål eller inte.

Och kliva upp ur sängen eftersom jag ska till vårdcentralen idag för läkarbesök kopplat till gastric bypassen. Vikt och mått känns ju lite meningslöst...

Huvudvärk efter konstig natt!

Jag sover antingen jättebra eller inte alls :D

Måste börja fundera på det här med giftemål eller inte.

Och kliva upp ur sängen eftersom jag ska till vårdcentralen idag för läkarbesök kopplat till gastric bypassen. Vikt och mått känns ju lite meningslöst...

Huvudvärk efter konstig natt!
Låter som att du har fullt upp idag. :D

Jag har samma som med dottern. Jag somnar senast halv nio och svär varenda gång klockan ringer vid halv sju, hade behövt iaf en timme till :up:

Låter som att du har fullt upp idag. :D

Jag har samma som med dottern. Jag somnar senast halv nio och svär varenda gång klockan ringer vid halv sju, hade behövt iaf en timme till :up:

Åka iväg är en hel affär. Borde väl byta vårdcentral till den där MVC ligger men jag trivs på VC i stan. Förutom när jag åker till stan enkom för besök där.

Tusan å! =O Upptäckte just att man inte ska äta prickig korv utan att frysa den i tre dygn först... Å jag som åt en hel förpackning förra veckan och köpt en ny till denna veckan för att det var så gott! Nu får jag stoppa den nya förpackningen i frysen här på jobbet och vänta tills på måndag innan det kan bli mer prickigkorvmacka ='(

Tusan å! =O Upptäckte just att man inte ska äta prickig korv utan att frysa den i tre dygn först... Å jag som åt en hel förpackning förra veckan och köpt en ny till denna veckan för att det var så gott! Nu får jag stoppa den nya förpackningen i frysen här på jobbet och vänta tills på måndag innan det kan bli mer prickigkorvmacka ='(
Fast varför?

Jag va stenhård första graviditeten, åt inget pålägg utan att frysa det 3 dygn. Denna gången äter jag allt men ser till att det inte ligger öppnat för länge eller börjar närma sig utgående datum. Jag kan nästan lova dig att det inte är någon fara :)

Jag va stenhård första graviditeten, åt inget pålägg utan att frysa det 3 dygn. Denna gången äter jag allt men ser till att det inte ligger öppnat för länge eller börjar närma sig utgående datum. Jag kan nästan lova dig att det inte är någon fara :)
Fått det kan du ju inte. Varje år drabbas ett par personer av infektioner som kan härledas till listeria eller toxoplasma. Visst det ätit ovanligt men om det sker när man är gravid så är riskerna för fostret oerhörda.

Det är upp till vårt och en och ta beslutet huruvida man vill ta den risken eller inte men lova inte någon att det inte är någon fara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 677
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 058
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar