Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lider verkligen med dig, mitt illamående varade bara i 5-6 veckor men det var så outhärdligt att jag bara ville självdö emellanåt. Kan inte tänka mig hur det är att ha det så i 18 veckorKräks fortfarande trots v 18. Är rätt less.
+1 på denVecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.
Jag har mycket svårare att ta till mig graviditeten den här gången och att glädjas över den. Förra gången fick jag ett lyckorus och pirr i magen så fort jag tänkte på graviditeten, den här gången tänker jag knappt på den alls förutom att jag tycker synd om mig själv för att jag mår dåligt Jag antar att den beror på en kombination av att jag mått mycket sämre och är tröttare den här gången, att jag redan har ett barn som upptar mycket av mina tankar och tid och just att det inte är första gången och att det därför inte är samma premiärkänsla.
Känner ni andra som inte är förstföderskor något liknande?
Fått det kan du ju inte. Varje år drabbas ett par personer av infektioner som kan härledas till listeria eller toxoplasma. Visst det ätit ovanligt men om det sker när man är gravid så är riskerna för fostret oerhörda.
Det är upp till vårt och en och ta beslutet huruvida man vill ta den risken eller inte men lova inte någon att det inte är någon fara.
Jag va stenhård första graviditeten, åt inget pålägg utan att frysa det 3 dygn. Denna gången äter jag allt men ser till att det inte ligger öppnat för länge eller börjar närma sig utgående datum. Jag kan nästan lova dig att det inte är någon fara
Vecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.
Jag har mycket svårare att ta till mig graviditeten den här gången och att glädjas över den. Förra gången fick jag ett lyckorus och pirr i magen så fort jag tänkte på graviditeten, den här gången tänker jag knappt på den alls förutom att jag tycker synd om mig själv för att jag mår dåligt Jag antar att den beror på en kombination av att jag mått mycket sämre och är tröttare den här gången, att jag redan har ett barn som upptar mycket av mina tankar och tid och just att det inte är första gången och att det därför inte är samma premiärkänsla.
Vilken var det? ska beställa idag har jag tänkt...Fick hem vinterjackan jag beställ ifrån bon prix.. Big no no! Märklig passform och klent tyg. Såg ut som svamp Bob fyrkant i den
Den åker tillbaks!
Vilken var det? ska beställa idag har jag tänkt...
Denna:http://www.bonprix.se/produkt/mammajacka-med-kapuschong-svart-923148/#image
Satt jättekonstigt.
Relaterar stenhårt till den!!Vecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.
Jag testade hm's jackor förra gången och dom va gjorda för kvinnor med lillfingertjocka armar och elefantmage.. Jag va rätt liten hela graviditeten men för stor för vanliga jackor.Jag har bestämt mig för att köpa i butik om jag inte klarar mig med mina gamla (tjockis)jackor. Just för att kunna testa
Jag testade hm's jackor förra gången och dom va gjorda för kvinnor med lillfingertjocka armar och elefantmage.. Jag va rätt liten hela graviditeten men för stor för vanliga jackor.
Nu gör jag en chansning och beställde från zalando.
Denna blev det:
https://m.zalando.se/noppies-lene-vinterjacka-dark-blue-n1429k00h-k11.html
Länken tar lite tid att öppna.
Vecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.
Jag testade hm's jackor förra gången och dom va gjorda för kvinnor med lillfingertjocka armar och elefantmage.. Jag va rätt liten hela graviditeten men för stor för vanliga jackor.
Nu gör jag en chansning och beställde från zalando.
Denna blev det:
https://m.zalando.se/noppies-lene-vinterjacka-dark-blue-n1429k00h-k11.html
Länken tar lite tid att öppna.
Jag valde mellan dom, men tänkte på att jag har valp som mer än gärna hoppar och klättrar lite så jag såg framför mej hur skitig en längre jacka skulle bli. Men jag får väl testa den om det inte fungerar med zalandojackan hellerhttp://www.bonprix.se/produkt/mammaparkas-med-skoent-fleecefoder-moerkbla-953831/#image
Jag har denna, passformen tycker jag är bra
Såhär står det om toxoplasmaOkey, jag tar tillbaka att jag nästan kan lova att hon inte fått det av den korv hon redan ätit. Dåligt formulerat av mig. Självklart får man göra precis som man själv vill det skrev jag ingenting om. Det jag ville ha sagt va att gjort är gjort, man kan ju inte spola tillbaka tiden och frysa korven.
Vill man vara på den säkra sidan ska naturligtvis rekommenderad mat frysas eller upphettas. Försökte mest lugna inte förminska
Sen är jag nog lite dåligt påläst om toxoplasma men är inte det en bakterie som finns i typ kattlådor? Finns den i mat med alltså?
http://www.bonprix.se/produkt/mammaparkas-med-skoent-fleecefoder-moerkbla-953831/#image
Jag har denna, passformen tycker jag är bra