Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omg idag är hormonerna knäppa. Ska lägga mig under täcket och gråta en stund (helt utan anledning) och sedan plugga lite.

Vecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.

Jag har mycket svårare att ta till mig graviditeten den här gången och att glädjas över den. Förra gången fick jag ett lyckorus och pirr i magen så fort jag tänkte på graviditeten, den här gången tänker jag knappt på den alls förutom att jag tycker synd om mig själv för att jag mår dåligt :angel: Jag antar att den beror på en kombination av att jag mått mycket sämre och är tröttare den här gången, att jag redan har ett barn som upptar mycket av mina tankar och tid och just att det inte är första gången och att det därför inte är samma premiärkänsla.

Känner ni andra som inte är förstföderskor något liknande?

Är i v 21 (?) men känner igen mig en hel del. Enda fördelen med att vara gravid är att det är okej att vara tjock ;) (och att det kommer en bebis är väl säkrast att tillägga :p)

Är den varm? Håller den hela vintern?

Nä ingen vinterjacka direkt men jag är snål, vill inte köpa två (en höst/vår o en vinter) utan tänker att ja får ha en extra tröja under eller använda min gigantiska fristadsjacka om ja absolut måste ut när det är svinkallt :p

Jag har sett att flera av er känner som jag och är oroliga att där inte finns något i magen.. Jag är bara i vecka 13 så att jag inte känner av bebisen ännu är ju inte så konstigt men jag känner mig knappt gravid ibland.
Eller jo.. Jag har ju foglossning framtill och (falsk?) ischias på vänster sida. Och åderbråck sedan 1-2 veckor ungefär. Är det någon mer som fått det? Kanske vet om man kan lindra på något vis? Det gör ju ont :( Jag fick det under förra graviditeten också men inte såhär tidigt.

Okey, jag tar tillbaka att jag nästan kan lova att hon inte fått det av den korv hon redan ätit. Dåligt formulerat av mig. Självklart får man göra precis som man själv vill det skrev jag ingenting om. Det jag ville ha sagt va att gjort är gjort, man kan ju inte spola tillbaka tiden och frysa korven.

Vill man vara på den säkra sidan ska naturligtvis rekommenderad mat frysas eller upphettas. Försökte mest lugna inte förminska :)

Sen är jag nog lite dåligt påläst om toxoplasma men är inte det en bakterie som finns i typ kattlådor? Finns den i mat med alltså?
Jag är inte särskilt skärrad, är ju som sagt väldigt liten risk att drabbas så jag oroas inte av att jag råkar äta något jag inte borde =) Men när man vet om det kan man ju försöka undvika det tänker jag =)

Jag har sett att flera av er känner som jag och är oroliga att där inte finns något i magen.. Jag är bara i vecka 13 så att jag inte känner av bebisen ännu är ju inte så konstigt men jag känner mig knappt gravid ibland.
Eller jo.. Jag har ju foglossning framtill och (falsk?) ischias på vänster sida. Och åderbråck sedan 1-2 veckor ungefär. Är det någon mer som fått det? Kanske vet om man kan lindra på något vis? Det gör ju ont :( Jag fick det under förra graviditeten också men inte såhär tidigt.
Är i v15 och känner mig heller inte särskilt gravid. Inte på nått "tjoho jag är gravid! " -vis iaf. Känner mig mest bara trött och grinig med en obehaglig känsla längst ner i magen. Det är mer besvärande än roligt att vara gravid än så länge. Hoppas på att det vänder och att jag börjar känna mig gravid och glad över det snart. Kanske efter RUL. .

Listeria dör inte vid infrysning :( Däremot växer den långsammare i kyla och äter man bara nyförpackat pålägg etc minskar risken eftersom den inte hunnit växa till sig.

Toxoplasma dör vid -12.

Vecka 12 idag, skönt riktmärke som jag längtat efter. Nu börjar jag känna att livmodern har krupit upp ovanför blygdbenet. Är vansinnigt svullen i magen, på kvällarna ser jag ut som jag gjorde i v30 förra gången och magen är stenhård hela vägen upp till under brösten. Ingen bebismage såklart utan mer troligt en kombination av för mycket geisha-choklad och svullna tarmar gissar jag.

Jag har mycket svårare att ta till mig graviditeten den här gången och att glädjas över den. Förra gången fick jag ett lyckorus och pirr i magen så fort jag tänkte på graviditeten, den här gången tänker jag knappt på den alls förutom att jag tycker synd om mig själv för att jag mår dåligt :angel: Jag antar att den beror på en kombination av att jag mått mycket sämre och är tröttare den här gången, att jag redan har ett barn som upptar mycket av mina tankar och tid och just att det inte är första gången och att det därför inte är samma premiärkänsla.

Känner ni andra som inte är förstföderskor något liknande?

Jag är svullen på kvällarna, mår illa och tycker synd om mig själv.
Jag är också ofantligt trött, jag var piggare förra gången. Jag tycker det känns overkligt, jag har svårt att ta in att det finns någon/något där. Hoppas det blir bättre efter Rul 11/11. Jag trooooooor jag känt T-Rexen, men sen tänker jag att det är tarmarna om det skulle vara så att det är nån form av inbillning och den som var där i v 12 nu är borta. Är inte orolig, mest avvaktande och skeptisk. Detta trots dagliga kräkningar, viktuppgång, 3 storlekar upp i bh osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 694
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022