Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ariane Jag har en sån bäddmadrass typ fejk tempur från Ikea som för mig fungerar toppen. Lagom mjukhård.

Vi kämpar på inför värderingen. Ska upp o måla lister nu innan vi ska vara i stan o klippa oss klockan 11. Båda barnen är lediga. Kommer inte vilja se en färgburk på jävligt länge sen kan jag säga :yuck::banghead:

Vår säng är vanlig resårbotten längst ner, fusktempur i mitten (typ 25cm tjock) sen en vanlig 5cm bäddmadrass uppepå:up:

Låter som en dag av fullt upp! Man är ju inte supersnabb som gravid.
Är glad att vi har gått ett varv i huset inför denna graviditeten. Förra vintern stod jag och tapetserade i v32.. Vi ska dock göra om lite i bebisrummet då vi vill att denna ska ha sitt "eget" även om rummet är fint så va det Filippas. Vet dock inte när jag vågar tänka på det, eventuellt tar vi det när bebis kommit ut just för att vi inte riktigt vågar.

Inatt lämnade min sambo mig, bara sket i allt och skaffa en lägenhet i min hemstad, han sket i huset vi köpt och barnet som ska komma. Tur att det bara va en dröm men vaknade vid 04 och hade jätteolustig känsla i kroppen...

Min säng är också för mjuk, den är "fast" men jag skulle vilja ha en extrafast. Sängen va av det lite dyrare slaget och bara ca 3-4 år gammal så vill inte köpa ny säng men har pratat med tillverkaren och går att byta ut själva kontenintalmadrassen, den som bestämmer fastheten på vår säng. Kostar dock runt 3-4000kr men funderar på om det kan va värt det?!

Inatt lämnade min sambo mig, bara sket i allt och skaffa en lägenhet i min hemstad, han sket i huset vi köpt och barnet som ska komma. Tur att det bara va en dröm men vaknade vid 04 och hade jätteolustig känsla i kroppen...

Min säng är också för mjuk, den är "fast" men jag skulle vilja ha en extrafast. Sängen va av det lite dyrare slaget och bara ca 3-4 år gammal så vill inte köpa ny säng men har pratat med tillverkaren och går att byta ut själva kontenintalmadrassen, den som bestämmer fastheten på vår säng. Kostar dock runt 3-4000kr men funderar på om det kan va värt det?!
Det är värt det! Vi har en Jensen säng. Men vi va inte nöjda med mellanmadrasserna efter några månader och istället för att byta allt bytte vi bara mellandelen till fusktempur. Så nu är sängen Jensen-Jysk-Jensen:) Istället för 15000:- för nya original mellanmadrasser så gav vi typ 4000:- för Jyskmadrasser.

Det är värt det! Vi har en Jensen säng. Men vi va inte nöjda med mellanmadrasserna efter några månader och istället för att byta allt bytte vi bara mellandelen till fusktempur. Så nu är sängen Jensen-Jysk-Jensen:) Istället för 15000:- för nya original mellanmadrasser så gav vi typ 4000:- för Jyskmadrasser.

Jag älskar min säng :p förutom att den är lite mjuk! Men är nog för att jag är ganska tung! Har haft kungsängen i flera år även innan denna säng, så isåfall byter jag nog bara mot kungsängens egna extra fasta madrass :)

@Mirifax @Lazy Lady
Min säng fungerar men nu är jag hos mina föräldrar och "får ta det jag får". Det finns en sjukt obekväm bäddsoffa också som jag funderar på att testa om den är bekvämare nu än förr.
Nästa vecka ska jag ha en "rundresa" + konferens så då blir det massa olika sängar. (det där låter jättedumt inser jag :D)
Gravidkudde ska beställas så att den väntar på mig när jag kommer hem!

I dag när jag vaknade hade nog den lille tryckt upp sig på vänster sida för halva magen var högre och hård, så gjorde ettan med vid flera tillfällen och det är en halvkonstig känsla.

@Mirifax @Lazy Lady
Min säng fungerar men nu är jag hos mina föräldrar och "får ta det jag får". Det finns en sjukt obekväm bäddsoffa också som jag funderar på att testa om den är bekvämare nu än förr.
Nästa vecka ska jag ha en "rundresa" + konferens så då blir det massa olika sängar. (det där låter jättedumt inser jag :D)

I dag när jag vaknade hade nog den lille tryckt upp sig på vänster sida för halva magen var högre och hård, så gjorde ettan med vid flera tillfällen och det är en halvkonstig känsla.

Hahaha! Ja, konferens och en massa olika sängar kan lätt misstolkas:laugh:
Gravidkudden har gjort underverk för mitt bäcken bara på dom få veckorna jag haft den, förut kom jag knappt ur sängen på morgonen.

@Mirifax @Lazy Lady

G/V ligger ofta tydligt till höger och det är även där buffarna syns och känns mest.

Sen kan man se när hen byter läge, hela magen buktar och så blir den avlång istället för en boll.

Det är tur att det blir svårare att byta läge i takt med att de blir större :eek:

Igår hade blivande storasyster feber, hon somnade grensle över min mage på kvällen med kinden mot bröstet (har inte hänt på bra länge), så satt vi över en timme och ibland kände jag den lilla i magen - total lycka och kärlek :heart (och rätt mycket kissighet)

Har gått in i vecka 17 och har idag berättat för min chef att vi väntar en liten till, hon blev jätteglad. Jag älskar inställingen här på vår avdelning, det är aldrig några konstigheter.

Angående matdiskussionerna som pågått tidigare så känner jag att jag nog får gå in på livsmedelverket och kolla läget lite. Jag har ätit pålägg m.m som vanligt vid tidigare graviditeter och aldrig ens funderat på att det skulle kunna vara farligt. I övrigt äter jag inte mögelost (förutom i sås) eller rött kött i vanliga fall heller.

Jag har gått upp 1,5 kg än så länge vilket känns helt ok. Jag har gått upp 11-12 kg båda gångerna tidigare så jag är inte så orolig över vikten.

Hu. Veterinären har varit här så jag var tvungen att röja ur stallet och hålla upp huvuden. Bäckenet är inte happy. Inte alls.

Hu. Veterinären har varit här så jag var tvungen att röja ur stallet och hålla upp huvuden. Bäckenet är inte happy. Inte alls.
Har du nåt foglossningsbälte? Använder mitt så fort jag ska stå/gå sitta obekvämt mer än 30min och det har gjort att det fungerar hjälpligt.
Inget fel på hästarna hoppas jag?

Pga en dålig rörelse på jobbet så har jag känt av min rygg och höft idag :banghead:
Ni som har stödband runt höften, har ni köpt dom eller kan man hyra såna?

Idag är jag bara tjock, blä blä blä.

Livmodern beter sig underligt till och från men jag gissar att den eg bara växer. Har till och från ont på vänster sida och oroar mig ibland för att det är myomet som börjat stöka. Än så länge har jag inte haft ont av det (dvs före den här veckan) men kvinnokliniken i princip garanterade att det skulle ställa till besvär redan tidigt. Tur att myomet inte hör så bra :angel:

Tror grunden i dålig dag är att det är alldeles vitt ute och soligt och jag _kan_ inte rida :cry:

Vaknade till en skånglande huvudvärk, hade mycket migrän när jag väntade Filippa också. Med migränen följer illamående:wtf: Ska ut en promenad i friska luften med hundarna och se om det hjälper. Snöar lite lätt här idag så jag och mina sommardäck stannar hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 705
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar