Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Be Mvc skicka en odling och att de screenar för gbs :) Eller ring vc och fråga vilken typ av bakterie du hade. Gbs är som sagt inte ovanligt eller farligt i sig men kan vara bra att veta innan förlossningen.

(Jag hade garanterat gbs när jag fick sonen men då screenade man inte alla gravida som man gör i min kommun idag. Sonen mådde prima ballerina när han kom ut så det behöver inte betyda att barnet får det bara för att du bär på det)
Får nog ta upp det med bm när jag ska dit nästa vecka.

knasig man är, kommer på mej själv med att glatt konstatera att nu har det gått bra i 10dagar till varje gång jag tar fram en ny karta järntabletter:)
Känner bebis nån gång varje dag nu, och går in i v15 imorgon:love:
Samtidigt som det känns som dessa veckorna rusat förbi så känns det otroligt långt till april..

Ahhh, jag har hakat upp mig på Missed abortion. Så jag har fått för mig att jag är skendräktig.
Det hade jag också innan KUB. Nu känns det däremot betydligt bättre, vi får väl se hur länge den känslan håller i sig. :cautious:

Fick även veta att min livmoder ligger framför Liten så jag kan räkna med att det tar låååång tid innan jag känner av några sparkar. Skönt att veta så att man inte börjar gå och fundera sedan varor man inte börjat känna dem.

Jag tror vår unge blir fotbollsproffs när hen blir stor! Övar friskt med min blåsa! Kan bli plötsligt akut kissnödig, när ja väl sprungit till toaletten är det falskt alarm, jag är säkert 3-4 av 5 gånger inte alls kissnödig...

Det hade jag också innan KUB. Nu känns det däremot betydligt bättre, vi får väl se hur länge den känslan håller i sig. :cautious:

Fick även veta att min livmoder ligger framför Liten så jag kan räkna med att det tar låååång tid innan jag känner av några sparkar. Skönt att veta så att man inte börjar gå och fundera sedan varor man inte börjat känna dem.
Du menar moderkakan va:) Jag har också min i framkant. Jag känner ju bebis ändå, litet litet fladder. Framförallt när jag sitter och lutar mej framåt.

Jag menade såklart moderkakan och inte livmodern :banghead:

Bebis här är beräknad till 15/5 men jag tror nog allt att datumet ändras lite vid RUL.. Lillasyster (som då även blir storasyster till våren) var beräknad till 22/5 men kom den 30/5 så här blir det nog två födelsedagar väldigt tätt!
Jag gick över sju dagar med ettan och åtta med tvåan så det blir väl nio dagar nu med trean då :D

Jag har väldigt blandade känslor under den här graviditeten,och har haft svårt att sätta ord på dom.
Jag längtar verkligen efter det här barnet :heart och jag är glad över att jag är gravid.
Men jag ser verkligen inte fram emot de 4 första åren. Bebis tiden har sina mysiga stunder, men jag minns för väl sömnlösheten och hur mycket det sliter på en själv.
Sen så avlöser trots perioderna och spännande utvecklings språng sig fram tills 4 års åldern när man äntligen kan resonera med dom. :yuck:

Jag har väldigt blandade känslor under den här graviditeten,och har haft svårt att sätta ord på dom.
Jag längtar verkligen efter det här barnet :heart och jag är glad över att jag är gravid.
Men jag ser verkligen inte fram emot de 4 första åren. Bebis tiden har sina mysiga stunder, men jag minns för väl sömnlösheten och hur mycket det sliter på en själv.
Sen så avlöser trots perioderna och spännande utvecklings språng sig fram tills 4 års åldern när man äntligen kan resonera med dom. :yuck:

:D jag kan förstå hur du tänker. Jag fasar smått för nätterna, blöjorna, ev ett till kolikBARN osv.

Ok, långpromenad i snö och mortvind med tunga vinterkängor och mängder av kläder kändes som en jättebra idé tills nu efteråt. Ont i fogarna och lite sammandragningar, soffläge nästa:angel:

Ok, långpromenad i snö och mortvind med tunga vinterkängor och mängder av kläder kändes som en jättebra idé tills nu efteråt. Ont i fogarna och lite sammandragningar, soffläge nästa:angel:

Jag hade typ samma problem igår, gick fem km promenad med helg nya kängor. Dålig ide! Känner inte av fogarna så jätteofta, var mest i början jag kände av dom, men igår va inte kul... hade till och med ont i framfogen, den har jag inte känt av innan...

Njut så länge det varar att ni bara känner av fogarna vid ansträngning. Jag har konstant ont i framfogen oavsett vad jag gör. Bältet hjälper inte och när det gör som mest ont så vaggar jag som en pingvin.

Nämnde jag att jag är i v 12 nu :meh: :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 709
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar