Kommer säkert gå galant! Är det första ulet eller har du gjort kub också?En vecka till Rul, jag är nervös. Hoppas allt ser bra ut med T-Rexen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kommer säkert gå galant! Är det första ulet eller har du gjort kub också?En vecka till Rul, jag är nervös. Hoppas allt ser bra ut med T-Rexen.
En vecka till Rul, jag är nervös. Hoppas allt ser bra ut med T-Rexen.
Kommer säkert gå galant! Är det första ulet eller har du gjort kub också?
Känner igen det.. Försöker stålsätta mej men det är inte lätt. Jag har inte rul förrän 15/12 och det känns jättelångt bortVi gjorde Kub, allt såg bra ut då. Sen fick jag ett ryck och googlade på nåt skräp... nu övertygad om att T-rexen absorberats ut i rymden oavsett hur gravid jag borde vara.
I Skåne regnar det och är 2 grader varmt. inge roligt alls. Dessutom insåg jag att pållens täcke inte håller tätt= måste köpa nytt. Inte ofta hon är täckad men ibland är det bra, som tex när som idag hovis skulle komma. Efter hovis besök bar det av till Ikea. Och här sitter jag nu på parkeringen medan maken är inne på Willys o handlar ägg. Ska baka 4 kladdkakor till sonens 6 års kalas i kväll. Foglossningen från hell o svullna fötter har infunnit sig. Någon som har ett tips på piffiga stödstrumpor i typ stl 37?
Vi gjorde Kub, allt såg bra ut då. Sen fick jag ett ryck och googlade på nåt skräp... nu övertygad om att T-rexen absorberats ut i rymden oavsett hur gravid jag borde vara.
Google är farligt. Jag kollar missfallsstatistik för varje ny vecka
Det värsta är att Google finns hela tiden, i början är de missfall - sen är det missbildningar- sen diverse saker som kan hända vid förlossning. Sen när ungen är ute då är det alla sjukdomar och utvecklingssprång och ja man kan oroa sig för allt
Missbildningar har jag klarat av iom KUB och RUL (de man kan se resten ignorerar vi så länge.)
Dumma internet
(Fast utan hade nog mitt utomkveds slutat sämre.)
Ja alltså Google är bra i lagom mängd
Själv har man googlat på mycket och ofta hamnat på familjeliv för att sedan gråta av alla hemska berättelser
Ja jag gillar att läsa om t ex folk med hotande förlossning i v 21+6 där man lyckats skjuta upp förlossningen tio veckor med medicin och sängläge och liknande. Jag tycker det är bra att vara informerad för då har man en möjlighet att söka hjälp i tid.
Vågar jag fråga vad gbs är utan att flippa ur och börja googla en massaAbsolut, det är mycket information man hade missat om inte internet fanns. Jag tex hade inte haft en aning om vad gbs innebar eller hur det kunde påverka bebisen innan jag av någon anledning hamnade i en tråd om det på familjeliv för 3 år sedan.
Nu, när det visade sig att jag bär på gbs denna graviditet har jag redan bearbetat allt jag läst och kunde ta beskedet lite mer sansat. Risken annars hade varit att jag fått panik och redan börjat planera begravning för bebisen. ( ja jag är ganska antingen eller när jag är gravid)
V
Vågar jag fråga vad gbs är utan att flippa ur och börja googla en massa
Hmm jag var på vc i tisdags och fick utskrivet antibiotika pga misstänkt uvi. Dem hittade bakterier men det var tydligen inte "uvi" bakterier men gav mig dem symptomen ändå.. Fan nu blev jag nojjig.. Dem tog ju urinprov borde dem sett det utan att behöva leta speciellt efter det??Öhm, jag kan svara om du lovar att tro på det jag säger och inte googla
Gbs är grupp b streptokocker som finns naturligt i tarmen, dessa kan få för sig att hälsa på där den inte hör hemma alltså i fiffi. 1/3 gravida kvinnor får någon gång under grav positivt på gbs-prover.
Som bärare har man sällan bekymmer men det kan i vissa fall visa sig i form av uvi. Bebisen kan bli smittad av denna bakterie när den föds och i värsta fall (sällan det går så långt/händer) bli väldigt sjuk.
Gbs finner man genom urinprov eller prov från fiffi. Det behandlas inte om du inte har besvär eller symtom som uvi och du får antibiotika i samband med förlossningen för att ge bebisen ett skydd. Efter förlossningen får du spendera mellan 48-72h på BB för att hålla koll på bebisen.
Det är alltså vanligt att man har det men ovanligt att bebisen blir riktigt sjuk/dör av bakterien.
Hmm jag var på vc i tisdags och fick utskrivet antibiotika pga misstänkt uvi. Dem hittade bakterier men det var tydligen inte "uvi" bakterier men gav mig dem symptomen ändå.. Fan nu blev jag nojjig.. Dem tog ju urinprov borde dem sett det utan att behöva leta speciellt efter det??