Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njut så länge det varar att ni bara känner av fogarna vid ansträngning. Jag har konstant ont i framfogen oavsett vad jag gör. Bältet hjälper inte och när det gör som mest ont så vaggar jag som en pingvin.

Nämnde jag att jag är i v 12 nu :meh: :arghh:

Fy, jag fick nästan panik igår när jag kände av framfogen, innan jag förstod att det var den! Kändes som knivar i musen eller nåt...

I vintertråden 16/17 har det diskuterats om släktingar/vänner som kan och vet allt, som ger negativa kommentarer. Har ni märkt av nåt sånt?

I vintertråden 16/17 har det diskuterats om släktingar/vänner som kan och vet allt, som ger negativa kommentarer. Har ni märkt av nåt sånt?

Nix, men det är väl för att jag är så himla vän och ljuv.

Eller Jo! Mitt ena syskon som tyvärr gått från att vara en fantastisk vän till en rätt osympatisk typ frågade: var det planerat? (BARNET var synnerligen oplanerad.) min kära fader röt dock okarakteristiskst ifrån att det:

1: frågar man inte
2: har man inte med att göra
3: spelar det någon som helst roll?

Min syster var sån när jag väntade första, hon körde en besserwisser med mig på en väääääldigt olämplig dag så hon fick det fruktansvärt hett om öronen den dagen. :rage::D Aldrig kommit någon och sagt något sen dess, undra varför :grin:

Jag har själv inte stött på några dumma kommentarer, diskuterade med kompisen häromdagen och hon hade inte heller fått nån dum kommentar. Kanske kommer, vem vet?!

Jag fick massor av kommentarer när jag väntade sonen som va beräknad 27/12. Man fick höra saker som gjorde att det vände sig i magen på en ;

- stackars barn som kommer födas så sent på året.
- men nej, vad dåligt planerat, du MÅSTE knipa till nya året.
- tänk vad hemskt att få vara sist med allt, moped/körkort/gå in på krogen/köpa sprit.
- Då får han väl börja med barnen som är födda 14 va? Jag menar han kommer vara såååå efter.

:confused::eek::wtf:

Hade lust att be folk stoppa upp sina åsikter där solen aldrig skiner. Att ens säga så till någon som är gravid är utom min förståelse.

Denna graviditeten är det ingen som sagt så mycket, mer än ; hoppas det är en tjej nu då när ni har en kille redan.

Jag brukar dock svara; jag hoppas det är ett barn och ingen utomjording...

Nej, denna graviditeten har jag inte hört annat än glada och hoppfulla kommentarer.
När jag väntade Filippa var jag dödstrött på alla besserwissrar som skulle komma med pekpinnar och lägga sej i vad och hur vi gjorde saker. Alltifrån vilken vagn vi köpte till att jag tänkte väl på att tvätta alla kläder i oparfymerat tvättmedel och om vi inte skulle sälja hundenO_o (världens snällaste labbe som älskar barn)
Sen blev det ju av förklarliga skäl väldigt tyst.

Nej, denna graviditeten har jag inte hört annat än glada och hoppfulla kommentarer.
När jag väntade Filippa var jag dödstrött på alla besserwissrar som skulle komma med pekpinnar och lägga sej i vad och hur vi gjorde saker. Alltifrån vilken vagn vi köpte till att jag tänkte väl på att tvätta alla kläder i oparfymerat tvättmedel och om vi inte skulle sälja hundenO_o (världens snällaste labbe som älskar barn)
Jag fattar inte varför folk ska envisas med att man måste göra sig av med hundarna när man skaffar barn. Vi skaffade valp ca 6 månader innan barnet kom, och sicka kommentarer vi fick. Ja ve o fasa om valpen skulle slicka på bebisen :meh:

Går man fråga hur omgivningen reagerade? Blev alla tysta eller fick ni stöd? Jag antar stt det var en chock för många.
Jag tycker du är fantastisk:heart

Jag tror inte att vi fått några konstiga kommentarer eller så är jag helt enkelt rätt okänslig och tänker nog oftast att folk inte menar nåt illa.

Det enda jag tycker kan vara svårt är att bemöta vår städerska, som är helt fantastisk och världens snällaste, men från en kultur som väl inte är så fasligt jämställd. -vilken tur att ni fick en tjej som första barn, det är så bra för tjejerna vill alltid vara med och ta hand om sina småsyskon. -åh om det är en pojke, då måste du ju shoppa allt nytt för visst hade A en hel del rosa? -Åh vad vacker du är nu när brösten börjar bli fylligare! Osv osv men jag vet ju att hon uttrycker sig utifrån sin bakgrund och med mycket kärlek så jag ryter inte ifrån som jag skulle gjort om vissa andra skulle säga samma sak, jag säger emot väldigt milt och lite skämtsamt och tänker att hon kommer få se tids nog att en ev pojke förmodligen kommer vara klädd både i rosa och klänning och glitterskor mellan varven om han så önskar.

Går man fråga hur omgivningen reagerade? Blev alla tysta eller fick ni stöd? Jag antar stt det var en chock för många.
Jag tycker du är fantastisk:heart
Tack:o
Familjen har varit varit ett stort stöd:heart Alla vänner hamnade i chock att det ens kan hända, och alla förutsatte att det va nåt "fel" på Filippa. Folk vet inte att bebisar kan dö av psd i magen.
En del vänner har försvunnit helt, undviker en som om man inte finns (väldigt vanligt enl terapeuten och prästen) sen har man fått stöd ifrån folk man inte trott. Så reaktionerna har varit många.

Nu när vi är gravida igen har många blivit väldigt glada och vågar ställa frågor om Filippa men många är också ganska plumpa (maken fick tex frågan hur det kändes att bli pappa för första gången:crazy: Vi har ju fått ta ett föräldraansvar som tack och lov dom flesta slipper, så vi ser ju oss definitivt som föräldrar och vi är ju stolta och glada över den fina graviditeten och glädjen över Filippa och hur fin hon va.)
Det är iofs skitsvårt att säga rätt saker, om än inte omöjligt.

Ursäkta romanen.

Tack:o
Familjen har varit varit ett stort stöd:heart Alla vänner hamnade i chock att det ens kan hända, och alla förutsatte att det va nåt "fel" på Filippa. Folk vet inte att bebisar kan dö av psd i magen.
En del vänner har försvunnit helt, undviker en som om man inte finns (väldigt vanligt enl terapeuten och prästen) sen har man fått stöd ifrån folk man inte trott. Så reaktionerna har varit många.

Nu när vi är gravida igen har många blivit väldigt glada och vågar ställa frågor om Filippa men många är också ganska plumpa (maken fick tex frågan hur det kändes att bli pappa för första gången:crazy: Vi har ju fått ta ett föräldraansvar som tack och lov dom flesta slipper, så vi ser ju oss definitivt som föräldrar och vi är ju stolta och glada över den fina graviditeten och glädjen över Filippa och hur fin hon va.)
Det är iofs skitsvårt att säga rätt saker, om än inte omöjligt.

Ursäkta romanen.

Nämen det är viktigt! När folk drabbas av olyckor oavsett om det är psd, cancer eller vad som tror jag många försvinner för att de är så rädda att säga fel sak.
När man egentligen kanske bara behöver ge en kram och säga att man finns där men inte vad man ska göra.
Andras sorg är svår. Jag vet aldrig vad jag ska säga i såna lägen så jag lagar mat åt folk. Det är mitt sätt. Det brukar gå bra det med. Jag är glad för er skull, och ni verkar som sagt helt fantastiska!

Nämen det är viktigt! När folk drabbas av olyckor oavsett om det är psd, cancer eller vad som tror jag många försvinner för att de är så rädda att säga fel sak.
När man egentligen kanske bara behöver ge en kram och säga att man finns där men inte vad man ska göra.
Andras sorg är svår. Jag vet aldrig vad jag ska säga i såna lägen så jag lagar mat åt folk. Det är mitt sätt. Det brukar gå bra det med. Jag är glad för er skull, och ni verkar som sagt helt fantastiska!
Klart det är svårt för alla runt omkring, det får man inte glömma som sörjande heller.
Men en kram räcker långt! I början är det ändå för jobbigt att ens orka säga nåt eller behöva förklara vad som hänt. Man vill helst bara skrika ut sin sorg i sin ensamhet samtidigt som man inte klarar att vara ensam.

Att vi är gravida så snabbt igen har vänt hela våra tillvaro, vi ler och skrattar på ett annat sätt. Även om det har förändrat en och man blir vilsen i själen så är vi trots allt glada, även om vi inte fick ha vår Filippa så har vi i alla fall minnet av en bra och lycklig graviditet och en vacker dotter:love:

Nu när väl illamåendet börjat lägga sej (Wei!!) så har jag börjat vakna 04.30 och är panikkissnödig, när jag väl trasslat mej loss ifrån gravidkuddar, labradoren, valpen, täcket och maken så krampar blåsan så jag inte kan kissa utan får kissa i omgångar:mad:

@Lazy Lady jag sitter här i bilen och storbölar när jag läser om er. Jag tycker också att ni verkar vara helt fantastiska :heart
inte storböla:heart
Vi är nog inte annorlunda mot andra som förlorar sina barn, man måste kämpa och hitta glädje i det man har.
Jag ska inte ljuga och säga att det gått lätt, det har varit ett helvete och är det fortfarande ibland. Men kämparglöden har aldrig försvunnit!

Jag vill inte dra ner tråden med depp och "tycka synd om"
Jag kommer vara orolig, jag kommer vara den som alltid säger "ÅK IN" om nån känner att det är annorlunda. Men det hoppas jag ni orkar blunda för ibland!

Ingen som vågar säga sånt till mig, varit egensinnig sedan jag föddes typ :angel:

Har fått höra mycket dumt av andra under tiden vi försökt bli gravida. Det är också B men jag är rätt bra på att bita ifrån, har kommit med åren tack och lov.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 711
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar