Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sällar mig tyvärr till skaran med foglossning :( Har varit bortrest I helgen och promenerat massor och idag är framfogen helt ur spel. Förra gången hade jag nästan bara ont i fogarna bak så detta är en ny och väldigt otrevlig upplevelse. Har tid hos sjukgymnasten på onsdag, vägrar att gå och plågas lika mycket som förra gången.

Ätit lunch och kräkts upp den:yuck::meh:
Så sjukt less. Sen har jag foglossning så fick stå framåtlutad eftersom jag inte kunde sitta på huk. Kul dag på jobbet.

Hade en riktigt bra förmiddag på jobbet. Planerade fram till BF med min Teamleader så vi ska försöka få till ett möte med chefen för att få hit en ergonom (= förhoppningsvis en stol som är snällare mot mina fogar) samt försöka få till att jag jobbar hemifrån 1-2 dagar i veckan.

Det känns som om vi har en bra plan. Nu gäller det bara att chefen ställer upp på den. :)

Efter lunch sade fogarna tack och hej :( så nu blir det tåget hem och jobba hemifrån i eftermiddag/ kväll istället.

Hade en riktigt bra förmiddag på jobbet. Planerade fram till BF med min Teamleader så vi ska försöka få till ett möte med chefen för att få hit en ergonom (= förhoppningsvis en stol som är snällare mot mina fogar) samt försöka få till att jag jobbar hemifrån 1-2 dagar i veckan.

Det känns som om vi har en bra plan. Nu gäller det bara att chefen ställer upp på den. :)

Efter lunch sade fogarna tack och hej :( så nu blir det tåget hem och jobba hemifrån i eftermiddag/ kväll istället.

Härligt att ha en plan! Räknade hur många arbetspass jag har kvar tills jag går hem, 39st!!! (inte för att det är viktigt men...:D)
Hoppas du får hjälp med stol för det gör underverk! Jag har 2 att välja mellan, en vanlig med memoryfoam och 1 typ frisörskola och höj och sänkbart skrivbord. Utan dom prylarna hade det inte varit skönt för fogarna..

En timmes promenad i mittemellantempo och nu vill jag helst inte röra mig.
Less på fogarna som spökar och frågan är hur två dagars konferens kommer ställa till det?
Då ska det väl suras för att jag sitter still istället O_o .

Lille ligisten väckte mig med sitt sparkande kl 05 i morse. Tack för det.
Kul att hen ger sig till känna men det räcker om hen gör det mellan 8-22 ;)

Nu är det bättre fart på G/V igen.

Fogarna mår oväntat bra efter helgen! Lyckades nog hålla gåendet på en bra nivå ändå och var rätt noga med myrsteg.

Sambon frågade tom igår om jag orkade åka med och hämta ena släpet, så jag tror han greppat till slut att det gör ont på riktigt.
Han kan vara lite av en träskalle ibland men i grunden är han omtänksam och omhändertagande men inte så medkännande.
Känsligare än vad han vill erkänna (ens för sig själv) och det gör att han ibland samlar på sig en massa skit och så exploderar det. Och då får han dåligt samvete och så blir det ännu värre :p

Så det är tur att mina hormoner mest än så länge verkar koncentrera sig på anknytningsgrejen :angel:

Han tar stort ansvar även för sina vuxna barn och så blir han arg när de är lite initiativlösa men det är för att han har löst allting åt dem. Deras krav är i princip att jobba, knappt ens det... Men det kommer lösa sig på sikt, tror jag.

Fast de hade världens bråk förra veckan om att sambon måste hålla koll på allt (material, däckbyten, besiktningar osv som gäller firman) och han skulle skita i det nu. Gissa vem som precis bokat besiktningstid till alla firmabilar och som dessutom kommer köra dit bilarna? :rofl:

Poängen var hur som helst att jag är trygg i att han kommer ta hand om G/V om skit skulle hända, antingen att han blir själv eller att vi skulle gå skilda vägar, han skulle inte ställa mig på bar backe heller utan se till att allt fungerar till jag pluggat färdigt osv.

Ska ha mina sista lektioner nu på ridskolan där jag jobbar, kommer ha praktik fem veckor på en skola två timmar hemifrån fram till jul och efter jul känns det onödigt att komma tillbaka, dels svårt med tjocka kläder i kallt ridhus som gravid och dels hattigt för eleverna. Känns vemodigt, det är jobbigt med avslut i vanliga fall och med gravidhormoner blir det inte bättre kan jag ju lova! Har så himla fina elever ❤️

Värderingen gick bra :) så skönt!!!! Nu ska vi bara träffa banker o se vilken som har bäst erbjudande :up: Hoppas på att få ner månadskostnaden så jag kan vara hemma längre :)

Jag har räknat ut att det är ca 50 dagar kvar att jobba, väldigt skönt :) Har fått väldiga problem med fogarna :crazy: men det var nog ganska väntat... gör ont :banghead: Har en anpassad arbetsplats sedan innan så hoppas det hjälper lite.

Börjar leta termobyxor, hur klär ni er i typ vinterväder (kallt till och med i Skåne nu) och fryser jag får jag garanterat skitvärk deluxe :yuck:

Värderingen gick bra :) så skönt!!!! Nu ska vi bara träffa banker o se vilken som har bäst erbjudande :up: Hoppas på att få ner månadskostnaden så jag kan vara hemma längre :)

Jag har räknat ut att det är ca 50 dagar kvar att jobba, väldigt skönt :) Har fått väldiga problem med fogarna :crazy: men det var nog ganska väntat... gör ont :banghead: Har en anpassad arbetsplats sedan innan så hoppas det hjälper lite.

Börjar leta termobyxor, hur klär ni er i typ vinterväder (kallt till och med i Skåne nu) och fryser jag får jag garanterat skitvärk deluxe :yuck:

Har du kollat stormbergs hemsida? Dom har lite överdragsbyxor. Jag har ett par vanliga thermobyxor som jag ska sy i kilar i sidorna på för nu kan jag inte knäppa knappen längre.

Vad härligt med bra värdering!! Ju mer man kan få ner räntorna desto bättre:up: har ni gård eller hus? Om ni har gård så ska ni kolla landshypotek, dom brukar ha bra räntor.

Gott att man nästan kan räkna ner!! Jag har inte riktigt hängt med i hur månaderna har susat förbi och att det snart är jul/nyår.. blev lite chockad när jag räknade mina arbetspass (har inte ens räknat bort julledigheten) Jag slutar siste februari för att kunna ta det lugnt och bara fokusera på bebisen och alla kontroller vi kommer få det sista:up:

Härligt att ha en plan! Räknade hur många arbetspass jag har kvar tills jag går hem, 39st!!! (inte för att det är viktigt men...:D)
Hoppas du får hjälp med stol för det gör underverk! Jag har 2 att välja mellan, en vanlig med memoryfoam och 1 typ frisörskola och höj och sänkbart skrivbord. Utan dom prylarna hade det inte varit skönt för fogarna..
Ja jag har bara en vanlig kontorsstol just nu plus höj och sänkbart skrivbord.

Att räkna ut antalet pass ska nog jag också göra. Måste bara planera julledigheten först.

Ja jag har bara en vanlig kontorsstol just nu plus höj och sänkbart skrivbord.

Att räkna ut antalet pass ska nog jag också göra. Måste bara planera julledigheten först.

Vårt kontor stänger alltid den 19:e och öppnar efter den 6:e så det är redan klart! Sen om man vill får man komma in och jobba, men vem vill detO_o

Från ledighet och foglossning till annat..
Mina tuttar has gone wild?! Jäklar jag tror dom spricker snart, högblanka, illvarma och superömma:crazy: Har fått köpa e-f kupa i storlek, ser snart ut som Lolo Ferrari:nailbiting:
Hur fasen ska det bli när jag dessutom får mjölk i dom?! Jag kommer få ha dem på en kärra..

Från ledighet och foglossning till annat..
Mina tuttar has gone wild?! Jäklar jag tror dom spricker snart, högblanka, illvarma och superömma:crazy: Har fått köpa e-f kupa i storlek, ser snart ut som Lolo Ferrari:nailbiting:
Hur fasen ska det bli när jag dessutom får mjölk i dom?! Jag kommer få ha dem på en kärra..

(Verkar ju inte kunna låta bli att hoppa in här.) :o

Hade F innan jag blev gravid. Behöver nu leta efter G. 10 veckor kvar...
Har provat alla mina sportbhs, men de har fått flytta ner i en plastlåda, tillsammans med alla sommarkläder...
Sååå, det här med amningsbh...jah...

(Verkar ju inte kunna låta bli att hoppa in här.) :o

Hade F innan jag blev gravid. Behöver nu leta efter G. 10 veckor kvar...
Har provat alla mina sportbhs, men de har fått flytta ner i en plastlåda, tillsammans med alla sommarkläder...
Sååå, det här med amningsbh...jah...
Mina sport-bh's vågar jag inte ens testa, lär klippa av dem i panik:eek:
Jag hade b-kupa innan Filippa, hade c-d efter. Nu gör dom ont!!!
Amningsbehåar finns det i stora storlekar:up: Och mjuka är dom, köpte ett par förra gången och hade dom att sova i efter förlossningen eftersom dom va utan bygel och jag va tvungen att ha i amningsinlägg eftersom jag läckte en del..

Mina sport-bh's vågar jag inte ens testa, lär klippa av dem i panik:eek:
Jag hade b-kupa innan Filippa, hade c-d efter. Nu gör dom ont!!!
Amningsbehåar finns det i stora storlekar:up: Och mjuka är dom, köpte ett par förra gången och hade dom att sova i efter förlossningen eftersom dom va utan bygel och jag va tvungen att ha i amningsinlägg eftersom jag läckte en del..

Jag har köpt två stycken sömlösa och mjuka, som jag tänkte ha första tiden, men vill kunna ha med ordentligt stöd när jag så småningom ska röra mig bland folk. Så inget jag köper i förväg.

Jag får så ont, både i rygg och hängpattar, om jag gör det, så jag gör det bara hemma. :D

Haha! Jag kan inte heller gå utan bh, allt skaver ju rakt på bröstvårtorna och det gör ju svinont!
Ska man se till hur mkt jag läckte förra gången trots medicin för att stoppa så lär det bli floder som rinner ut nästa gång.

Haha! Jag kan inte heller gå utan bh, allt skaver ju rakt på bröstvårtorna och det gör ju svinont!
Ska man se till hur mkt jag läckte förra gången trots medicin för att stoppa så lär det bli floder som rinner ut nästa gång.

Jaiks.

Jag ska sticka och sy pattvärmare. Kylan börjar bli jobbig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 722
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 117
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 975
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar