Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värderingen gick bra :) så skönt!!!! Nu ska vi bara träffa banker o se vilken som har bäst erbjudande :up: Hoppas på att få ner månadskostnaden så jag kan vara hemma längre :)

Jag har räknat ut att det är ca 50 dagar kvar att jobba, väldigt skönt :) Har fått väldiga problem med fogarna :crazy: men det var nog ganska väntat... gör ont :banghead: Har en anpassad arbetsplats sedan innan så hoppas det hjälper lite.

Börjar leta termobyxor, hur klär ni er i typ vinterväder (kallt till och med i Skåne nu) och fryser jag får jag garanterat skitvärk deluxe :yuck:

Dubbla underställ och vindtätt.

Har en overall i värsta fall. Men lager på lager är principen.

Mina tuttar gör inget direkt väsen av sig. Det kan ila till ända in i märgen ibland men det är sällan.

Det är magen som är kinkigast. Tryck mot är NO NO.

Här växer också brösten rätt friskt men har bh:ar i många storlekar den förra grav. Ett tips om man orkar vänta lite är att låta mjölken rinna till och sen avvakta nån vecka med att köpa amningsbh. Iaf för mig vart dom gigantiska och sen stabiliserades det rätt fort och jag landade in på säkert 2-3 kupstorlekar mindre än jag skulle behövt om jag köpte direkt när mjölken kom ordentligt.

Jag har fått en känsla av att det inte finns nån levande bebis i magen längre :( rent intellektuellt kan jag tänka att det såklart förmodligen är helt i sin ordning men känslan är svår att skaka av sig... RUL nästa onsdag iaf :)

Jag har tuttinlägg i ull, varmt o skönt.

Mina tuttarna har vuxit ur mina bh mer än de gjort de andra graviditeterna... underbart när det rinner till sen o man vaknar i en blöt pöl i sängen :grin: innan det stabiliserat sig, typ :o

Här växer också brösten rätt friskt men har bh:ar i många storlekar den förra grav. Ett tips om man orkar vänta lite är att låta mjölken rinna till och sen avvakta nån vecka med att köpa amningsbh. Iaf för mig vart dom gigantiska och sen stabiliserades det rätt fort och jag landade in på säkert 2-3 kupstorlekar mindre än jag skulle behövt om jag köpte direkt när mjölken kom ordentligt.

Jag har fått en känsla av att det inte finns nån levande bebis i magen längre :( rent intellektuellt kan jag tänka att det såklart förmodligen är helt i sin ordning men känslan är svår att skaka av sig... RUL nästa onsdag iaf :)
Tack för tipset:up:

Håller tumme för att det ser bra ut på rulet:heart:up:

Jag har blivit orolig för att det ska hända något med sambon eller ettan i takt med att graviditeten går vidare. Hjärnan bara älskar att koka ihop olika scenarion, allt från att vi separerar till att någon av dom får en allvarlig sjukdom eller dör. :crazy:
Jättejobbigt!

Jag har blivit orolig för att det ska hända något med sambon eller ettan i takt med att graviditeten går vidare. Hjärnan bara älskar att koka ihop olika scenarion, allt från att vi separerar till att någon av dom får en allvarlig sjukdom eller dör. :crazy:
Jättejobbigt!
Känner igen det där... även om det till viss del hänger ihop med min sjukdomshistorik med utmattningssyndrom.. katastroftankar. Försöker hålla tankarna ifrån mig och undvika läsa ex. nyheter eller otäckheter. Är rädd för trafikolyckor och sjukdomar. Nu inträffade något av det värsta när vi fick ett sent missfall i våras och hela den graviditeten var jag så rädd att något skulle bli fel och det värsta hände. Jag/vi överlevde :cry: Nu försöker jag trösta mig med att något var fel, naturens urval och att blixten sällan slår två gånger på samma ställe, men jag oroas just nu mer för de i min omgivning. Försöker leva i nuet. För mig hänger det även ihop med stress, är jag stressad o sliten närs tankarna enklare.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 Bobberiboo, 25 år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Rul idag innebar att jag blev flyttad från den 2/4 till den 8/4. Inte mig emot, ungen kommer ut när den är redo.
Det som suger är att sköterskan var så stressad att hon slutade undersökningen så fort hon såg att jag var en v. Mindre gången. Nu måste jag åka tillbaka dit om 2 veckor :banghead:

.Börjar leta termobyxor, hur klär ni er i typ vinterväder (kallt till och med i Skåne nu) och fryser jag får jag garanterat skitvärk deluxe :yuck:

Då jag inte har någon mage än så klär jag mig som vanligt. Just nu är det underställ i merinoull på hela dagen och ibland även på natten och sen fleecetröja och vinterjacka på det. Ska jag vara stilla (typ när sambon har ridlektion) så åker overallen fram och är det riktigt kallt även fleecebyxorna :love:

Hoppas på att min ridoverall kan hänga med rätt långt även när magen börjat växa, likaså Fjällräven-parkasen jag har som vanlig jacka. De är rätt rymliga. Vill jag ha jacka istället för overall i stallet sen längre fram eller när det inte är så kallt hoppas jag kunna leta fram nått gammalt här hemma eller hos mina föräldrar, annars finns det billiga att köpa secondhand ☺️

Efter en veckas vila med foglossningsbälte trodde jag att det började kännas bättre, var dum och rörde på mig för mkt och nu gör det ont igen. Blev sjukskriven en månad till att börja med och sedan nytt läkarbesök.

Sambon verkar inte ritkigt förstå att jag har ont och jobbigt. Jag kan röra mig och verkar inte sjuk men sitta är svårt långa stunder. Känns jobbigt och långt kvar till maj och jag är redan rastlös efter en vecka.

Oro inför jobbet med... ska skriva nytt kontrakt i december och kommer nog inte slappna av förrän jag har kontraktet i handen.

Mars

April
8/4 - hyacinth
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.

Maj

Rul idag innebar att jag blev flyttad från den 2/4 till den 8/4. Inte mig emot, ungen kommer ut när den är redo.
Det som suger är att sköterskan var så stressad att hon slutade undersökningen så fort hon såg att jag var en v. Mindre gången. Nu måste jag åka tillbaka dit om 2 veckor :banghead:
Men va jobbigt med stressad personal!! Du hade ju bokad tid och då behöver hon ju inte stressa igenom undersökningen?!

Men va jobbigt med stressad personal!! Du hade ju bokad tid och då behöver hon ju inte stressa igenom undersökningen?!

Jag är riktigt upprörd nu såhär i efterhand!
Hon avslutade undersökningen efter att ha kollat tre saker. Med ursäkten att jag var för kort gången (1 vecka) jag är i 18 +1... och att moderkakan var där, och att det var en del emellan (fett menade hon :mad:) jag var mycket större under min andra graviditet.

Att åka på ultraljud tar 2 timmars resa fram och tillbaka. Min man kan inte följa med nästa gång så mina föräldrar följer med istället. Jag är riktigt ledsen över det här skit besöket!

Mars

April
8/4 - hyacinth

Maj
15/5 FruFebruari, 29 år, tredje barnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 728
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 977
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar