Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
inte storböla:heart
Vi är nog inte annorlunda mot andra som förlorar sina barn, man måste kämpa och hitta glädje i det man har.
Jag ska inte ljuga och säga att det gått lätt, det har varit ett helvete och är det fortfarande ibland. Men kämparglöden har aldrig försvunnit!

Jag vill inte dra ner tråden med depp och "tycka synd om"
Jag kommer vara orolig, jag kommer vara den som alltid säger "ÅK IN" om nån känner att det är annorlunda. Men det hoppas jag ni orkar blunda för ibland!

Du får vara så orolig och ledsen/deppig du vill. Även utan det ni har i bagaget. Alla känslor är viktiga och hör till.

:heart

Vi är nog inte annorlunda mot andra som förlorar sina barn, man måste kämpa och hitta glädje i det man har.
Jag ska inte ljuga och säga att det gått lätt, det har varit ett helvete och är det fortfarande ibland. Men kämparglöden har aldrig försvunnit!

Jag kommer vara orolig, jag kommer vara den som alltid säger "ÅK IN" om nån känner att det är annorlunda. Men det hoppas jag ni orkar blunda för ibland!

Men du drar inte ner tråden. Jag mår apa av att vara gravid, så jag gnäller. Jag får spader om man ska sitta och hålla klaffen om det som är jobbigt.

Men du drar inte ner tråden. Jag mår apa av att vara gravid, så jag gnäller. Jag får spader om man ska sitta och hålla klaffen om det som är jobbigt.
Jag får lite dåligt samvete ibland. Först för jag sitter och tycker synd om mig för hur jag mår under denna grav och sen för att jag eg ska vara glad som blev gravid efter första försöket medans andra inte kan bli gravida alls.

Sen går det tillbaka till att tycka synd om mig för jag har konstant ont.

Jag får lite dåligt samvete ibland. Först för jag sitter och tycker synd om mig för hur jag mår under denna grav och sen för att jag eg ska vara glad som blev gravid efter första försöket medans andra inte kan bli gravida alls.

Fast det är synd om dig som har sån foglossning. Det är ju inte mindre synd om dig för att någon annan har det värre. Jag kräks och har foglossning, det är vansinnigt synd om mig.

Man ska aldrig jämföra sej med andra, det gör ju inye ens egen sak bättre! Oavsett hur mycket man tänker "jag borde inte klaga".

Jag har aldrig upplevt något "tyck synd om" i denna tråd, varken från dig eller någon annan. Erat öde berör däremot väldigt mycket. Och lite extra nu när jag är gravid och hormonell.

------------

2.5 h i bil och fogarna bak är arga. Jag undrar hur det kommer gå runt jul när jag ska tillbringa 8h i bil :nailbiting:

Jag har aldrig upplevt något "tyck synd om" i denna tråd, varken från dig eller någon annan. Erat öde berör däremot väldigt mycket. Och lite extra nu när jag är gravid och hormonell.

------------

2.5 h i bil och fogarna bak är arga. Jag undrar hur det kommer gå runt jul när jag ska tillbringa 8h i bil :nailbiting:

Skönt! Jag vill inte sitta med nån fläckig ful offerkofta trots allt som hänt;)
Men jag förstår att folk blir berörda men samtidigt hoppas jag att det inget hopp:heart

Fogar och många mil i bil vid jul och nyår kommer inte bli kul alls!! Vi ska också ut på turné.. först till Skåne 35mil enkel och sen hem och vidare upp till Jämtland 93mil enkel (:arghh::nailbiting:) för dop och nyårsfirande. Jag har ont av att åka 30min in till jobbet:turd:

Skönt! Jag vill inte sitta med nån fläckig ful offerkofta trots allt som hänt;)
Men jag förstår att folk blir berörda men samtidigt hoppas jag att det inget hopp:heart

Fogar och många mil i bil vid jul och nyår kommer inte bli kul alls!! Vi ska också ut på turné.. först till Skåne 35mil enkel och sen hem och vidare upp till Jämtland 93mil enkel (:arghh::nailbiting:) för dop och nyårsfirande. Jag har ont av att åka 30min in till jobbet:turd:
Med förra så bunkrade jag upp med täcke och kuddar i baksätet och låg där när jag hade för ont. Inte jätte lagligt men gudomligt skönt när fogarna skrek så fort jag satt upp.

Med förra så bunkrade jag upp med täcke och kuddar i baksätet och låg där när jag hade för ont. Inte jätte lagligt men gudomligt skönt när fogarna skrek så fort jag satt upp.

Jag drar på mig alla bälten när jag ligger i bak. Som en kokong.

(Vi åker i perioder extremt mycket bil även privat.)

För mig fungerar åka ganska bra. Men köra är rena döden och då har vi ändå bara automater i drift (med ett undantag men den kör jag nästan aldrig).

I vintertråden 16/17 har det diskuterats om släktingar/vänner som kan och vet allt, som ger negativa kommentarer. Har ni märkt av nåt sånt?

Egentligen kan jag väll inte säga att de kommer så mycket negativa kommentarer, men de är väldigt många som har åsikter om
1. att jag fortfaraden jobbar (vecka 16) = sitter på hästryggen 08.-17.00. Jag har själv valt bort att själv inte träna treåringarna, men anser att hästarna som jag tränat själv från deras första dag med ryttare förra hösten tills nu, och dom har snudd på aldrig tappat mig, med något litet undantag, de är lika stor chans att jag trillar själv som att jag trillar av dom. Jag har tagit de beslutet alldeles själv utan push från någon, jag har ingen lust och inte göra något i 9mån, och man skaffar inte ett nytt jobb huxflux när man är gravid - speciellt inte när cvet bara består av hästträning och ridlärarjobb.
2. De som är positiva till att jag rider så länge jag kan, kan ändå vara jävligt negativa till hur länge jag hoppas kunna jobba som vanligt. Och jag vet det själv att tex. foglossningar kan komma som en blixt från klar himmel och så var de slut - men jag kan ju heller inte planera efter det. Hitills är mitt enda problem illamående som under en tid var så hemskt att dagarna i stallet blev förkortade markant, men inte nu längre. Men alla rygg och foglossningsproblem har jag sluppit ännu, vet dock att de blir vanligare efter vecka 20, men herregud man ska väll tänka positivt?

I övrigt har folk inte haft mycket åsikter, utom såklart: Vart ska ni bo? (Jag har haft svårt o vara stilla på ett o samma jobb längre - detta jobb är de jag haft längst - inne på 14mån, aldrig blivit avskedad, men jag tröttnar snabbt...) Och pojkvännen jobbar i norge 2veckor borta o 2veckor hemma så han har alltid bara hängt med mig dit jag hamnat ;) Ett sånt happochflackliv kan man inte riktigt leva med en bebis ;) Hitills har vi inte haft svar på den frågan men de början väll bli utrett nu, så snart kan folk få svar på frågan. (Stör mig dock inte på frågan, förstår att folk undrar ;))

I övrigt lägger sig folk inte i, jag är väldigt bestämd av mig och gör alltid som jag vill så ja ;)

Och efter att idag har kört bil i 7timmar så är jag så lycklig att jag inte har foglossningar som vissa av er, tycker så synd om er och blir skiträdd att jag ska bli så.... (får väl nämna att jag har 3mil till närmsta byhåla för bensin o mat liksom...)

Hoppas fogarna lugnar sig, och illamåendet på er som har de o att ni får må så bra som ni bara kan :D
Kram från Island

Idag är det tre år sedan Gynakuten hävdade att det är NORMALT med ensidig smärta så man kräks (och bruna flytningar och smärta till och från sedan en vecka) medan Studentgyn konstaterade att livmodern var särdeles tom och undrade om jag verkligen var säker på att jag var gravid, fick kissa på sticka och sedan fick jag en remiss i handen (bokstavligt talat) och order om att marschera direkt till Gynakuten och inte gå därifrån.

Det sjukaste är nog att nästan samma upprepade sig ett halvår senare men utan operation.

Men nu går det bevisligen bättre. Och inte har det gjort särskilt ont heller... Bökigt och illamående och blodsockerfall och sånt ja men inte smärta så jag kräks och inte en droppe blod.

Och nästa fredag börjar de "riktiga" barnmorskebesöken med mätning av livmoder och lyssnande på hjärta :bump: :D

Gjorde ett skutt upp på vågen i morse, 6kg plus nu. Går alltså upp ca 0,4kg/v i snitt. Förra gången låg jag på ca 0,3kg/v. Märks att jag inte kan röra mej som jag brukar, får se om det saktar ner eller om det fortsätter i samma takt hela vägen.

Mina höfter har börjat bredda sig, mina trosor sitter tajtare.
Jag har gått upp de 2 kilo som jag gick ner när jag mådde illa. Min plan är att gå upp så lite som möjligt genom att inte äta mer än jag behöver.
Under min första graviditet gick jag upp 35 kilo pga av att jag åt massvis med onyttig mat och alldeles för stora portioner. Det var inte kul att gå ner det efter förlossningen!

Idag ska jag på RUL :love:

Mina höfter har börjat bredda sig, mina trosor sitter tajtare.
Jag har gått upp de 2 kilo som jag gick ner när jag mådde illa. Min plan är att gå upp så lite som möjligt genom att inte äta mer än jag behöver.
Under min första graviditet gick jag upp 35 kilo pga av att jag åt massvis med onyttig mat och alldeles för stora portioner. Det var inte kul att gå ner det efter förlossningen!

Idag ska jag på RUL :love:

Jag gick inte upp alla mkt i början, nu vågar jag knappt väga mig... eller sist jag vägde mig var för två veckor sen typ, i v21 och då hade jag gått upp 5,5 kg!
Lycka till med RUL! :)

G/V har inte buffat så mycket senaste dagarna. Eller det har hen säkert men inte utåt. Magen ändrar form så hen lever ju men nervpåfrestande ändå :nailbiting: Har ännu inte köpt en egen doppler och nu orkar jag inte köra någonstans i snön. Om jag ens kommer ifrån gården med golfen :rofl:

(Är det kris och panik har jag en avställd Opel Frontera med dubbdäck, den tar sig alltid fram.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 722
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 975
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar