I vintertråden 16/17 har det diskuterats om släktingar/vänner som kan och vet allt, som ger negativa kommentarer. Har ni märkt av nåt sånt?
Egentligen kan jag väll inte säga att de kommer så mycket negativa kommentarer, men de är väldigt många som har åsikter om
1. att jag fortfaraden jobbar (vecka 16) = sitter på hästryggen 08.-17.00. Jag har själv valt bort att själv inte träna treåringarna, men anser att hästarna som jag tränat själv från deras första dag med ryttare förra hösten tills nu, och dom har snudd på aldrig tappat mig, med något litet undantag, de är lika stor chans att jag trillar själv som att jag trillar av dom. Jag har tagit de beslutet alldeles själv utan push från någon, jag har ingen lust och inte göra något i 9mån, och man skaffar inte ett nytt jobb huxflux när man är gravid - speciellt inte när cvet bara består av hästträning och ridlärarjobb.
2. De som är positiva till att jag rider så länge jag kan, kan ändå vara jävligt negativa till hur länge jag hoppas kunna jobba som vanligt. Och jag vet det själv att tex. foglossningar kan komma som en blixt från klar himmel och så var de slut - men jag kan ju heller inte planera efter det. Hitills är mitt enda problem illamående som under en tid var så hemskt att dagarna i stallet blev förkortade markant, men inte nu längre. Men alla rygg och foglossningsproblem har jag sluppit ännu, vet dock att de blir vanligare efter vecka 20, men herregud man ska väll tänka positivt?
I övrigt har folk inte haft mycket åsikter, utom såklart: Vart ska ni bo? (Jag har haft svårt o vara stilla på ett o samma jobb längre - detta jobb är de jag haft längst - inne på 14mån, aldrig blivit avskedad, men jag tröttnar snabbt...) Och pojkvännen jobbar i norge 2veckor borta o 2veckor hemma så han har alltid bara hängt med mig dit jag hamnat
Ett sånt happochflackliv kan man inte riktigt leva med en bebis
Hitills har vi inte haft svar på den frågan men de början väll bli utrett nu, så snart kan folk få svar på frågan. (Stör mig dock inte på frågan, förstår att folk undrar
)
I övrigt lägger sig folk inte i, jag är väldigt bestämd av mig och gör alltid som jag vill så ja
Och efter att idag har kört bil i 7timmar så är jag så lycklig att jag inte har foglossningar som vissa av er, tycker så synd om er och blir skiträdd att jag ska bli så.... (får väl nämna att jag har 3mil till närmsta byhåla för bensin o mat liksom...)
Hoppas fogarna lugnar sig, och illamåendet på er som har de o att ni får må så bra som ni bara kan
Kram från Island