Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så försäkringen kan ändå täcka fel som upptäcks så att säga innan den börjar att gälla bara den är betald innan?
Har haft lite svårt att få ihop att det är bra att teckna försäkringen innan RUL (i vårt fall), ifall något upptäcks då, med att försäkringen inte börjar gälla förrän efter "RUL-veckorna".

Precis.

Jag har peppar, peppar ta i trä bara känt av framfogen lite om jag har slarvat med min träning.
Något jag måste tänka på konstant i vardagen är att spänna musklerna i höften och magen så det blir stabilt. Annars får jag ont!

Börjat dagen med en promenad i solskenet med hundar och maken, helt fantastiskt fin ute nu:love:
Höfterna/bäckenet skriker men det skiter jag i litegrann, jag måste röra på mej annars blir jag tokig!!
Får tyvärr lite sammandragningar när jag går/lyfter.. hade det tidigt med Filippa också men inte i v14. Ska lämna in ett urinprov på måndag för jag tror att jag ev har uvi, kan ju bidra till sammandragningarna. Men jag tror iofs mest att det beror på täta graviditeter och att jag är lite stressad överlag. Får ta en diskussion med BM om situationen.

I övrigt, så är det fanimej helg och ikväll är det datenight med maken:love::heart

Tvättade min tjocktröja från BonPrix igår. Den blev en storlek mindre...

Skriver högskoleprov och när jag är still sparkas G/V. Nästa provtillfälle hoppas jag hen är ute! Det är 1/4-17.

Tvättade min tjocktröja från BonPrix igår. Den blev en storlek mindre...

Skriver högskoleprov och när jag är still sparkas G/V. Nästa provtillfälle hoppas jag hen är ute! Det är 1/4-17.

Jag skrev några av mina bästa tentor när L var som vildast i magen. :p Håller tummarna för att detsamma gäller för dig. :D

Arabhästar jag tror jag har fått uvi... :wtf: Känns som att jag måste kissa typ hela tiden. Blir till att ringa cv på måndag. Sov hos svärmor inatt och mina fogar gillade inte alls den sängen :meh: Så det blir till att vila mycket idag.

Idag är det lördag, precis varit i varmvattenbassängen en timme med barnen. simskola. Har skitmycket o göra idag, sista helgen innan värderingen (nästa helg fyller sonen år så då är det kalas...)
Fogarna bråkar som bara den, biter ihop :banghead:

I dag blev det sådär jättejobbigt när jag kom att tänka på nästa års hemgång. Jag fick en total känsla av ensamhet och det kändes så fruktansvärt värdelöst!

Jag h a t a r hormoner! Typ mer än något annat....

I dag blev det sådär jättejobbigt när jag kom att tänka på nästa års hemgång. Jag fick en total känsla av ensamhet och det kändes så fruktansvärt värdelöst!

Jag h a t a r hormoner! Typ mer än något annat....

Vart bor du? Gör en Facebookgrupp eller prata med din bm så du kan få kontakt med andra som ska ha barn samtidigt? Om du menar att du är rädd för ensamhet när bebisen kommer och du är hemma. ❤️

Jag tänker nog alltså inte försöka skriva redan 1/4 nästa gång (om inte det här räcker). Fast det kanske skulle bli fabulöst med amningshjärna :D

Vårt barn kommer nog bli musikaliskt efter alla konserter jag och sambon är på :p eller ja, vi är ju inte på konsert varje dag men mkt mer än de flesta av mina vänner!

Jag har senaste dagarna haft (svagt) blodblandade flytningar. Google säger mig att det i regel är ofarligt men är det någon av er som har erfarenhet och/eller har rådfrågat barnmorska? Jag har till och från liknande mensvärk också.

Jag har senaste dagarna haft (svagt) blodblandade flytningar. Google säger mig att det i regel är ofarligt men är det någon av er som har erfarenhet och/eller har rådfrågat barnmorska? Jag har till och från liknande mensvärk också.

Jag skulle ringa BM. Spelar ingen roll att det oftast är "normalt", jag vill veta.

"Mitt" babyskydd har 20% rabatt idag. Köpa? Inte köpa? :nailbiting:

Har samma bekymmer men "mitt" har bara 15% men på en butik med lägre pris än andra butiker... men vi har is i magen har vi bestämt... även om jag helst vill shoppa nu haha! Sambon är dock bra på att stoppa mig impulshandla!

Har samma bekymmer men "mitt" har bara 15% men på en butik med lägre pris än andra butiker... men vi har is i magen har vi bestämt... även om jag helst vill shoppa nu haha! Sambon är dock bra på att stoppa mig impulshandla!

Min säger köp :p

Det ät ändå 1000kr.

Satte mig i bilen och började räkna på vad annat jag behöver betala först som att vaccinera och tandkolla hästarna, vände och körde hem igen :o

Haha ja ibland får man välja sina utgifter :p väntar vi lite kan manma o pappa hjälpa till o betala en del, så det blir ju i alla fall billigare för oss då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar