Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
jaha, då var besöket hos läkaren på mvc avklarat. Väldig virrig eftermiddag...

Ringde först vårdcentralen för o se om svaret på urinodlingen kommit (det läkaren som undrade vad jag gjorde där eftersom snabbtestet var negativt). Det hade det efter lite tekniska problem och det fanns tada! Växt i det. Bingo, eller 1- 0 till mig. Sköterskan som lämnade provsvaret skulle gå och prata med läkaren och återkomma.
Efter fem minuter ringde det igen och det var läkaren som jag träffade i onsdags när odlingen togs. Han kunde inte bestämma sig för huruvida urinvägsinfektionen och den GBS skulle behandlas eller inte. Han skulle nog ringa o konsultera gyn och när jag meddelade att jag hade tid på MVS tycket han "det var ju bra då slipper jag ringa gyn, eller nej då kan du ju prata med mvc läkaren själv."
Lägger på luren och tar unigefär fem minuter så ringer det igen, då är det sköterskan som pratat med min husläkare som skrivit ut medicin eftersom det utan frågetecken skulle behandlas. *Suck*

Läkaren på mvc tyckte också att det absolut skulle behandlas så nu har jag pillat i mig första tabletten medicin och kämpar mot kräket. Lär bli fem underbara dagar, min mage tål inte den sortens medicin heller :yuck: Hon mätte tappen och pratade om förvärkar (redan nu? 20+1), tappen var väldigt fin i alla fall, 4 cm. Sedan säger hon och där är bebis rumpa, Underifrån. Kunde inte undgå och se en bulle mellan benen på bebisen, undrar om det innebär att det är en pojke? :idea: Fast det var mina 15 sekunders amatörobserverande som tyckte det såg ut så... O vi som inte ville veta...... O_o Hon pratade om sjukkrivning på 25% och det tackade jag nej till (kuratorn på vårdcentralen kommer strypa mig) men arbetsbelastningen på 75% och 100% är ingen skillnad, samma (nästan) undervisning och samma antal elever...:down:

Jag tyckte att jag såg kulor och snopp när hon gick igenom underifrån men det där med ultraljud är inte lätt :p

Skönt att du får behandling och att dom tar det på allvar:up: Sen är det ju mindre kul om magen pajar av medicin..

En bulle mellan benen låter lite misstänkt;) Inga små streck?
Kan förstå att du tackade nej till 25% det gör ju en märkbar skillnad först vid 50% egentligen.

Det såg ut som streck i bullen som delade i tre delar, i min värld typ pungkula, snopp, pungkula... Där o då var jag ganska säker men nu börjar jag vackla... Men känns inte som en tjej kan ha en sån bulle :o vi får väll se om sisådär 130-140 dagar något :)

Men nu börjar det kännas mer verkligt att där faktiskt är en bebis som lever :love: kanske till och med vågar känna lite kärlek till den lilla skrutten :heart

Det såg ut som streck i bullen som delade i tre delar, i min värld typ pungkula, snopp, pungkula... Där o då var jag ganska säker men nu börjar jag vackla... Men känns inte som en tjej kan ha en sån bulle :o vi får väll se om sisådär 130-140 dagar något :)

Men nu börjar det kännas mer verkligt att där faktiskt är en bebis som lever :love: kanske till och med vågar känna lite kärlek till den lilla skrutten :heart

:love::love:
Hur som helst så är det en bebis:heart:heart

Vi ska ta reda på kön den här gången också. Förra gången var ungen namnad redan innan vi visste kön, rackarns tur att det var en tjej eftersom storasyster bestämde med samma vi fick veta om graviditeten att hon skulle heta Alice (i underlandet ströks efter långa hetsiga förhandlingar)

Vi ska ta reda på kön den här gången också. Förra gången var ungen namnad redan innan vi visste kön, rackarns tur att det var en tjej eftersom storasyster bestämde med samma vi fick veta om graviditeten att hon skulle heta Alice (i underlandet ströks efter långa hetsiga förhandlingar)
Å ni borde tagit det fullständiga namnet :D.

Gravidförsäkring. . . . Antar att flera här redan tecknat en sådan, men jag blir bara helt knäpp nät jag försöker jämföra och utröna vilken som kan tänkas vara bäst =S Hur resonerade ni när ni valde och varför valde ni bort de ni inte tog?
Och varför gäller alla försäkringar från tidigast v. 22-23 för barnet?
Jag känner mig helt uppgiven. . . =(

Idag är jag jätteirriterad på att vi inte fick veta könet i måndags. Det spelar ingen roll vilket men jag är en sådan som vill veta allt som går att veta. Bah!

Betala för ett köns-UL är inga problem men de vill inte göra före v 26 och då är det troligen ändå bara 4 veckor kvar till TUL.

Jag känner mig SÅ barnslig och vill skrika och stampa med foten :rofl: :o

Förstår din frustration, fick bara ett : jag TROR det är en tjej, fast det kan va en kille, men nej jag tror mer på tjej än kille som svar av bm på RUL. Det blev man ju inte klokare av och när bm är så osäker så vågar man inte lita på det.

Bokade och avbokade könsul i v 27 pga rykten att den privata läkaren inte va riktigt som h*n skulle och va tillbaka på ruta 1 igen. :banghead:

Nu, pga olyckliga omständigheter fick jag ju ändå veta könet på förlossningen i veckan och bm hade rätt. Men hade jag varit du så hade jag nog väntat till TUL. Om du klarar det ;) är ju större sannolikhet att läkaren ser rätt också ju äldre bebis är :)

Gravidförsäkring. . . . Antar att flera här redan tecknat en sådan, men jag blir bara helt knäpp nät jag försöker jämföra och utröna vilken som kan tänkas vara bäst =S Hur resonerade ni när ni valde och varför valde ni bort de ni inte tog?

Jag valde Folksam och betalade i god tid innan KUB = skulle täcka ev fel som upptäcks då ändå. Men den betalar inte ut några pengar innan v23. Vilket är logiskt eftersom det är först då de kan räddas.

Det blev Folksam mest för att jag har typ allt annat där och har aldrig haft några problem med att få ersättning. Fortsätter med deras medlemsbarnförsäkring sedan.

Valde Länsförsäkringar för att vi har alla andra försäkringar samlade där och vill ha barnen försäkrade där. Man skickar in nåt papper när barnet är född och då går gravidförsäkringen över till barnförsäkring utan reservationer.

Jag valde Folksam och betalade i god tid innan KUB = skulle täcka ev fel som upptäcks då ändå. Men den betalar inte ut några pengar innan v23. Vilket är logiskt eftersom det är först då de kan räddas.

Det blev Folksam mest för att jag har typ allt annat där och har aldrig haft några problem med att få ersättning. Fortsätter med deras medlemsbarnförsäkring sedan.
Vi valde också Folksam utökad försäkring, hade det till Filippa också. Inbetald idag:up:

Valde Länsförsäkringar för att vi har alla andra försäkringar samlade där och vill ha barnen försäkrade där. Man skickar in nåt papper när barnet är född och då går gravidförsäkringen över till barnförsäkring utan reservationer.

Vi har också valt länsförsäkringar pga samma sak som ni! Vi valde plusförsäkringen och betalade innan rul!

Somna på soffan i tre h var inte så smart, höll knappt på att ta mig ur och upp till sängen. Stort Aj i fogar, rygg och ben :mad::banghead::down:

Somna på soffan i tre h var inte så smart, höll knappt på att ta mig ur och upp till sängen. Stort Aj i fogar, rygg och ben :mad::banghead::down:

Jobbigt... Mina fogar bråkade en del i början men nu är det hyffsat lugnt, förutom som igår när jag ridit och haft tre lektioner och sen sätter mig i bilen nästan en timma för att åka hem, i dom lägena önskar jag att jag hade en hög bil för det är inte jättelätt att ta sig ur bilen då...

Så försäkringen kan ändå täcka fel som upptäcks så att säga innan den börjar att gälla bara den är betald innan?
Har haft lite svårt att få ihop att det är bra att teckna försäkringen innan RUL (i vårt fall), ifall något upptäcks då, med att försäkringen inte börjar gälla förrän efter "RUL-veckorna".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 008
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar