Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annars funkar det bra med kött (om man äter det), broccoli, spenat och annat grönt, och leverpastej exempelvis. Jag äter allt detta, och äter extra mycket grönt nu, så förhoppningsvis är mitt järnvärde bra.

Mjölkprodukter hämmar upptaget av järn så det är bra att undvika. C-vitamin ihop med järn är däremot bra :)

Äter också kött, ingen storätare men blir nog nåt köttigt varje dag eller åtminstone varannan! Dricker inga mängder mjölk direkt men mkt clementiner har det blivit ett tag ;) så förhoppningsvis håller sig järnvärdet stabilt ett tag till :)

Jag har haft turen att slippa järntabletter under mina graviditer! Leverpastej är grejer det!
När jag inte klarade av att äta det under den här graviditeten (under några veckor) så gick mitt järnvärde ner till 121. Tror jag hade 135 på första besöket :)

Idag är jag jätteirriterad på att vi inte fick veta könet i måndags. Det spelar ingen roll vilket men jag är en sådan som vill veta allt som går att veta. Bah!

Betala för ett köns-UL är inga problem men de vill inte göra före v 26 och då är det troligen ändå bara 4 veckor kvar till TUL.

Jag känner mig SÅ barnslig och vill skrika och stampa med foten :rofl: :o

@lil-sis
Min äldsta dotter knep ihop och låg fel under hela RUL! Väldigt frustrerande! Jag ville också veta könet men nej det fick bli en överraskning (men jag var tvärsäker på att det var en tjej under hela graviditeten)

Idag är jag jätteirriterad på att vi inte fick veta könet i måndags. Det spelar ingen roll vilket men jag är en sådan som vill veta allt som går att veta. Bah!

Betala för ett köns-UL är inga problem men de vill inte göra före v 26 och då är det troligen ändå bara 4 veckor kvar till TUL.

Vår gick inte heller att se könet på rul, hade gärna vetat! Men det är inte lika irriterande som alla som frågar "vet ni vad det är??" "ETT MÄNNISKOBARN TROR JAG" brukar jag svara.

Man är ju löjligt nyfiken också.. Jag va säker på att Filippa va en flicka före ul och det stämde. Jag är rätt säker på vad det är jag väntar denna gången också. Återstår att se!

Vår gick inte heller att se könet på rul, hade gärna vetat! Men det är inte lika irriterande som alla som frågar "vet ni vad det är??" "ETT MÄNNISKOBARN TROR JAG" brukar jag svara.

Haha jag brukar också svara, det blir ett barn och barnet är förhoppningsvis friskt, det är våra största önskemål! Dock känns det som en fisk just nu :p

Haha jag brukar också svara, det blir ett barn och barnet är förhoppningsvis friskt, det är våra största önskemål! Dock känns det som en fisk just nu :p
Bebis såg ut som en mullvad första ulet så jag brukar säga att det är det, dom är ju rätt söta med sina små paddlar:D

Jag är nog en av de som brukar fråga det, jag har iof inga problem med att folk har ställt mig den frågan. Varför är det irriterande att få den frågan?

Jag är nog en av de som brukar fråga det, jag har iof inga problem med att folk har ställt mig den frågan. Varför är det irriterande att få den frågan?
Jag tycker det är helt ok att få frågan, det var dock inte alltid jag svarade på vad det var. Nu vet jag ju inte men jag tror. Och då svarar jag bara att jag inte vet ännu.
Folk är ju nyfikna så det är ju ingen konstig fråga. Då är det värre om folk tallar på magen:wtf:

Jag tycker det är helt ok att få frågan, det var dock inte alltid jag svarade på vad det var. Nu vet jag ju inte men jag tror. Och då svarar jag bara att jag inte vet ännu.
Folk är ju nyfikna så det är ju ingen konstig fråga. Då är det värre om folk tallar på magen:wtf:

Nej man måste ju såklart inte svara om man inte vill/vet men jag ser det inte som någon konstig fråga, något måste man ju fråga om ;)

Jag har aldrig vart med om att någon annan är svärmor och barnens faster tar på magen men det är helt ok för min del. Hade nog tyckt att det var lite märkligt om någon jag inte har någon relation till skulle göra det :devil:

Nej man måste ju såklart inte svara om man inte vill/vet men jag ser det inte som någon konstig fråga, något måste man ju fråga om ;)

Jag har aldrig vart med om att någon annan är svärmor och barnens faster tar på magen men det är helt ok för min del. Hade nog tyckt att det var lite märkligt om någon jag inte har någon relation till skulle göra det :devil:

Det var flera som tog på min mage förra gången och jag blev lika besvärad varje gång.. sen kommer man sej inte för att säga ifrån. Att familj känner är inget jag reagerar över. Till skillnad från när man ska bli bedömd som en konstinstallation.. Då fräser jag ifrån direkt:mad:

Jag tror det är en T-Rex. Stort huvud, små armar. Solkart en dinosaurie.
Förra gången fick vi veta, tyckte det var skönt ur rent anknytningsperspektiv, men vi berättade inte för någon annan.
Bara den inte har lika vassa tänder när den kommer ut så är en skräcködlebebis rätt söt den med:D

jaha, då var besöket hos läkaren på mvc avklarat. Väldig virrig eftermiddag...

Ringde först vårdcentralen för o se om svaret på urinodlingen kommit (det läkaren som undrade vad jag gjorde där eftersom snabbtestet var negativt). Det hade det efter lite tekniska problem och det fanns tada! Växt i det. Bingo, eller 1- 0 till mig. Sköterskan som lämnade provsvaret skulle gå och prata med läkaren och återkomma.
Efter fem minuter ringde det igen och det var läkaren som jag träffade i onsdags när odlingen togs. Han kunde inte bestämma sig för huruvida urinvägsinfektionen och den GBS skulle behandlas eller inte. Han skulle nog ringa o konsultera gyn och när jag meddelade att jag hade tid på MVS tycket han "det var ju bra då slipper jag ringa gyn, eller nej då kan du ju prata med mvc läkaren själv."
Lägger på luren och tar unigefär fem minuter så ringer det igen, då är det sköterskan som pratat med min husläkare som skrivit ut medicin eftersom det utan frågetecken skulle behandlas. *Suck*

Läkaren på mvc tyckte också att det absolut skulle behandlas så nu har jag pillat i mig första tabletten medicin och kämpar mot kräket. Lär bli fem underbara dagar, min mage tål inte den sortens medicin heller :yuck: Hon mätte tappen och pratade om förvärkar (redan nu? 20+1), tappen var väldigt fin i alla fall, 4 cm. Sedan säger hon och där är bebis rumpa, Underifrån. Kunde inte undgå och se en bulle mellan benen på bebisen, undrar om det innebär att det är en pojke? :idea: Fast det var mina 15 sekunders amatörobserverande som tyckte det såg ut så... O vi som inte ville veta...... O_o Hon pratade om sjukkrivning på 25% och det tackade jag nej till (kuratorn på vårdcentralen kommer strypa mig) men arbetsbelastningen på 75% och 100% är ingen skillnad, samma (nästan) undervisning och samma antal elever...:down:

Skönt att du får behandling och att dom tar det på allvar:up: Sen är det ju mindre kul om magen pajar av medicin..

En bulle mellan benen låter lite misstänkt;) Inga små streck?
Kan förstå att du tackade nej till 25% det gör ju en märkbar skillnad först vid 50% egentligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 654
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 004
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar