Jag tror att blutsaft är naturligare än diverse järntabletter men det är ju olika om man tycker det är viktigt eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annars funkar det bra med kött (om man äter det), broccoli, spenat och annat grönt, och leverpastej exempelvis. Jag äter allt detta, och äter extra mycket grönt nu, så förhoppningsvis är mitt järnvärde bra.
Mjölkprodukter hämmar upptaget av järn så det är bra att undvika. C-vitamin ihop med järn är däremot bra
Äter också kött, ingen storätare men blir nog nåt köttigt varje dag eller åtminstone varannan! Dricker inga mängder mjölk direkt men mkt clementiner har det blivit ett tag så förhoppningsvis håller sig järnvärdet stabilt ett tag till
Vår gick inte heller att se könet på rul, hade gärna vetat! Men det är inte lika irriterande som alla som frågar "vet ni vad det är??" "ETT MÄNNISKOBARN TROR JAG" brukar jag svara.Idag är jag jätteirriterad på att vi inte fick veta könet i måndags. Det spelar ingen roll vilket men jag är en sådan som vill veta allt som går att veta. Bah!
Betala för ett köns-UL är inga problem men de vill inte göra före v 26 och då är det troligen ändå bara 4 veckor kvar till TUL.
Jag känner mig SÅ barnslig och vill skrika och stampa med foten
Man är ju löjligt nyfiken också.. Jag va säker på att Filippa va en flicka före ul och det stämde. Jag är rätt säker på vad det är jag väntar denna gången också. Återstår att se!Idag är jag jätteirriterad på att vi inte fick veta könet i måndags. Det spelar ingen roll vilket men jag är en sådan som vill veta allt som går att veta. Bah!
Betala för ett köns-UL är inga problem men de vill inte göra före v 26 och då är det troligen ändå bara 4 veckor kvar till TUL.
Jag känner mig SÅ barnslig och vill skrika och stampa med foten
Vår gick inte heller att se könet på rul, hade gärna vetat! Men det är inte lika irriterande som alla som frågar "vet ni vad det är??" "ETT MÄNNISKOBARN TROR JAG" brukar jag svara.
Bebis såg ut som en mullvad första ulet så jag brukar säga att det är det, dom är ju rätt söta med sina små paddlarHaha jag brukar också svara, det blir ett barn och barnet är förhoppningsvis friskt, det är våra största önskemål! Dock känns det som en fisk just nu
Jag är nog en av de som brukar fråga det, jag har iof inga problem med att folk har ställt mig den frågan. Varför är det irriterande att få den frågan?Vår gick inte heller att se könet på rul, hade gärna vetat! Men det är inte lika irriterande som alla som frågar "vet ni vad det är??" "ETT MÄNNISKOBARN TROR JAG" brukar jag svara.
Jag tycker det är helt ok att få frågan, det var dock inte alltid jag svarade på vad det var. Nu vet jag ju inte men jag tror. Och då svarar jag bara att jag inte vet ännu.Jag är nog en av de som brukar fråga det, jag har iof inga problem med att folk har ställt mig den frågan. Varför är det irriterande att få den frågan?
Jag tycker det är helt ok att få frågan, det var dock inte alltid jag svarade på vad det var. Nu vet jag ju inte men jag tror. Och då svarar jag bara att jag inte vet ännu.
Folk är ju nyfikna så det är ju ingen konstig fråga. Då är det värre om folk tallar på magen
Nej man måste ju såklart inte svara om man inte vill/vet men jag ser det inte som någon konstig fråga, något måste man ju fråga om
Jag har aldrig vart med om att någon annan är svärmor och barnens faster tar på magen men det är helt ok för min del. Hade nog tyckt att det var lite märkligt om någon jag inte har någon relation till skulle göra det
Bara den inte har lika vassa tänder när den kommer ut så är en skräcködlebebis rätt söt den medJag tror det är en T-Rex. Stort huvud, små armar. Solkart en dinosaurie.
Förra gången fick vi veta, tyckte det var skönt ur rent anknytningsperspektiv, men vi berättade inte för någon annan.
Bara den inte har lika vassa tänder när den kommer ut så är en skräcködlebebis rätt söt den med
Sy en mantelAbsolut! Men hur gör man med förskola och så? Svårt att klä sig själv med pyttearmar...