Vårföräldrar 2017 del tre

33+1, 48 dagar (tänker fasiken inte gå över, ja jag kommer få äta upp det) och huvudvärk igen/fortfarande.

Ska till BM idag så får ta upp att huvudvärken är tillbaka :crazy:

Haha jag räknar med att bäbis stannar kvar ett tag så får det bli positiv överraskning om hen kommer tidigare!

Segt med huvudvärken...

Överväger att bo på toaletten, hostan har tagit sig till en ny nivå och hostattacken efterföljs av kissnödighet, kräkkänsla eller sammandragningar. :arghh:
Gravidglamour... :banghead:

BT 120/75 normalt men högre än vad jag brukar ha.
Inga proteiner i urinen.

Således inga tecken på havandeskapsförgiftning just nu.

SF 31.5 vilket är strax under normalkurvan men följer "min" kurva numer.
Hjärtslag däremot 130 mot vanliga 150-155.

Blodsocker lågt som vanligt.

Nästa besök om två veckor :)

BT 120/75 normalt men högre än vad jag brukar ha.
Inga proteiner i urinen.

Således inga tecken på havandeskapsförgiftning just nu.

Skönt att det inte visade på havandeskapsförgiftning.

Jag ska in på en extra koll för mitt bltr i morgon då det var ngt högre förra gången och bm ringde när jag hade gått därifrån och ville ha en mellankoll, "inte för att jag är orolig men..." . Såhär var det förra gången med, då blev jag skickad till sjukhuset för extra koll av extra kollen och där var mitt bltr helt normalt varje gång. Men men, det är bra att dom är noggranna.

Ringde BM nu på morgonen enligt läkarens rekommendation. Och hon tyckte absolut inte att jag skulle jobba i helgen med de symptomen jag har så var bara att sjukskriva sig. Hon tyckte inte att jag skulle jobba innan sammandragningarna lugnat ner sig. Känns surt att bara ligga hemma men samtidigt blir jag helt slut av att bara plocka ur diskmaskinen.

Ringde BM nu på morgonen enligt läkarens rekommendation. Och hon tyckte absolut inte att jag skulle jobba i helgen med de symptomen jag har så var bara att sjukskriva sig. Hon tyckte inte att jag skulle jobba innan sammandragningarna lugnat ner sig. Känns surt att bara ligga hemma men samtidigt blir jag helt slut av att bara plocka ur diskmaskinen.

Vila är bra. Jobba kan du göra resten av livet ;)

Läser förlossningsberättelser och böcker.

Har insett att jag vill ha möjlighet att dricka te i pauserna. Starkt, nygjort och hett (med mjölk). Måste nog informera sambon om att det blir hans jobb att ordna. Kanske ska köpa en liten rackarns vattenkokare att ha i BB-väskan? :idea:

Te är min livräddare. Alltid. Earl Grey :love:

Har insett att jag vill ha möjlighet att dricka te i pauserna. Starkt, nygjort och hett (med mjölk). Måste nog informera sambon om att det blir hans jobb att ordna. Kanske ska köpa en liten rackarns vattenkokare att ha i BB-väskan? :idea:

Det är väl bara att fylla en thermos med vatten och sen ha påsar och mjölk med sig i andra burkar :D

Dom hade fullservice med te på vår förlossning, dock inte under tiden. Hade inte kunnat dricka nåt iofs eftersom jag hade knappt 2min mellan värkarna i 3-4h:crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 594
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 766
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
826
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring

Hästrelaterat