Dom hade fullservice med te på vår förlossning, dock inte under tiden. Hade inte kunnat dricka nåt iofs eftersom jag hade knappt 2min mellan värkarna i 3-4h
Två min räcker till ett par klunkar. Typ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom hade fullservice med te på vår förlossning, dock inte under tiden. Hade inte kunnat dricka nåt iofs eftersom jag hade knappt 2min mellan värkarna i 3-4h
Det är väl bara att fylla en thermos med vatten och sen ha påsar och mjölk med sig i andra burkar
Vila är bra. Jobba kan du göra resten av livet
Sant men känner mig så svag när jag inte ens klarar att jobba 25% när jag är gravid. Det är ju ingen sjukdom.
Sant men känner mig så svag när jag inte ens klarar att jobba 25% när jag är gravid. Det är ju ingen sjukdom.
Jag försökte dricka en gång under fl med ettan efter att jag var fullt öppen och hinnorna var tagna men spydde upp allt lika fort igen.
#gravidglamour
(under sista delen av öppningsstadiet fikade jag te och smörgås däremot men när bm tagit hål på hinnorna var jag inte lika sugen på att vara ståendes eller gåendes längre)
Nej det är ingen sjukdom men det gör en massa saker med kroppen som man kan må dåligt av. Har man galna ryggsmärtor av någon annan anledning brukar ingen tycka det är svagt att inte jobba osv.
Det är dessutom under en så begränsad period av livet.
Min läkare på MVC sade rakt ut att han tycker att kvinnan själv får bestämma hur mycket hon vill jobba som gravid, även om hon inte har det så tufft. Det är för de flesta ett par månader av livet och ur ett samhällsperspektiv bidrar man till morgondagens försörjning (dessutom konsumerar man ju oftast hel del till barn så man betalar igen sjukpenning etc på det viset också).
Jag kan förstå känslan. Jag hade, och har fortfarande, svårt att acceptera att jag inte kan köra i 120 som jag är van. Med ettan arbetade jag fortfarande i v38, jobbade med den ena hästen till åttonde månaden och mådde bra.
Sur på slutet för att magen var i vägen typ.
Jag har också EDS. Fick akut kejsarsnitt förs gången och vill ha planerat denna gången även om bedövningen släppte mitt i sist.Barnmorskebesök idag, 33+5. Allt såg fint ut. Men bebisen ligger i tvärläge. Har 1,5 vecka på sig att vända sig rätt. Annars vändningsförsök. Fast jag frågade om alternativet att vägra för att få en garanterad plats på mitt hemsjukhus för kejsarsnitt fanns kunde inte låta bli.
Blir vändningsförsök, är faktiskt inte sugen på kejsarsnitt alls med tanke på efterförloppet. Dessutom är jag svår att bedöva iom eds. Fick eda första förlossningen och tyckte inte om det, blev dålig efteråt. Fast o andra sidan, blir ju lättare med barnpassning och slipper garanterat ut o åka
Någon som har erfarenhet av vändningsförsök i sätesläge där bebis sitter upp jämfört med ligger tvärs över med huvudet fast under revbenen ?
Framförallt har det gjort foglossningen värre iom att jag redan är väldigt instabil i mitt bäcken.@Mirifax Har ingen erfarenhet av vändningsförsök men är intresserad av din EDS. Min sjukgymnast misstänker att jag har det och ska till MVC och träffa läkare för det den 9 februari. Men undrar lite hur det har påverkat din graviditet?
@TeamLundVer fy vad otäckt, vad gjorde de när bedövningen släppte?
@kakan89, min eds har påverkat mig så i graviditeten att min foglossning blivit mycket värre eftersom jag redan innan är ostabil i bäckenet. Detta är dessutom min fjärde graviditet (tredje slutade med ett sent mf i v18) och kroppen är trött. Var avrådd från en graviditet till.
Jag har gått på rehab och är väldigt noga med min träning. Har en anpassad arbetsplats och en bra arbetsgivare. Blir väldigt trött i kroppen lätt och har lärt mig planera aktivitet/vila för att inte ha mer ont. Min eds har gett fibromyalgi.
Min dotter har även hon eds, lärde sig gå senare och är lätt uttröttbar. Hon är mer drabbad än mig verkar det som.
@TeamLundVer @Mirifax Tack för svar. Det är väl pga foglossningen min sjukgymnast misstänker eds. Men hade väl i princip alla symptom på checklistan vi gick igenom.
Hur fick ni era diagnoser?