Vårföräldrar 2017 del tre

@Mirifax Jag har haft oförklarliga smärtor i kroppen ända sen jag var tonåring. För några år sen fick jag diagnosen psoriasisartrit men känner mig inte riktigt hemma i den. När jag läste lite om eds lät de precis som det jag har.

Skulle behöva en sånn kudde på toa :o Det gör så ont att sitta på toan.

Förresten alla med foglossning :grin: igår hos sjukgymnasten fick jag låna en kudde att sitta på. Får så ont när jag sitter ner på en stol. Det är som en mjuk kudde med luft i. Toppen på en pilatesboll kan man säga. Jättebra och det gör lite mindre ont o sitta ner.

Jag var på vårdcentralen också o hämtade/lånade en tensapparat till förlossningen som jag ska träna in mig på :up: använde en sist med bra resultat :bow:

Idag ska jag på yoga kurs med djupavslappning. Lära sig andas genom värkarna. Se om det fungerar, de andra två förlossningarna har varit helt lustgashysteriska sista timmen :cool:

Tänk vilket antiklimax om ungen bestämmer sig för o sitta kvar o inte går o vända, jag som försöker gå hela vägen all in här nu ;)
:D

Sonen född 38+5 och dottern 39+ kommer inte i håg. Enligt app 33+6 idag och 42 dagar kvar, det drar ihop sig :nailbiting: vad har vi ställt till med???? Kommer vi klara det här med bebis o att bli trebarnsföräldrar? :love::nailbiting:

Ja jösses vi har också funderingar på hur det ska gå med tre barn. Jag vet inte riktigt hur vi tänkte :crazy::D Jag är mest orolig för vad dottern två år skall tycka om detta. Hon är fortfarande väldigt mammig stundtals och jag tror inte hon kommer uppskatta konkurrensen. Hon vill dessutom sitta i knät mycket och att man bär runt på henne. Hon kommer fortfarande ofta över till vår säng på natten så jag tror vi kommer få lite utmaningar där. Men förhoppningsvis kommer hon bli en stolt storasyster så småningom.

Vi väntar ju bara andra barnet men vi hade ju samma nojja, hur ska dottern ta att hon inte kan få lika mycket uppmärksamhet längre. Det har vi insett kommer nog ibte bli jättetungt trots allt, dottern har redan valt ut var i hennes rum bebisens säng ska stå :rofl: :love: hon blev mest arg när vi förklarade att bebis ska sova hos mamma och pappa ett tag först :D

Vi väntar ju bara andra barnet men vi hade ju samma nojja, hur ska dottern ta att hon inte kan få lika mycket uppmärksamhet längre. Det har vi insett kommer nog ibte bli jättetungt trots allt, dottern har redan valt ut var i hennes rum bebisens säng ska stå :rofl: :love: hon blev mest arg när vi förklarade att bebis ska sova hos mamma och pappa ett tag först :D

Vi väntar ju också andra barnet och funderar på hur sonen ska reagera. Vi försöker involvera honom så mycket som möjligt redan nu (och även sen då). Det är hela familjens bebis helt enkelt. Sonen och jag ska handla en snutte åt bebisen, vi pratar om hur den växer, han har fått en egen docka osv.

Han älskar att titta på bebisfilmer på youtube (alltså utvecklingen i livmodern). Han kan sitta en hel dag. :rofl:

Vaken sen 03.30...
Yngsta dottern är magsjuk och får inte behålla någonting. Min man har tagit semester så jag slipper vara ensam med 2 små barn, och det är jag otroligt tacksam för! Jag är inte så bra med kräk

Här fortsätter sjukstugan, hostade så jag kräktes i morse och junioren stod bredvid, klappade mig på armen och sade "såja mamma. Det blir bra" :heart
Ringde bm för att byta tid men hon var av åsikten att jag kunde komma ändå om jag var säker på att det inte var magsjuka så då är det väl bara att åka :meh:. Jag hade köpt det om trycket varit högt och det hade funnits äggvita/huvudvärk/något annat tecken på havandeskapsförgiftning.
Nu var trycket högre än tidigare men fortfarande inom ramarna så det känns lite som att i dag eller om någon dag när jag är piggare kunde ha kvittat.
(så bara därför har jag väl fått högre tryck eller fler symtom i dag :cautious:).

Ska kallas till bedömningsenheten under v 35.

Den startar enligt sjukvårdens siffror 14/2. Men ingen tid är bokad ännu. Framförhållningen är verkligen fantastisk :rofl:

Sist fick ju lapp på måndagen om tid samma fredag.

Jag tror min sambo har insett att han snart kommer få ett spädbarn i huset (igen).

Han dricker öl och bygger bastu halva nätterna. Planerar tre dagars konserttrip till Finland i sommar.

Och annat sådant han inte gjort på de dryga fyra år vi varit tillsammans :rofl:

Typ som att äta upp allt skräp i skåpen innan man börjar banta :cautious::angel::rofl::rofl:

Det började efter att han häromdagen inte fattade (på riktigt) varför två stolar i skåpbilen inte räcker till oss längre. Sedan trillade polletten ner. Stackars människa :D

(Jag är inte ett dugg orolig, höll på att kissa på mig när jag insåg varför han ändrat beteende helt plötsligt :laugh: ).

Har gjort ett sånt test baserat på myter om vi får en kille eller tjej. Är tio myter, fick 5 kille och 5 tjej, lixom jaha?! 50% chans även enligt testet lixom :rofl:

Var på första föräldraträffen idag, vi såg några tråkiga filmer men i slutet fick vi diskutera runt olika frågor och det var kul :)

Även vart hos BM idag, fick träffa en annan så vet ju inte om hon mäter sf exakt som min ordinarie men fick 34 cm, så hoppade upp och la magen på kurvan istället för under som den legat sista tre gångerna. Ingen äggvita i urinen och pulsen var okey! Funderar dock på om jag börjat samla på mig vatten, gått upp tre kg på en vecka, men känner mig inte mer svullen!

Precis varit ute och gått en timma, sammandragningarna var inte snälla men jag tog mig hem i alla fall!

Senast ändrad:
Världens bäste make kom hem med rosor och kinapuffar till sin fru:love: Ibland älskar man dom lite extra:heart:heart

Jag vill ha godis jag med! Hade ju tävling med kompisen i januari om att inte äta godis/snacks/fika och vi fortsätter nu i februari men bestämt att vi får äta onyttigt vid tre tillfällen/dagar så på lördag ska jag äta semla och lösgodis, det jag längtat mest efter :love:

Jaha ligger i soffan med ont typ överallt efter en panik körning till malmö för att köra min mammas bil som blivit snodd till skroten. Hurray licksom :wtf:

Så nu Ligger jag i soffan och funderar på hur elak jag ska vara imorgon mot sambon. Jag kan nämligen nästan garantera att han glömt bort att jag fyller år i morgon :D :devil: Jag har inte sagt något på två veckor eller något för att se om han kommer ihåg det själv :angel: Så vi får väl se vad som händer.

På söndag kommer dessutom en familj på förhandsvisning på huset, dem hade ringt till mäklaren två timmar efter att huset kommit ut på hemnet :nailbiting::up::up: spännande :laugh:

Jag vill ha godis jag med! Hade ju tävling med kompisen i januari om att inte äta godis/snacks/fika och vi fortsätter nu i februari men bestämt att vi får äta onyttigt vid tre tillfällen/dagar så på lördag ska jag äta semla och lösgodis, det jag längtat mest efter :love:
Lösgodis är ingen hit, men kinapuffar:love:
Starkt att köra tävling som gravid! Jag hade varit tvungen att fuska:sneaky:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 061
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka