Vårföräldrar 2017 del tre

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

BM idag, allt såg fint ut förutom blodvärdet som sjunkit till 114 så jag ska öka till 2 niferex om dagen. Blodsocker på 4,6. Blodtryck på 110/70,
Sf mått på 24cm och hjärtljuden på 145-155 bebis va skitsur och sparkade mest mot dopplern.

Gick igenom min förlossningsberättelse från sist, jäkligt tung läsning när man får läsa om hela förloppet från att vi kom in på söndagsmorgonen tills hon kom ut på måndagskvällen.
Men skönt av få ett avslut på den biten för det har spökat för mej ordentligt.

Är glad att det bli snitt denna gången.

Liten har vänt på sig och har just nu en stepp-kurs imagen. Vänd med fötterna neråt, vilket innebär att fiffi och allt där nere licksom känns som om det vill ramla ut mellan benen :rofl: skit märklig känsla

Liten har vänt på sig och har just nu en stepp-kurs imagen. Vänd med fötterna neråt, vilket innebär att fiffi och allt där nere licksom känns som om det vill ramla ut mellan benen :rofl: skit märklig känsla
Asså jag är nästan en månad länge gången än du och jag känner knappt bebis ännu.. visserligen mitt första men ändå blir så avis på er alla som känner så mkt....
Jag känner lillsn på morgonen och/eller kvällen om jag ligger väldigt stilla och anstränger mig, annars missar jag de helt. Hon är ju vild på ultraljud och hjättmätningarna så hon rör ju på sig... Måste helt enkelt ha en himla í känslig mage... men jag blir så stressad ibland när jag känner så lite och folk lik långt gångna eller kortare pratar om karatekid, men allt ser ju bra ut när vi kollat så ja antingen är hon hemligt lugn när ingen stör eller så är jag okänslig, hehe.

Hoppas dock hon kommer igång så jag kan vara lite lugnare!

Asså jag är nästan en månad länge gången än du och jag känner knappt bebis ännu.. visserligen mitt första men ändå blir så avis på er alla som känner så mkt....
Jag känner lillsn på morgonen och/eller kvällen om jag ligger väldigt stilla och anstränger mig, annars missar jag de helt. Hon är ju vild på ultraljud och hjättmätningarna så hon rör ju på sig... Måste helt enkelt ha en himla í känslig mage... men jag blir så stressad ibland när jag känner så lite och folk lik långt gångna eller kortare pratar om karatekid, men allt ser ju bra ut när vi kollat så ja antingen är hon hemligt lugn när ingen stör eller så är jag okänslig, hehe.

Hoppas dock hon kommer igång så jag kan vara lite lugnare!

Det kan ju vara så att du har livmodern framåt också, då är där ju en hel uppsättning fodring till mellan barnet och dig sas. Enligt rul ligger min livmoder ovanpå henne så jag kommer nog antaligen (förhoppningsvis och tackolov!!) inte känna av så mycket sparkar uppåt mot magen och halsen till.

Sen kan ju din bebis ligga och sparka inuti dig men inte utåt så att det syns och känns någotvidare.

Det kan ju vara så att du har livmodern framåt också, då är där ju en hel uppsättning fodring till mellan barnet och dig sas. Enligt rul ligger min livmoder ovanpå henne så jag kommer nog antaligen (förhoppningsvis och tackolov!!) inte känna av så mycket sparkar uppåt mot magen och halsen till.

Sen kan ju din bebis ligga och sparka inuti dig men inte utåt så att det syns och känns någotvidare.
Moderkakan menar du väl? Om livmodern ligger ovanpå bebis så är det nåt konstigt;)

Jag hade livmodern i framkant men den flyttade på sej till rulet och ligger nu normalhögt. Men flyttar den sej inte så blir det stötdämpat inifrån.

Försäkringskassan har lyckats läsa fel på mitt intyg från läkaren :meh:. Helt otroligt. Så nu får jag vänta tills det är löst innan jag får några utbetalningar.
När jag pratade med FK om det fick jag svaret -ja jag kan ju se att det är handläggaren som gjort fel här. Men tyvärr måste det ändå gå rätt väg nu för att lösas. Jag skriver ett mejl till din handläggare och hoppas att hen läser det.

HOPPAS?! :cautious::mad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 272
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 602
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård