Vårföräldrar 2017 del tre

@Donnatello
Jag hade det enkelt med ettan, både som gravid och med förlossning. Jag hoppas såklart på en liknande fl igen., men häftigt har jag ytterst svårt att tro att jag kommer uppleva det :).

Junior är blir fyra i år och har, fram tills för någon vecka sedan, varit totalt ointresserad när jag har försökt vara lite pedagogisk runt varför jag blivit så rund om magen och använder konstiga jeans ;)

Jag förstår inte hur ni kan lyckas hålla reda på vilken kroppsdel som ligger vart, jag är visserligen bara i v. 28 men jag har oftast ingen aning om vilken del som är vart, det rör sig överallt liksom :D. Med de andra barnen har jag heller inte haft någon aning ens sent i graviditeten om det är huvudet som är upp eller ner. Med dottern fick vi dessutom dubbelkolla med ett snabbt UL i slutet av graviditeten så att det verkligen var huvudet som var neråt för hon blev osäker när hon kände efter.

Och apropå på det så fick jag en sån olustig tanke häromdagen med tanke på att dottern föddes hemma. TÄNK OM huvudet inte hade varit först, nu säger de ju att går det så fort så att de föds hemma så går det ju i regel bra. Men hemska tanke om det hade varit sätet som varit på väg ut först :nailbiting:

Ingen aning om vad som är vad men när magen är bredare än vad den är lång så känns tvärläge ganska logiskt :p Men vad som ärtill höger och vad som är till vänster vetisjutton.

Det jag förut trodde var huvudet var rumpan så tja...

Dottern har ju frågat oss hur bebis blev till. Så vi förklarade att den simmade från pappas pung till mammas mage. Den förklaringen tog hon och samtalet dog ut, detta var för ett par månader sen. Nu kom hon och undrade hur den simmade från pappa till mamma. Ehhh... Jag fick döda samtalet där med en muta, hur fasen förklarar man det lite pedagogiskt?? :o :confused: :rofl:

Iaf, läkarbesöket gick bra. Har blivit 100% sjukskriven i åtta veckor, så förlänger vi det sen, mest bara för att slippa all slags strul med fk.
Det räckte att hon tittade på mig inna.hon började fylla i pappret. När hon väl började känna så ville jag nästan börja gråta.

Dottern har ju frågat oss hur bebis blev till. Så vi förklarade att den simmade från pappas pung till mammas mage. Den förklaringen tog hon och samtalet dog ut, detta var för ett par månader sen. Nu kom hon och undrade hur den simmade från pappa till mamma. Ehhh... Jag fick döda samtalet där med en muta, hur fasen förklarar man det lite pedagogiskt?? :o :confused: :rofl:

Iaf, läkarbesöket gick bra. Har blivit 100% sjukskriven i åtta veckor, så förlänger vi det sen, mest bara för att slippa all slags strul med fk.
Det räckte att hon tittade på mig inna.hon började fylla i pappret. När hon väl började känna så ville jag nästan börja gråta.

Skönt att du fick sjukskrivningen.

Underbart med dotterns frågor :p. Hur gammal är hon?

Allt såg finemang ut på UL idag och det visade sig att Ärtan är en liten flicka :love: Så det var det jag hoppades på, även om det inte spelade så jättestor roll.. Men nu måste jag ställa om mig i huvudet då jag var rätt övertygad om att Ärtan var en pojke :p Och än värre, vi behöver komma på ett flicknamn :nailbiting: Det har vi haft jätteproblem med även fast vi funderat och spånat på olika alternativ sen vi plussade..

Min sambo känner mig allt för väl... Idag dök det upp städhjälp som han bokat in. Han vet att jag inte skulle stått ut med att det inte är helt rent hemma, så han visste att jag skulle försöka städa om jag var hemma sjukskriven. Jättesnällt av honom och antagligen smart eftersom jag har svårt att göra ngt alls, men jag känner mig helt värdelös som inte ens kan plocka lite här hemma :wtf:.

Hon fyllde 5 i december så hon börjar ju verkligen fatta vad saker och ting innebär nu.:D

Ok, ja då kan du ju få lite att förklara :D.

Vår "stora" kille är bara drygt 2,5. Så han mer konstaterar att det är en bebis i magen och ställer inga följdfrågor :up:. Däremot har han fått väldigt "stora öron" och snappar upp saker som en svamp. Som igår när sambon råkade svära när han skulle montera en leksaksgroda (som föll ner hela tiden) på badkaret:
sambon: Men vad faaaaan
Sonen: faaaaan
Sambon (smått desperat): nej nej, pappa sa elefant, ELEFANT!
Sonen: Det är ju en groda?

Hon fyllde 5 i december så hon börjar ju verkligen fatta vad saker och ting innebär nu.:D

Jag har väntat på att vår son ska fråga, han är 5,5. Hittills har han bara frågat hur bebisen ska komma ut, jag sa att den skulle komma ut genom snippan. Jaha så han då :D
Frågar han om hur bebisen blivit till så tänker jag att jag får förklara på något enkelt vis om snoppen i snippan, ägg och spermier typ. Barn i den åldern lägger ju inte så mycket värderingar i det man säger så de köper enkla och naturliga förklaringar bra tycker jag. Det är nog mer vi föräldrar som funderar lite för mycket ibland ;):D

Allt såg finemang ut på UL idag och det visade sig att Ärtan är en liten flicka :love: Så det var det jag hoppades på, även om det inte spelade så jättestor roll.. Men nu måste jag ställa om mig i huvudet då jag var rätt övertygad om att Ärtan var en pojke :p Och än värre, vi behöver komma på ett flicknamn :nailbiting: Det har vi haft jätteproblem med även fast vi funderat och spånat på olika alternativ sen vi plussade..

Det känns som ett "tjejår" i år. Lite lustigt hur det blir för i min mammagrupp när sonen föddes -11 var det bara en tjej med (tror vi var 10-12 st). När dottern föddes -14 var det omvänt, två i mammagruppen hade fått pojkar och resten tjejer.

Jag har väntat på att vår son ska fråga, han är 5,5. Hittills har han bara frågat hur bebisen ska komma ut, jag sa att den skulle komma ut genom snippan. Jaha så han då :D
Frågar han om hur bebisen blivit till så tänker jag att jag får förklara på något enkelt vis om snoppen i snippan, ägg och spermier typ. Barn i den åldern lägger ju inte så mycket värderingar i det man säger så de köper enkla och naturliga förklaringar bra tycker jag. Det är nog mer vi föräldrar som funderar lite för mycket ibland ;):D
Det är så enkelt egentligen, men man vill ju inte säga för mycket heller då hon ör duktig på att återberätta för andra, och det behöver ju inte låta som högstadiets sexualkunskap nör hon springer till dagis och berättar hur bebisar kommer till :rofl:

Det är så enkelt egentligen, men man vill ju inte säga för mycket heller då hon ör duktig på att återberätta för andra, och det behöver ju inte låta som högstadiets sexualkunskap nör hon springer till dagis och berättar hur bebisar kommer till :rofl:

Nej jag kan tänka mig att dagisfröknar har hört ett och annat :D:D:D

Samtidigt känns det lättare att förklara för en 5-åring än en 9-åring på något vis :o

Min sambo känner mig allt för väl... Idag dök det upp städhjälp som han bokat in. Han vet att jag inte skulle stått ut med att det inte är helt rent hemma, så han visste att jag skulle försöka städa om jag var hemma sjukskriven. Jättesnällt av honom och antagligen smart eftersom jag har svårt att göra ngt alls, men jag känner mig helt värdelös som inte ens kan plocka lite här hemma :wtf:.

Jag skulle typ kunna fria för en sån handling :D :love:

Ja alltså om han berättat om det i förväg. Överraskningar är inte min grej, alls.

Ok, ja då kan du ju få lite att förklara :D.

Vår "stora" kille är bara drygt 2,5. Så han mer konstaterar att det är en bebis i magen och ställer inga följdfrågor :up:. Däremot har han fått väldigt "stora öron" och snappar upp saker som en svamp. Som igår när sambon råkade svära när han skulle montera en leksaksgroda (som föll ner hela tiden) på badkaret:
sambon: Men vad faaaaan
Sonen: faaaaan
Sambon (smått desperat): nej nej, pappa sa elefant, ELEFANT!
Sonen: Det är ju en groda?

Barn är smarta ;)

Viktor kommer troligen inleda talkarriären på förskolan med perkele(!) eller möjligen "Ronja kom HIT!!!!!".

Typ.

Jaha... Dottern 4 1/2 och sonen 6 har hela den oretuscherade sanningen :o spermier simmar in till ägget i mamman när mamma och pappa har vuxenmys. Då stoppar pappan in sin snopp i mamman och de har det mysigt och skönt. Dottern är väldigt vetgirig och hittade Lennart Nilssons bok i bokhyllan. Hon har haft den med till dagis med och pratat om spärm :o fröknarna tyckte det var helt ok och inget att hymla över.... ;)
Bebisen kommer ut genom snippan och det gör ont en stund. Om det inte går skär de ett hål på mammans mage så bebisen kommer ut. Livet på landet :D Sonen som är lite äldre tycker dock det är otäckt att bebisen ska komma ut och är orolig över det...

@BobberiBoo underbart med sjukskrivningen! När har du bf?

@Mayalv underbart med städhjälp :bow:

@Diremone skönt med bra ul, spännande med flicka :)

@Fille fint med bra Tul, kommer inte ihåg, varför blev det nu det?

Natten till igår hade jag för övrigt en väldigt rörig dröm där jag skulle på någon rutinkontroll på sjukhuset och då möta mamma där.

Hittar inte mamma och blir tillsagd att förlossning är på G så man ska sätta nålar (???) till en TENS men när personen är klar har jag akupunkturnålar på insida och ovansida lår. Ingen smärta.

Blir lämnad i flera timmar på ett rum där det kommer in flera gravida men ingen personal. V stökar runt i magen så hela britsen hoppar.

Till slut blir jag hungrig och går för att leta efter restaurangen som jag hittar men sedan hittar jag inte tillbaka till rummet eller avdelningen :eek:

När jag irrar runt möter en sköterska upp och frågar om en viss person är min mamma, vilket det är och då undrar hon om mamma verkligen klarar av att vara med för de känner igen henne ( :confused: ).

Sen vaknar jag.

Men jag kan se korridorerna framför mig fortfarande och det är inte det sjukhus jag ska föda på men jag har drömt om det förut.

Hjärnan är konstig!!

@Mirifax
Fick göra tul eftersom sf måttet avvek neråt, så bm ville kolla att allt står bra till med bäbisen och att hen får all näring som hen ska osv :)

Läkaren visade förresten att bäbis ligger med huvud ner, ryggen på min vänstra sida och rumpan typ vid redvbenen på höger sida :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 272
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 602
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård