Fille
Trådstartare
Mein gott. Dottern har kräkts gånger två sedan klockan var 05:45, . Kräkis går på dagis. Dock luktar det inget o är mest bara lite slem. Jag är inte sugen på kräksjuka i huset. Till råga på måttet vaknade jag med helt igenklibbade ögon. Tycker synd om mig själv
På tisdag är det läkarbesök på mvc för ev sjukskrivning pga fogar o sammandragningar. Men jag har ju blivit väldigt mycket avlastad på jobbet så känner nog att jag fixar det. Har t.o.m fått möjlighet att lägga mig o vila 30 min extra mitt på dagen utöver middagsrast på 30 minuter! Behöver jag skriva att de ännu inte hittat någon vikarie?
På torsdag är det dags för bm besök. Sedan är det varannan vecka som gäller. Bebis sitter fortfarande i säte. Blir det vändningsförsök blir det troligtvis v.8 och då är det svårt med barnpassning (sportlovet o dyl....) vet inte riktigt hur det går o lösa, är jag korkad om mannen är hemma med barnen om vi inte hittar passning o jag åker själv? Vi vände dottern o det gick väldigt bra. Det värsta som kan hända är ju att de får bli akut snitt men den sannolikheten känns inte så stor? Känner att jag vill att det ska vara tryggt för de andra två här hemma med (4 1/2 och 6 år) för de tänker mycket o den stora oroar sig mycket för detta med bebis... Vill inte de ska behöva vara mer oroliga/nervösa än de måste....
Så himla tråkigt att det är sån brist på folk i skolans värd, jag fick mer eller mindre jobberbjudande i höstas, när jag läst bara ett halvår till grundskolelärare. Eller ja, dom sa att jag mer eller mindre är garanterad jobb när jag slutat skolan, men tänkte ev erbjuda mig vikariera till hösten redan nån gång i veckan!
Jag kommer att åka själv på TUL imorgon, min sambo har det lite bökigt med jobbet. En kompis tycker jag är halvt galen som åker själv, men jag ser inte riktigt problemet. Så jag tycker inte att det är konstigt om du åker själv!