Vårföräldrar 2017 del tre

Haha jag tycker min unge är vild men nä inte så vild :rofl: Igår tryckte ju hen på lungorna men idag känns det bra igen :p

Fast sommartid blir fårskinn väldigt varmt. Jag funderar på om jag ska sy en tjockare madrass... borde inte vara omöjligt svårt.
*hoppar in från vårtråden 2016*
Fast fårskinn är luftigt och det gör att det inte blir så varmt. Jag lade ett lakan över för att få en sval och slät yta och det funkade jättebra i somras.

Skumgummi däremot är jättevarmt eftersom det inte andas.

*hoppar in från vårtråden 2016*
Fast fårskinn är luftigt och det gör att det inte blir så varmt. Jag lade ett lakan över för att få en sval och slät yta och det funkade jättebra i somras.

Skumgummi däremot är jättevarmt eftersom det inte andas.

Ah okej... då får det kanske bli fårskinn i alla fall. Lakan över var ju smart!

Ah okej... då får det kanske bli fårskinn i alla fall. Lakan över var ju smart!
Ja, jag kan starkt rekommendera det :) lockarna i ullen gjorde ju att lakanet liksom låg ett par cm upp och luften kunde cirkulera under.
Men man får skaka upp det då och då så att lockarna inte trycks till för mycket :)

Ring dem under tiden, så slipper du köa sen.
Är det fogarna kan det hjälpa att knyta en sjal hårt runt bäckenet.
Vila hjälper också. Har du ansträngt dig hårt nyligen?
Jag tyckte inte att jag hade gjort ngt speciellt, men gissningsvis var det isen ute som var boven. Man går och spänner sig och småhalkar.

Nu blir det kryckor heltid och sjukskrivning :down:. Men jag kan iaf ta mig ur soffan själv idag, även om jag grinar illa varje gång. (Blev många tårar och mkt hjälp av sambon igår).

@Ariane det höll i sig hela kvällen igår men släppte på natten och sen hade bebis rumba fest i magen. Sååå jag fick inte sovit jättemycket inatt, det lilla jag sov så vaknade jag så fort jag rörde på mig för fogarna smärtade. Idag är ingen bra dag och jag grinar lite varje gång jag ska resa mig och gå någonstans. Dessutom är det födelsekalas hos svärmor ikväll så det är bara att överleva.

@Ariane det höll i sig hela kvällen igår men släppte på natten och sen hade bebis rumba fest i magen. Sååå jag fick inte sovit jättemycket inatt, det lilla jag sov så vaknade jag så fort jag rörde på mig för fogarna smärtade. Idag är ingen bra dag och jag grinar lite varje gång jag ska resa mig och gå någonstans. Dessutom är det födelsekalas hos svärmor ikväll så det är bara att överleva.

Stoiskt.

Jag stannar hemma och vinkar på avstånd. Jag varken orkar eller kan känner jag.

Så har foglossningen kommit även till mig... tycker jag ändå varit extra duktig på att ta det lugnt sista dagarna men idag har det huggit till rejält bak ett par gånger och även gjort ont efteråt. Annars har jag bara haft lite småhugg som gått över fort. Hoppas detta är en snabbt övergående fast.

Häromdagen fick jag ringa förlossningen då jag vaknade på natten och hade rejält smärtsamma förvärkar som kom regelbundet under nån timme. Lugnade sig dock så jag slapp åka in.

Annars mår jag fortfarande bra, v 28 i morgon :)

Jag sov som en stock, tills katten väckte mig. Jamade konstant i tio minuter! Hade hon inte varit kastrerad hade jag trott hon gått o blivit könsmogen. Lite smått irriterande, är inte ens kissnödig lixom! Men men ofast sover hon också på nätterna så det är inte ofta man märker av henne i alla fall!

Mein gott. Dottern har kräkts gånger två sedan klockan var 05:45, :yuck:. Kräkis går på dagis. Dock luktar det inget o är mest bara lite slem. Jag är inte sugen på kräksjuka i huset. Till råga på måttet vaknade jag med helt igenklibbade ögon. Tycker synd om mig själv :cautious::nailbiting:

På tisdag är det läkarbesök på mvc för ev sjukskrivning pga fogar o sammandragningar. Men jag har ju blivit väldigt mycket avlastad på jobbet så känner nog att jag fixar det. Har t.o.m fått möjlighet att lägga mig o vila 30 min extra mitt på dagen utöver middagsrast på 30 minuter! Behöver jag skriva att de ännu inte hittat någon vikarie? :cool:

På torsdag är det dags för bm besök. Sedan är det varannan vecka som gäller. Bebis sitter fortfarande i säte. Blir det vändningsförsök blir det troligtvis v.8 och då är det svårt med barnpassning (sportlovet o dyl....) vet inte riktigt hur det går o lösa, är jag korkad om mannen är hemma med barnen om vi inte hittar passning o jag åker själv? Vi vände dottern o det gick väldigt bra. Det värsta som kan hända är ju att de får bli akut snitt men den sannolikheten känns inte så stor? Känner att jag vill att det ska vara tryggt för de andra två här hemma med (4 1/2 och 6 år) för de tänker mycket o den stora oroar sig mycket för detta med bebis... Vill inte de ska behöva vara mer oroliga/nervösa än de måste....

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 258
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 594
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024