Vårföräldrar 2017 del tre

Svärmödrar kan vara bra på att ha åsikter om mycket verkar det som. Är glad att jag har en som inte lägger sej i utan bara gör sitt bästa för att hjälpa till när vi ber om hjälp.

Min har åsikter om mycket, svärfar är värre ändå.
Vissa saker kan jag förklara med generationsskillnad men ibland är det bara att ta tio djupa andetag och slå dövörat till.
I den bästa av världar skulle deras son ha träffat en riktig hemmafru som och inte någon med skinn på näsan och driv framåt ;)

Hu vad obekvämt. V är ju oftast på höger sida och huvud eller rumpa brukar sticka upp som högst i höjd med naveln. Nu är bulan halvvägs mellan navel och tutten typ.

Eller nej nu flyttade den ner :rofl: Han är nog inte fixerad :angel:

1. Liten sparkar jättehårt på blåsan. Det jobbiga är att det känns som om jag måste kissa på mig varje gång, inte för att jag är kissig utan för trycket på urinröret blir så hårt så det känns dom att det slappnar av precis som när man ska kissa. Skit jobbig känsla faktiskt :grin:

Jag har släppt av barnet hos farmor och ligger nu på soffan i väntan på att jag ska åka till kvällens möte.
Jag kan alltid hoppas att vi blir bjudna på semla ;) även om mat känns troligare med tanke på mötets starttid.

1. Liten sparkar jättehårt på blåsan. Det jobbiga är att det känns som om jag måste kissa på mig varje gång, inte för att jag är kissig utan för trycket på urinröret blir så hårt så det känns dom att det slappnar av precis som när man ska kissa. Skit jobbig känsla faktiskt :grin:

Det lät riktigt jobbigt :wtf:

Sovit som en stock två nätter irad, bara några toabesök men lyckats somna om :)
Var på amningsinformation på närmsta sjukhuset igår, pratade med en barnmorska som jobbar på förlossning/bb där. Får ju inte föda på närmsta men har rätt att kräva eftervården där :) så vi har bestämt att är det fullt i örebro så att min sambo inte kan vara kvar så vill vi till karlskoga, där har dom enbart familjerum :) dock ingen neonatalavd så skulle nåt vara knas får vi ju vara kvar i örebro ändå!

Min fasa när det kommer till BB är att det ska vara fullt på det närmsta = fem mil bort och att jag ska bli hänvisad till nästa som då ligger 13 mil bort.

Sovit skit dåligt inatt. Har så satans ont i rygg och fogar så så fort jag eller sambon rör sig i sängen så rycker jag till av smärtan :arghh:
Jag hoppas verkligen på sjukskrivning på måndag för jag kommer aldrig klara av att tim jobba så som jag mår.

Ok.. Nu är det faktiskt lite panik. Jag kan plötsligt inte sätta mig ner. Jag menar inte att det "bara" gör gräsligt ont utan jag menar att det fysiskt inte ens GÅR. Det känns som att svanken/rumpan och höften inte har ngn led och att jag försöker forcera ett fast ben. Jag skriker rakt ut (och jag är normalt sett smärttålig) av smärtan och får ge upp. ( Jag kan omöjligt sätta mig på toaletten trots att jag är väldigt kissnödig). Vad fasen gör man? Tänk om det inte släpper?

Ok.. Nu är det faktiskt lite panik. Jag kan plötsligt inte sätta mig ner. Jag menar inte att det "bara" gör gräsligt ont utan jag menar att det fysiskt inte ens GÅR. Det känns som att svanken/rumpan och höften inte har ngn led och att jag försöker forcera ett fast ben. Jag skriker rakt ut (och jag är normalt sett smärttålig) av smärtan och får ge upp. ( Jag kan omöjligt sätta mig på toaletten trots att jag är väldigt kissnödig). Vad fasen gör man? Tänk om det inte släpper?

Kissa i duschen och ring sen bm eller sjukhuset om det inte släpper. Ta två alvedon.

Kissa i duschen och ring sen bm eller sjukhuset om det inte släpper. Ta två alvedon.
Vi har bara badkar :down:. Fått i mig alvedon och har lyckats välta ner mig i soffan (grät sen typ 20 min av smärtan). Nu ligger jag iaf här och väntar på att sambon ska komma hem. Ger det sig inte om en stund får jag nog kontakta 1177 iaf.
Fattar inte ens hur det kunde svänga så fort? Från lite halt/öm till helt orörlig på några min :cry:. Men får anta att det är fogarna.

Vi har bara badkar :down:. Fått i mig alvedon och har lyckats välta ner mig i soffan (grät sen typ 20 min av smärtan). Nu ligger jag iaf här och väntar på att sambon ska komma hem. Ger det sig inte om en stund får jag nog kontakta 1177 iaf.
Fattar inte ens hur det kunde svänga så fort? Från lite halt/öm till helt orörlig på några min :cry:. Men får anta att det är fogarna.

Ring dem under tiden, så slipper du köa sen.
Är det fogarna kan det hjälpa att knyta en sjal hårt runt bäckenet.
Vila hjälper också. Har du ansträngt dig hårt nyligen?

Nu känner jag för första gången sen jag blev gravid att det är tungandat, vilket känns jobbigt eftersom det är en känsla jag inte är van vid...

Hur var det nu sammandragningar kändes?? Jag har sån sjuuuuk mensvärk, sån smärta har jag inte haft sen innan jag fick barn. Är det meningen att det ska kännas så mycket redan?? Är ju bara i v 22. Bebis är fullt akriv samtidigt så jag känner sparkar.

Hur har det gått för dig? Har det lättat något?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 256
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 592
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024