Vårföräldrar 2017 del tre

Happ, sitter med barnet på akuten. Hon tyckte det var en bra ide att skalla elementet i badrummet och få ett hål på näsroten. :meh: Så nu är det sy ett par stygn som gäller.

Det roliga i det hela är att vi fick samma läkare som limmade henne när hon slog upp ögonbrynet i samma badrum för ett år sen:up: så vi vet ju att det kommer bli snyggt iaf.

Är förmodligen trött överkänslig men gnööö vad arg o ledsen jag blir på min sambo som inte alls förstått att man måste lägga sig själv lite åt sidan när man får barn o kanske inte kan åka i väg på två hockeymatcher / vecka samt gå iväg för att se på amerikansk fotboll varje söndag under hela hösten o vintern. Men är man 40 år o aldrig behövt bry sig om något annat än sig själv så kanske han borde vara förlåten… jag hoppas innerligt att han kommer att vakna upp när bebis väl kommer. Känner mig just nu bara väldigt ledsen...

Jag hade ballat ur fullständigt. Har ni barn eller ska ni få?

Jag är kluven. Varför vill du ha honom hemma?
Jag är miserabel, så ska nån få mat eller något som helst här måste min partner göra det.
Å andra sidan ber jag hen dra iväg på kul så mycket som möjligt, eftersom jag är ett rätt trist sällskap just nu. Har du möjlighet att hitta på sånt du vill?
Relationer ser ju så olika ut.

Jag har inget emot att han försvinner iväg nu innan bäbis kommer och jag kommer självklart inte säga blanknej när bäis är här heller. Jag är inte heller något vidare sällskap just nu och vi har aldrig hindrat varandra förut. Det var bara det att jag blev ledsen över hans inställning ...

Jag har inget emot att han försvinner iväg nu innan bäbis kommer och jag kommer självklart inte säga blanknej när bäis är här heller. Jag är inte heller något vidare sällskap just nu och vi har aldrig hindrat varandra förut. Det var bara det att jag blev ledsen över hans inställning ...

Vänta med att vara ledsen tills ni är där. Det kan bli helt annorlunda när bäbis väl anlänt.

(Själv hoppas jag verkligen att jag kommit igång med dressyrträningarna på måndagar igen för min tränare och bomträningar cirkus varannan lördag i höst och en gång i månaden har tränaren veckoslutsträningar med övernattning men vi bor så nära att jag kan åka fram och tillbaka med ponnyn utan vidare och lägga boendepengarna på dubbla ridpass lördag och söndag istället och äta lunch med de andra emellan. Men det beror ju på hur kroppen mår.)

Tycker du inte att det är bättre att reda ut sånt innan barnet kommer? Föd barn och hoppas på det bästa är ju sällan ett fungerande koncept.

Jag har en känsla av att vi båda kommer få ändra en hel del på vår tillvaro när bäbis kommer. Jag antar att ajg bara överreagerar en aning och att hormonerna och töttheten spökar ordentligt.. men ajg tror att han kommer få ett större uppvaknande än jag.

Tycker du inte att det är bättre att reda ut sånt innan barnet kommer? Föd barn och hoppas på det bästa är ju sällan ett fungerande koncept.

Hoppas på det bästa var inte riktigt min tanke utan mer att det är svårt att säga hur ens prioriteringar ändras när bajsmaskinen väl anlänt.

Hur ska mannen kunna relatera till vad han vill sen med de erfarenheter han har nu?

Sen måste man såklart prata om hur man hoppas att livet ska se ut sen.

Jag har en känsla av att vi båda kommer få ändra en hel del på vår tillvaro när bäbis kommer. Jag antar att ajg bara överreagerar en aning och att hormonerna och töttheten spökar ordentligt.. men ajg tror att han kommer få ett större uppvaknande än jag.

Eventuellt. Det finns ju många som aldrig verkar vakna också. Prata om det! Nu, inte sen.

Jag har varit på island både på sommarn och vintern och tycker det är lika häftigt på vintern även om det är lite blåsigt och kallt :p
Blåsigt och kallt har jag inget emot mer alla dessa dagar som í förrgår, igår och idag då man knappt kan köra bil.... På väg hem från Akureyri efter och ha hämtat hunden på djursjukhuset kör jag över berget, helt plötsligt försvinner världen totalt, stod stilla (och medveten om att de stupar rätt ner till både höger o väster och att de snart borde vara en skarp vänsterkurva) i nästan 5min innan de lätta något och jag kunde urskilja typ vart de fanns en snökaos iaf... Då trivs jag vääääldigt illa på ön Det tog 1 och en halvtimme att köra 58km med fyrhjulsdriven bil, wihoooooo!!! Haha.. då saknar jag sommaren... men ska inte klaga är typ första riktiga snöovädret på norra i vinter, i lördags var de snöfritt...

Här är de mesta bra just nu, mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet existerar inte längre och jag sover helt okey för att vara mig. Trots att jag lär gå upp på toa en gång per natt så somnar jag om hyfsat snabbt igen.

Hämtade hem lillskrutthunden från veterinären idag efter att dom lagat knäskålen på höger bak som hon brutit... Nu väntar 8 (!!!!!) plågsamma veckor, att ha en 7mån bordiecollie som äääälskar allt vad bus, spring och hopp heter och aldrig går i koppel och som nu bara får gå koppelpromenader rätt ut och göra sina behov och så in igen, inte får ligga i soffan (för stor risk att hon hoppar ner själv) och ja inte får röra sig... De kommer bli fantastiska veckor..... Hon själv tycker inte att de är något fel på sig själv längre och vill helst hoppa och springa i 1m koppel....
Ja de blir spännande helt klart!

Jag är lite avis på er alla som känner så mycket rörelser.... Lillan är ju enligt lyssningar och ultraljud väldigt rörlig men jag måste inneha noll känselnerver i magen, känns lite grann på morgonen och kvällen om jag har tur, i övrigt känner jag inte typ nå alls... och jag är ändå i vecka 25 nu....

Det var en liten uppdatering från mig Alltid lika kul o läsa hur allt går för er andra!

Här är de mesta bra just nu, mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet existerar inte längre och jag sover helt okey för att vara mig. Trots att jag lär gå upp på toa en gång per natt så somnar jag om hyfsat snabbt igen.

Hämtade hem lillskrutthunden från veterinären idag efter att dom lagat knäskålen på höger bak som hon brutit... Nu väntar 8 (!!!!!) plågsamma veckor, att ha en 7mån bordiecollie som äääälskar allt vad bus, spring och hopp heter och aldrig går i koppel och som nu bara får gå koppelpromenader rätt ut och göra sina behov och så in igen, inte får ligga i soffan (för stor risk att hon hoppar ner själv) och ja inte får röra sig... De kommer bli fantastiska veckor..... Hon själv tycker inte att de är något fel på sig själv längre och vill helst hoppa och springa i 1m koppel....
Ja de blir spännande helt klart!

Jag är lite avis på er alla som känner så mycket rörelser.... Lillan är ju enligt lyssningar och ultraljud väldigt rörlig men jag måste inneha noll känselnerver i magen, känns lite grann på morgonen och kvällen om jag har tur, i övrigt känner jag inte typ nå alls... och jag är ändå i vecka 25 nu....

Det var en liten uppdatering från mig Alltid lika kul o läsa hur allt går för er andra!

Ni kommer igenom det även om det är tungt. Vår schäfer (högaktiv sådan dessutom) hoppade över häcken och blev påkörd för några år sedan. Bröt frambenet rakt av så de fick operera in en gigantisk platta. Hon fick inte gå i trappor (vi har trappa upp till huset), hoppa ner från soffor eller gå mer än ut i trädgården i koppel för att kissa. 12 veckor tog det innan vi fick OK och det gick bättre än väntat. Första dagarna var hon väldigt ynklig (hade slagit i huvudet rejält också) sedan blev det några dagar som var lite jobbiga men sedan vande hon sig. Värst var att bära henne upp och ner för trappan. Hon väger iofs "bara" 26kg men var minst sagt lite otymplyg och ovillig till det hela.

Hoppas det går bra med hunden @Petronella.
........
Fortsatt sjukskriven i fyra v på 50% i väntan på beslutet från fk. Jag kunde få 100% om jag ville men njae. Läkaren var riktigt trött på fk och att deras kvarnar malde så långsamt i bland.

Svärmor och jag pratade lite om jobb och föräldraledighet. När jag sade att "ja det kommande året blir lite ovant...." så korrigerade hon mig snabbt och sade "det blir minst två år för din del innan du jobbar igen".
Jag svarade inte mer på det. Det tar vi om ett år igen ;)
(jag tänker inte vara hemma på heltid i två år under förutsättning att allt fungerar bra).
Vi hade våra diskussioner innan ettan började på fsk också, hen var ju sååå liten. :meh:

Svärmor och jag pratade lite om jobb och föräldraledighet. När jag sade att "ja det kommande året blir lite ovant...." så korrigerade hon mig snabbt och sade "det blir minst två år för din del innan du jobbar igen".
Jag svarade inte mer på det. Det tar vi om ett år igen ;)
(jag tänker inte vara hemma på heltid i två år under förutsättning att allt fungerar bra).
Vi hade våra diskussioner innan ettan började på fsk också, hen var ju sååå liten. :meh:
Svärmödrar kan vara bra på att ha åsikter om mycket verkar det som. Är glad att jag har en som inte lägger sej i utan bara gör sitt bästa för att hjälpa till när vi ber om hjälp.

Äntligen har nog penicillinet börjat verka!! Betydligt mindre sammandragningar idag, mer normalt att det kommer nån enstaka då och då och inte så fort man rör sej.
För att fira det så får Jag kanske gjort mina ärenden i stan som jag inte orkat med på hela veckan:up:

99dagar kvar, äntligen under 100:bump:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 254
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 591
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024