Vårföräldrar 2017 del tre

Just den lådan har jag inte kommit iväg att hämta. Finns ju inget sånt apotek här, eller i Skövde. Kanske orkar ta mig bort till dig imorn. Är ju inte många steg från parkeringen till apoteket, som tur är...
Om du har ork tid och lust så bjuder jag gärna på fika om du har vägarna förbi!

Hjärnan går på högvarv... Men hur snabbt kan ett barn fixera sig? För i måndags em/kväll/natt var barnet väldigt aktivt (och brukar vara ganska aktivt andra nätter också), det var verkligen buffar i hela magen. På dagarna är det oftast väldigt lugnt men igår em/kväll/natt var det fortsatt lugnt. Eller barnet har rört på sig men inte sådär aktivt. Googlade och läste att barnet ska röra sig minst tio ggr på en eller två timmar (hittade olika uppgifter). Drack iskallt vatten för en halvtimma sen och ja, är redan uppe i över tio rörelser men inte alls lika hårda/aktiva som dom brukar vara. Men barnet lever uppenbart! Googlade lite till o läser att barnet rör sig men att man oftast inte upplever rörelserna lika hårda som innan det var fixerat.

Min etta hade olika rörelser under graviditeten men han fixerade sig inte förrän tre dagar innan fl.
Busen i magen nu har också olika rörelser och hårdhet beroende på var hen har placerat sig för dagen.

Valerianatabletter, är det något man vågar testa för att se om det går att somna på kvällarna? Jag börjar bli galen snart om jag inte får sova.

Valerianatabletter, är det något man vågar testa för att se om det går att somna på kvällarna? Jag börjar bli galen snart om jag inte får sova.

Jag läste i fass att det inte finns några studier, så jag har låtit bli. Men jag förstår känslan.
Jag äter cymbalta som man vet går över till fostret så jag vill inte plussa på det.

funderade på att testa innan jag ringer VC men kanske är dumt att ta det den vägen... börjar nästan känna mig desperat

På 1177 står det att det inte bör användas om man är gravid eller ammar. Hittar inget på janusinfo.
Jag hade inte vågat, undviker alla typer av naturläkemedel under graviditet. Har du möjlighet till vila mitt på dagen så ta den chansen.
Jag sover också jättedåligt men slumrar en stund på dagen istället och då fungerar det någorlunda för mej.

På 1177 står det att det inte bör användas om man är gravid eller ammar. Hittar inget på janusinfo.
Jag hade inte vågat, undviker alla typer av naturläkemedel under graviditet. Har du möjlighet till vila mitt på dagen så ta den chansen.
Jag sover också jättedåligt men slumrar en stund på dagen istället och då fungerar det någorlunda för mej.

Jo jag är sjukskriven så jag kan slumra när ajg känner att ajg behöver. Rädd för att helt vrida dygnsrythmen. Jag är supertrött på kvällen när jag går och lägger mig men sen ligger jag bara och vrider mig utan att komma till ro. slumrar till lite då och då men ingen ordentlig sömn. går ständigt omkring i en trötthetsdimma och det börjar tära ordentligt på mig.

Jo jag är sjukskriven så jag kan slumra när ajg känner att ajg behöver. Rädd för att helt vrida dygnsrythmen. Jag är supertrött på kvällen när jag går och lägger mig men sen ligger jag bara och vrider mig utan att komma till ro. slumrar till lite då och då men ingen ordentlig sömn. går ständigt omkring i en trötthetsdimma och det börjar tära ordentligt på mig.
Så är det för mej med. Började i mitten på förra graviditeten och sedan har det hållt i sej. Så jag vet inte när jag sov en hel natt igenom, men med slummer på dagen (jobbar deltid) så funkar det någorlunda. Skitsamma om man vänder på dygnet, snart kommer en bebis som håller en vaken istället.
Jag försöker bryta mönstret när jag inte kan sova, gå upp och läsa en stund, lägga mej i tv soffan eller vad som helst. Bara man inte ligger och stressar upp.

Jag sover också dåligt. Första timmarna brukar gå ganska bra men sen behöver jag gå upp och kissa och sen är det kört. Ligger mest och vrider och vänder, får ont i höfterna osv. Nu har jag ju dessutom pilonidalcystan baktill som bultar, men tack och lov så självsprack den inatt och har nästan tömt helt så den smärtan är iaf borta. Nu ska den bara skötas om, tur att både jag och sambon är kunniga inom vård.

Vet inte vad som fungerar bäst för mig gällande att vila dagtid eller inte. Har riktigt svårt att vara vaken hela dagarna utan att ta en tupplur, men vet inte om min nattsömn blir sämre av det. Har tyvärr svårt att bara ta en kort utan det blir lätt en timme extra, eller två :o
Jag behöver inte tänka på att åka till något jobb så det är inte hela världen men jag blir väldigt produktiv av tröttheten.

Så är det för mej med. Började i mitten på förra graviditeten och sedan har det hållt i sej. Så jag vet inte när jag sov en hel natt igenom, men med slummer på dagen (jobbar deltid) så funkar det någorlunda. Skitsamma om man vänder på dygnet, snart kommer en bebis som håller en vaken istället.
Jag försöker bryta mönstret när jag inte kan sova, gå upp och läsa en stund, lägga mej i tv soffan eller vad som helst. Bara man inte ligger och stressar upp.

När jag börjar jobba sen är det inte hållbart! (bussförare) Jag är nog rätt stressad över att jag inte kan sova. Har testat att bryta mönstret men det fungerar dåligt den här gången...

När jag börjar jobba sen är det inte hållbart! (bussförare) Jag är nog rätt stressad över att jag inte kan sova. Har testat att bryta mönstret men det fungerar dåligt den här gången...
Men det är ju ett bra tag tills dess att du börjar jobba igen? Tänker att du ska väl vara föräldraledig också? (Eller är du bara sjukskriven en kort period?)
Försök få dagarna drägliga här och nu, så får du se om det är ett bekymmer sen när du börjar jobba igen. Om det är det kanske du kan ta det då?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 216
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 571
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka