Vårföräldrar 2017 del tre

Haha mmhhmm.. Här blir det inga specialrättigheter för gravida. Knappt så jag fick det med förra när jag bölade för ALLT.!!!! Det räckte att han kom hem och tittade på mig "konstigt" så tjöt jag i en halvtimme :rofl:

Har tack och lov inte alls samma problem denna gången :up::banana:
Jag har varit otroligt blödig båda graviditeter istället, bölar för att postkodsreklamen är fin, nån fin låt på tv eller vad som.
Mannen har plåstrat om och skämt bort:o:heart:love:

Jag har varit otroligt blödig båda graviditeter istället, bölar för att postkodsreklamen är fin, nån fin låt på tv eller vad som.
Mannen har plåstrat om och skämt bort:o:heart:love:
Haha visst är det härligt när man börjar böla bara sådär mitt i en reklam. :meh::D
Jag har alltid och kommer nog alltid ha nära till tårarna när det kommer till djur och barn som far illa, eller när slutet på filmen visar en ever happy story där barn och djur får det bra.
Jag menar Hatchiko, Black Beauty och tom Cujo är bara att glömma att se på utan att gråta större delen av filmerna :cry: :laugh:

Haha visst är det härligt när man börjar böla bara sådär mitt i en reklam. :meh::D
Jag har alltid och kommer nog alltid ha nära till tårarna när det kommer till djur och barn som far illa, eller när slutet på filmen visar en ever happy story där barn och djur får det bra.
Jag menar Hatchiko, Black Beauty och tom Cujo är bara att glömma att se på utan att gråta större delen av filmerna :cry: :laugh:
Jag är blödig normalt också men totalt bedrövlig som gravid:o

Hjärnan går på högvarv... Men hur snabbt kan ett barn fixera sig? För i måndags em/kväll/natt var barnet väldigt aktivt (och brukar vara ganska aktivt andra nätter också), det var verkligen buffar i hela magen. På dagarna är det oftast väldigt lugnt men igår em/kväll/natt var det fortsatt lugnt. Eller barnet har rört på sig men inte sådär aktivt. Googlade och läste att barnet ska röra sig minst tio ggr på en eller två timmar (hittade olika uppgifter). Drack iskallt vatten för en halvtimma sen och ja, är redan uppe i över tio rörelser men inte alls lika hårda/aktiva som dom brukar vara. Men barnet lever uppenbart! Googlade lite till o läser att barnet rör sig men att man oftast inte upplever rörelserna lika hårda som innan det var fixerat.

Hjärnan går på högvarv... Men hur snabbt kan ett barn fixera sig? För i måndags em/kväll/natt var barnet väldigt aktivt (och brukar vara ganska aktivt andra nätter också), det var verkligen buffar i hela magen. På dagarna är det oftast väldigt lugnt men igår em/kväll/natt var det fortsatt lugnt. Eller barnet har rört på sig men inte sådär aktivt. Googlade och läste att barnet ska röra sig minst tio ggr på en eller två timmar (hittade olika uppgifter). Drack iskallt vatten för en halvtimma sen och ja, är redan uppe i över tio rörelser men inte alls lika hårda/aktiva som dom brukar vara. Men barnet lever uppenbart! Googlade lite till o läser att barnet rör sig men att man oftast inte upplever rörelserna lika hårda som innan det var fixerat.
Jag tyckte inte det va nån skillnad i hårdhet på rörelserna nån gång de sista 10veckorna sist. Rörelserna känns ju såklart annorlunda när bebisen är stor och fyller ut platsen, men det va fortfarande samma intensitet.

Svårt det där. Viktor har ju haft några lugnare perioder och sedan är inte rörelserna likadana från dag till dag. Eller på samma ställe.

Svårt det där. Viktor har ju haft några lugnare perioder och sedan är inte rörelserna likadana från dag till dag. Eller på samma ställe.

Ja väldigt svårt och är ganska säker på att jag knappt hade reagerat om det inte vore för att barnet ev är litet, nu är jag nojjig! Och det stör mig lite, är inte den nojjiga typen!

Hon ringde från familjeenheten idag iaf. Skulle bokstavera sambons namn. Nyvaken utan glasögon så jag inte kunde ha ett papper att följa. Många ä och i i efternamnet :rofl: Hon tog personnumret istället :p

Vi är inte skrivna på samma adress så det blir troligen familjerätten vi ska till istället. Det är inget problem men det är lite bökigare.

Hon skulle ta reda på fakta och höra av sig iaf :)

Hon ringde från familjeenheten idag iaf. Skulle bokstavera sambons namn. Nyvaken utan glasögon så jag inte kunde ha ett papper att följa. Många ä och i i efternamnet :rofl: Hon tog personnumret istället :p

Vi är inte skrivna på samma adress så det blir troligen familjerätten vi ska till istället. Det är inget problem men det är lite bökigare.

Hon skulle ta reda på fakta och höra av sig iaf :)
Jag gissar att det är för faderskapet?
Vi är inte heller skrivna på samma adress, det damen på vår kommun sa var att det blir mer ingående frågor.
Typ när hade ni sexet som barnet blev till av.

Det finns ju eg bara ett sätt att lugna oron på ;) Ring förlossningen eller din BM. En extra koll skadar inte.

BM lär jag inte få tag i förrän imorrn men får se lite hur jag känner till em... Vill lixom inte vara en "belastning" och åka in i onödan heller!

Ajabaja!
De har betalt även för "onödiga" besök ;)

Och inga besök är onödiga för om du blir lugnad av allt är normalt så har besöket fyllt sin funktion.

Känns bara som att dom har att göra ändå :p har i alla fall fått några ordentliga sparkar i handflatan nu! Väckte nog bäbis genom att duscha :p

Skulle ju få gjort så mycket idag när jag ändå är ledig men har landat på soffan och hittar inte startknappen igen?! Skulle åkt till stan och handlat, tränat hund (blåser storm plus snöslabb..) Baka. Och här ligger jag som en jäkla padda:o

Skulle ju få gjort så mycket idag när jag ändå är ledig men har landat på soffan och hittar inte startknappen igen?! Skulle åkt till stan och handlat, tränat hund (blåser storm plus snöslabb..) Baka. Och här ligger jag som en jäkla padda:o

Känner igen känslan! Jag har varit vaken sen halv fyra, har ätit frukost två gånger och duschat! Men nu ska jag klä på mig och åka till återvinningen med skräp, samma skitvädee här så inte alla taggad på att åka iväg...

Känner igen känslan! Jag har varit vaken sen halv fyra, har ätit frukost två gånger och duschat! Men nu ska jag klä på mig och åka till återvinningen med skräp, samma skitvädee här så inte alla taggad på att åka iväg...

Tur man är em lösningarnas kvinna, maken får åka och handla på väg hem efter jobbet. Motiverade med att det är onödigt att köra ens ärende ner till byn för att handla det lilla vi behövde när han ändå åker förbi. Detta betyder att jag kan strosa runt med rufsigt hår hela dagen:D

Hämtade ut första babyboxen idag (apoteksgruppens) Hade inte tänkt beställa några boxar men jag vet ju roligt det va sist att få se vad som va i!

Va en hel del bra att ha i deras box. Ska hämta babyproffsens och loyds också. Men det blir nästa vecka när vi ändå är i stan för Tul, och då ska vi passa på att titta på barnvagnen vi (jag:D:angel:) har bestämt oss för.

Just den lådan har jag inte kommit iväg att hämta. Finns ju inget sånt apotek här, eller i Skövde. Kanske orkar ta mig bort till dig imorn. Är ju inte många steg från parkeringen till apoteket, som tur är...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 198
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 561
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist