Vårföräldrar 2017 del tre

Tradigt men ändå kanske inte?! Vet inte vad du jobbar med men hur ser förutsättningarna ut när du är färdig föräldraledig? Sen kan jag tycka det är både diskriminering o allt annat... Håller tummarna för sjukskrivning!
Ju mer jag funderar på det desto bättre är det eg, men visst är det surt att bli av med placeringen. Han försökte ju trycka på att det är pga frånvaron och att jag inte riktigt klaffar med resten av gruppen som.det blev avslutat, men eftersom frånvaron är pga grav så är det ju ett litet dilema där. Men på så sätt är jag rätt tacksam så slapp jag gå in och säga, sorry men jag har blivit sjukskriven efter en knapp månad på plats.

Kollar på ett program om att bevara islands natur och är avis på @Petronella som bor i ett sånt fantastiskt land! För visst är det petronella som bor där? Mitt namnminne är dåligt :p
Har i alla fall islandsabstinens, alldeles för längesen jag var där!!

Jaa, jag gillar att den är så stabil och hög, så slipper man böja sig ner så långt. Dessutom kan sambon gå med den utan att se ut som en jätte.
Jag vill också ha en hög vagn, är 176 och maken är 179. Många vagnar är så jäkla låga, jag har inte alls lust att stå dubbelvikt för att plocka upp bebis. Mountainbuggyn vi har är också hög, både i sitt och liggdel.

Vi kommer inte köpa en ny vagn den här gången. Vi har ett Emmaljunga viking chassi och ett dubbel viking chassi, två sittdelar och en liggdel. Vi har varit super nöjda med dom!

Vi ska köpa väldigt lite rent allmänt den här gången, skönt och tråkigt på samma gång.

Vi kommer inte köpa en ny vagn den här gången. Vi har ett Emmaljunga viking chassi och ett dubbel viking chassi, två sittdelar och en liggdel. Vi har varit super nöjda med dom!

Vi ska köpa väldigt lite rent allmänt den här gången, skönt och tråkigt på samma gång.
Jag ska inte heller köpa speciellt mycket. Har redan allt som behövs för bebis den första månaden egentligen, både neutrala kläder och till flicka (om det skulle bli det igen)
Det enda jag egentligen kommer behöva är amningskupor, inte speciellt trevligt när det läcker.
Det blir mest lite småprylar (förutom vagnen)
Men vi kommer dock handla desto mer när bebis kommit även om inte behovet finns, men vi har lite att ta igen känns det som.

Kollar på ett program om att bevara islands natur och är avis på @Petronella som bor i ett sånt fantastiskt land! För visst är det petronella som bor där? Mitt namnminne är dåligt :p
Har i alla fall islandsabstinens, alldeles för längesen jag var där!!

Haha ja de är jag som bor här. Fantastisk natur har vi helt klart och sjukligt mycket turister på sommaren för och titta på den. Men har även ökats sjukt mycket över vintern som för mig är obegripligt... De är så himla opålitligt väder att jag aldrig skulle rekommendera någon att boka resa på vintern även om de kan vara superfint när de är bra väder men kommer man en långweekend kan man lika gärna blir kvar i reykjavik hela helgen pga.väder. haha.

Men fint har vi de ❤

Haha ja de är jag som bor här. Fantastisk natur har vi helt klart och sjukligt mycket turister på sommaren för och titta på den. Men har även ökats sjukt mycket över vintern som för mig är obegripligt... De är så himla opålitligt väder att jag aldrig skulle rekommendera någon att boka resa på vintern även om de kan vara superfint när de är bra väder men kommer man en långweekend kan man lika gärna blir kvar i reykjavik hela helgen pga.väder. haha.

Men fint har vi de ❤

Jag har varit på island både på sommarn och vintern och tycker det är lika häftigt på vintern även om det är lite blåsigt och kallt :p

Jag vill också ha en hög vagn, är 176 och maken är 179. Många vagnar är så jäkla låga, jag har inte alls lust att stå dubbelvikt för att plocka upp bebis. Mountainbuggyn vi har är också hög, både i sitt och liggdel.

Jag är 175 och sambon 189 och den vi hade med förra barnet kunde sambon inte gå med för den var alldeles för låg.
Men var det crossen eller nitron ni skulle ha?

Ja det va ju det jag mena egentligen. :angel: vi tittade på alla tre så blandade ihop dem:D vi ska ha den i outdoor black är tanken :love:
Jag tyckte dom andra båda kändes lägre?
Edgen har så mysig liggdel:love:
Outdoorfärgerna är klart snyggast, men kan inte bestämma mej för marinblå eller timber.. tycker båda är jättefina! Maken är väl mest inne på marinblå men jag ser ju det praktiska i timber:angel:

Jag tyckte dom andra båda kändes lägre?
Edgen har så mysig liggdel:love:
Outdoorfärgerna är klart snyggast, men kan inte bestämma mej för marinblå eller timber.. tycker båda är jättefina! Maken är väl mest inne på marinblå men jag ser ju det praktiska i timber:angel:
Framförallt var dem mindre i liggdelarna och jag vill ju kunna använda den så länge som möjligt. Jag gillade timber men gubben ville ha svart och nånting ska han väl få vara med och bestämma. :angel:

Maken kom hem med semlor:love: Alltså han vet hur en gravid kvinna ska tas:heart:D
Men ååhh :love: Satans gubbe, nu vill jag ju osså ha semlor. Och allra hellst från ett specifikt bageri typ 3 mil bort:angel: :D

Framförallt var dem mindre i liggdelarna och jag vill ju kunna använda den så länge som möjligt. Jag gillade timber men gubben ville ha svart och nånting ska han väl få vara med och bestämma. :angel:

Men ååhh :love: Satans gubbe, nu vill jag ju osså ha semlor. Och allra hellst från ett specifikt bageri typ 3 mil bort:angel: :D

Vad menar du med bestämma:cautious: Tycker bäst om när han frågar mej om vi är nöjda:D

Min man är bäst i världen:love: Han vet att jag älskar semlor plus att han tyckte lite synd om sin gravida sjöko med uvi och allt:laugh:

Vi har ju en duo edge sedan innan o ska återanvända liggdelen på ett city cross chassi.... Bra med stor liggdel, våra ungar har sovit ute länge i den :up: Fast vår gamla är grön så det får nya med bli så vi kan använda den nya suffletten på gamla liggdelen. Ska bara fundera ut finansiering först :)

Mentalt är jag väldigt sugen på en semla men mår fysiskt illa vid bara tanken på en :eek:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 095
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 434
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III