Vårföräldrar 2017 del tre

Nej då förstår jag att det inte är så lätt. Det funkar ju inte för alla att rida hela graviditeter så är det ju :) Hästen jag rider just nu är inte så känslig så det funkar ganska bra men jag kommer nog inte rida hela graviditeten som jag gjort förut. Han är lite snabb i vändningarna den här om han blir rädd för något :D

Eftersom jag (som inte ridit så länge, bara 6år) rider och tränar främst för min egen utvecklings skull så är det lite frustrerande när det känns som om man snabbt börjat backa i utvecklingen :p Hade känts bättre om det börjat göra ont nånstans istället..
Jag tror jag ska ge det ett par veckor till... Kanske har magen haft en rejäl tillväxtperiod nu och det blev lite mindre ridet över helgerna så kanske att jag kan hitta tillbaka med lite tålamod :)

Jag var tvungen att kolla och om allt går som planerat har jag 79 arbetsdagar kvar :D Lite fler än er andra helt enkelt :p

Tur man delar upp det.:angel: 16 dagar kvar (januari) låter inte alls mycket. Det fixar jag galant. Får ta månaderna en och en helt enkelt

Jaha det gick ju fort. Är hemskickad och min placering på arbetsplatsen är uppsagd from idag. Sitter hemma i soffan och tycker att livet känns sådär just nu, fast jag inser att det är det bästa för mig och bebis just nu.

Ska trycka för sjukskrivning på måndag så får vi ta det därifrån sen.

Jaha det gick ju fort. Är hemskickad och min placering på arbetsplatsen är uppsagd from idag. Sitter hemma i soffan och tycker att livet känns sådär just nu, fast jag inser att det är det bästa för mig och bebis just nu.

Oj det gick fort, gemensamt beslut?

Oj det gick fort, gemensamt beslut?
Ja delvis. Jag förstod ju absolut hur han tänker iom min frånvaro pga graviditetskrämpor, och jag kan ju inte se att det blir bättre väldigt snart. Det är hårt tryck just nu och att ha en heltidsanställd som bara klarar av att jobba deltid om ens det finns det inte plats för.

Så jag förstod deras beslut och är lite tacksam också, så slipper jag ha dåligt samvete.

Ja delvis. Jag förstod ju absolut hur han tänker iom min frånvaro pga graviditetskrämpor, och jag kan ju inte se att det blir bättre väldigt snart. Det är hårt tryck just nu och att ha en heltidsanställd som bara klarar av att jobba deltid om ens det finns det inte plats för.

Så jag förstod deras beslut och är lite tacksam också, så slipper jag ha dåligt samvete.

Det kommer fler jobb, säger jag lite förnumstigt som är hemma Heltid från idag. Men jag är lättad, igår var jag ledsen. Men bara tanken på stt ta mig till jobbet, byta linje på centralen och slira runt i snö-slask-is räcker långt. Känner mig 10 kilo lättare.

Åh vad tråkigt ändå

Usch, känns alltid tungt att bli uppsagd ändå, även om man förstår varför :(

@Hyacinth @Diremone @TeamLundVer
Ja det är trist att ha blivit uppsagd igen, men är nog det bästa i detta läget. Nu ska bara läkaren gå på mitt spår också. Men med värken jag har, oförmågan att kunna röra mig utan att stötta mig mot något och mina plötsliga gråtattacker pga smärtan ska nog få henne att känna med mig lite grann..

Hämtade ut första babyboxen idag (apoteksgruppens) Hade inte tänkt beställa några boxar men jag vet ju roligt det va sist att få se vad som va i!

Va en hel del bra att ha i deras box. Ska hämta babyproffsens och loyds också. Men det blir nästa vecka när vi ändå är i stan för Tul, och då ska vi passa på att titta på barnvagnen vi (jag:D:angel:) har bestämt oss för.

Hämtade ut första babyboxen idag (apoteksgruppens) Hade inte tänkt beställa några boxar men jag vet ju roligt det va sist att få se vad som va i!

Va en hel del bra att ha i deras box. Ska hämta babyproffsens och loyds också. Men det blir nästa vecka när vi ändå är i stan för Tul, och då ska vi passa på att titta på barnvagnen vi (jag:D:angel:) har bestämt oss för.

Har bara orkat hämta Hjärtats.
Kanske skulle ta de andra också någon dag.

Har bara orkat hämta Hjärtats.
Kanske skulle ta de andra också någon dag.
Jag försökte boka hjärtats men fattar inte hur det är skapt riktigt? Man ska logga in på kundklubbeb för att kunna boka den och då ska den vara gratis, men summan försvinner inte? Eller ser dom det i kassan när man hämtar ut? Känner mej korkad och jätteblond..

Läkaren på SMV hade gjort medicinsk bedömning att TUL inte var så viktigt, därav att jag fått tid 16/1!

Jag försökte boka hjärtats men fattar inte hur det är skapt riktigt? Man ska logga in på kundklubbeb för att kunna boka den och då ska den vara gratis, men summan försvinner inte? Eller ser dom det i kassan när man hämtar ut? Känner mej korkad och jätteblond..

Den blir gratis när man lagt den i korgen om man är inloggad och klickar till kassan :)

Det är väl bra. Eller??

Ja jo men jag är uppstressad haha! Har vart nästan coollugn (eller vad det nu heter) under hela grav, så nu har all stress jag inte känt innan kommit ikapp :p dock är det full aktivitet i magen och BM sa att barn som mår dåligt pysslar inte med full aktivitet! Och det stämmer väl...

Jag har "skickat efter" Hjärtats box och den blev gratis. Vet inte riktig var i processen summan försvann men fakturan var på 0kr i alla fall ☺️.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 053
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 416
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka