Vårföräldrar 2017 del tre

Jag har börjat inse det. Jag vill jättegärna jobba, jag trivs fantastiskt bra på nya jobbet men jag fixar inte att jobba heldag och sen hem och göra min del av sysslorna och rasta hundarna osv osv. Jag sitter delvis med ångest att behöva åka till jobbet imorgon samtidigt som jag får sjukt dåligt samvete för jobbets skull.

Jag är mycket tveksam att jag får behålla tjänsten när jag går hem, och än såmer om jag blir sjukskriven nu, vilket eg kan kvitta då jag har en bra utbildning så jobb finns efter fl också. Men ändå...

Men inte fasen får man väl säga upp anställda för att de har gravidkrämpor eller/och blir sjukskrivna?
Tycker helt klart att du ska prioritera bebis och ditt eget mående. Inte värt att gå till jobbet trots att man inte orkar.

Men inte fasen får man väl säga upp anställda för att de har gravidkrämpor eller/och blir sjukskrivna?
Tycker helt klart att du ska prioritera bebis och ditt eget mående. Inte värt att gå till jobbet trots att man inte orkar.
Jag är bara provanställd, började i början av dec. Dessutom är jag konsultanställd vua ett bemanningsföretag, Så rättare sagt jag lär ju inte få fastanställning precis när jag går hem.

Nej. Men man kan kalla det arbetsbrist.

Pilonidalcystan är tillbaka ÄNNU EN GÅNG :rage:
Den kom tillbaka för några veckor sedan men försvann på ett par dagar med omslag med alsolsprit på.
Men nu är den här igen sedan några dagar och lite större och ganska mjuk. När jag hade den första gången för 2 år sedan blev den hård och stor snabbt, fick åka in akut, sövas och så tömdes den.

Nu får jag väl se hur den kommer utvecklas.. Hoppas den tömmer sig själv eller krymper igen så jag slipper detta när jag är gravid. Annars blir det väl lokalbedövning och tömning gissar jag. :meh: Så får hela skiten opereras bort någon gång när barnet kommit.

För tidigt på morgonen, vad är det?! Låter inge roligt alls!

Ha, idag överlistade jag tidningsbilen genom o ligga blixtstilla o vägra gå på toa. Jag somnade om :banana: efter o ha somnat halv nio i går kväll känner jag mig nästan pigg :bump: hrmm gravidpigg o lagom dimma mellan öronen :D

Ska nu väcka barn o ta tag i första jobbdagen efter tre veckors ledighet. Se vad förvärkarna o foglossningen tycker om det :banghead::cool: fast min knopp gillar mitt jobb så hoppas det överväger :o

Jaha asade mig till jobb imorse och har varit här lite mer än en timme och vill redan gråta av smärta. Sen kom chefen in och sa att vi ska ha möte sen för att prata om min frånvaro för den börjar bli lite hög nu och att dem behöver någon som är på plats.

Jaha så jag ser ju redan uppsägningen komma flygande, för min rygg kommer inte bli bättre genom ett trollkast direkt :(

Jaha asade mig till jobb imorse och har varit här lite mer än en timme och vill redan gråta av smärta. Sen kom chefen in och sa att vi ska ha möte sen för att prata om min frånvaro för den börjar bli lite hög nu och att dem behöver någon som är på plats.

Jaha så jag ser ju redan uppsägningen komma flygande, för min rygg kommer inte bli bättre genom ett trollkast direkt :(

Hade du fått tid för att prata sjukskrivning?

Så jävla tradit! Hoppas det löser sej:heart Om inte annat så är du i alla fall snart mammaledig och kanske kan lägga det till sidan ett tag.

Ja, även lättridningen känns mer obalanserad än vanligt men ska man rida typ arbetstrav så fungerar det ju bättre med lättridning än nedsittning - det blir helt obalanserat och händerna och allt fladdrar åt alla håll så det är bara å glömma att försöka göra något vettigt nedsuttet. Galoppen är nästan värst, där är han så känslig att om jag tappar balansen bara lite så tolkar han det som att han ska byta galopp :banghead: Och det är extra surt för vi hade precis kommit förbi det "problemet" och jag hade lärt mig att sitta i helt rätt balans i galoppen innan jag blev gravid.
Och om jag är spänd det minsta i sätet så bromsar han i galoppen och han behöver ridas mycket framåt för att komma till en bra galopp som man kan arbeta med.

Nej då förstår jag att det inte är så lätt. Det funkar ju inte för alla att rida hela graviditeter så är det ju :) Hästen jag rider just nu är inte så känslig så det funkar ganska bra men jag kommer nog inte rida hela graviditeten som jag gjort förut. Han är lite snabb i vändningarna den här om han blir rädd för något :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 413
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka